Türkçe

10212 İŞLETME YÖNETİMİ (İngilizce) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine verilecek ön lisans eğitimi ile birlikte, programın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olur.3312211240.00
2 İşletmede ortaya çıkan problemlere çözüm üretir, veri toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapar, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgilerini, el ve/veya düşünsel becerilerini en iyi şekilde kullanır.3542121756.67
3 İşletmenin iç ve dış çevresindeki tüm gruplarla bilgi paylaşımını sağlar ve bunun sonucunda takım çalışması becerilerini güçlendirir.2311121033.33
4 İşletmenin diğer fonksiyonlarını bağımsız olarak öğrenir ve öğrendiklerini uygular.5234211756.67
5 İşletme içinde öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belir ve çözüm arama yeteneğini kazanır.4325342170.00
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler.4251231756.67
7 Alanında orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.3542221860.00
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri ve ofis yazılımlarını kullanma yeteneğine sahip olur.2451331860.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahip olur.5315432170.00
2 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur.4332231756.67
3 Alanı ile ilgili konularda, serbest piyasa ekonomisi, rekabet koşulları, kanun ve ahlak bilgisi ve bilincine sahip olur.3452432170.00
4 Alanı ile ilgili konularda, sektörel gelişmeleri takip etme sorumluluğunu taşır.2541431963.33
5 Alanı ile ilgili konularda, staj ve yerinde uygulama yapma imkânına sahip olur.1225241653.33
6 Alanı ile ilgili ve/veya alan dışı konularda akademik, sektörel seminer ve konferansları takip etme bilincine sahip olur.5342342170.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Risk alma ve kendi işini kurma becerisine sahip olur.4432421963.33
2 Alanı ile ilgili sorunları tespit ederek, neden sonuç ilişkisi kurabilme yeteneğine sahip olur.4323331860.00
3 Analitik düşünce yapısı ile sorunları çözer.5342342170.00
4 Kuramsal düşünebilme yetkinliği kazanır.4431111446.67
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Alanı ile ilgili litaratür taraması yapar.5421331860.00
2 Gelişmeleri trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur.1354231860.00
3 Takım çalışmalarına katılır.5321321653.33
4 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.1245542170.00
5 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanır.2452331963.33
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Çevresiyle etki iletişim kurma becerisi kazanır.4321341756.67
2 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.5342442273.33
3 Takım çalışması bilinci kazanır.3451231860.00
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Genel ve mesleki hukuki bilgiye sahip olur.3215341860.00
2 Analitik düşünce becerisine sahip olur.4325332066.67
3 İşletmenin karmaşık iç ve dış çevre koşullarında karar alabilme yetkinliğine sahip olur.5443332273.33
4 Karar alma sürecinde işletmenin tüm paydaşlarının çıkarlarını gözetir.5345442583.33
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30303030303030--
İlişki Ağırlığı1069996788488--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.