|
|
12040 İŞLETME YÖNETİMİ - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
%89.75 |
2 |
Özel ve Kamu sektöründeki Yönetim sistemleri bilgilerini derinleştirir |
%89.75 |
3 |
Diğer disiplinleri yakından takip ederek İşletme Yönetim ile ilişkisini irdeler ve vurgular. |
%90.00 |
4 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. |
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
5 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
%90.00 |
6 |
İşletme yönetimi alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. |
%90.25 |
7 |
Yönetim biliminin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
7 |
|
%90.25 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
%89.50 |
2 |
Çalışma yaşamında insanları sevk ve idare etme becerisini kazanır. |
%89.50 |
3 |
Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir |
%89.50 |
4 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisine sahiptir |
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
5 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
%89.75 |
6 |
Çalışma yaşamında insanları sevk ve idare eder. |
%89.50 |
7 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
%89.75 |
8 |
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
%90.00 |
8 |
|
%90.00 |
8 |
|
%90.00 |
8 |
|
%90.00 |
8 |
|
%90.00 |
8 |
|
%90.00 |
8 |
|
%90.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
%90.50 |
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
%90.25 |
3 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
%89.75 |
4 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme becerisine sahiptir. |
%89.50 |
5 |
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
%89.75 |
5 |
|
%89.75 |
5 |
|
%89.75 |
5 |
|
%89.75 |
5 |
|
%89.75 |
5 |
|
%89.75 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
%89.75 |
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
%89.50 |
3 |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
3 |
|
%91.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
%89.75 |
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
%89.50 |
3 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
%89.50 |
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
4 |
|
%89.50 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
%90.00 |
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretir. |
%89.75 |
3 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
%90.00 |
4 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
|
|