Türkçe

12285 EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Uzmanlık düzeyinde kuramsal bilgiye ulaşma yollarını kavrar. %0
2 Eğitim programları alanındaki problemlere yönelik çözüm önerileri sunar. %0
3 Eğitimi programlama sürecinde kullanılan becerileri açıklar. %0
4 Eğitimi tarihsel gelişimi açısından karşılaştırır. %0
5 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygular. %0
6 Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular. %0
7 Alanındaki bir soruna yönelik çözüm yolları geliştirir. %0
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak eğitimdeki rolünü kavrar. %0
2 Eğitimin programlama boyutunu tartışır. %0
3 Eğitim programlarının temel kavramlarını örneklendirir. %0
4 Eğitimi felsefi boyutuyla yorumlar. %0
5 Etkili iletişim becerilerini eğitim ortamında uygular. %0
6 Eğitim sisteminde planlama becerisi geliştirir. %0
7 Alanındaki bir soruna yönelik uygulama yapar. %0
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Eğitim programlama aşamasında yönetsel rol oynar. %0
2 Alanı ile ilgili verileri analiz eder. %0
3 Bağımsız bilimsel çalışma yürütür. %0
4 Bağımsız bilimsel çalışmayı raporlaştırır. %0
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları inceler. %0
2 Farklı yöntemleri kendi alanına uyarlar. %0
3 Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni düşünceler ortaya koyar. %0
4 Alanındaki bir soruna yönelik çözüm önerilerinin sınıflandırır. %0
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Eğitim programları sorunlarına bilimsel öneriler sunar. %0
2 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri geliştirir. %0
3 Çalışma arkadaşları ve meslektaşlarıyla etkin iletişim yürütür. %0
4 Eğitim kurumlarında takım çalışmalarını yapılandırır. %0
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanla ilgili temel kavram ve kuramları tartışır. %0
2 Alanla ilgili temel kavram ve kuramları örneklendirir. %0
3 Alanla ilgili temel kavram ve kuramları uygular. %0
4 Kuramsal ve uygulamaya dönük bilgileri analiz eder. %0
5 Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri değerlendirir. %0
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.