Türkçe

01040 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Okulöncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. %86.75
2 Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır. %86.25
3 Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. %86.25
4 Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. %85.75
5 Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. %85.50
6 Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. %86.25
7 Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. %86.50
8 Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir. %87.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. %86.25
2 Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. %86.50
3 Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. %86.25
4 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. %85.75
5 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. %86.25
6 Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. %86.25
7 Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. %86.75
8 0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. %86.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. %86.00
2 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. %86.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. %86.25
2 Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar. %86.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. %86.25
2 Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. %86.50
3 Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. %86.50
4 Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. %86.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. %85.75
2 Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. %86.75
3 Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. %86.00
4 Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişmini değerlendirir. %86.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.