|
|
16555 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR - Bütünleşik Program |
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilm |
%0.00 |
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
3 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
%0.00 |
2 |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
%0.00 |
3 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
%0.00 |
4 |
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0.00 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
%0.00 |
2 |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
%0.00 |
3 |
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
%0.00 |
2 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
%0.00 |
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
%0.00 |
2 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
%0.00 |
3 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
|