PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. |
   2 |
Sosyal hizmet uygulama alanları ve sosyal hizmet kuramı hakkında bilgi sahibi olur. |
   3 |
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. |
   4 |
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. |
   5 |
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. |
   6 |
Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur. |
   7 |
Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Kır ve kent ortamlarında, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir. |
   2 |
Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. |
   3 |
Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. |
   4 |
Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları koordine edebilir. |
   5 |
Risk gruplarına danışmanlık yapabilme becerisine sahiptir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları koordine edebilir. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur. |
   2 |
Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır. |
   3 |
Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. |
   2 |
Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisine sahip olur |
   3 |
Risk gruplarına danışmanlık yapabilme becerisine sahiptir. |
   4 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. |
   2 |
Risk gruplarının (çocuk, yaşlı, özürlü, aile, kadın, grup) sebepleri konusunda bilgi sahibidir. |
   3 |
Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisine sahip olur. |
   4 |
Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır. |
   5 |
Kır ve kent ortamlarında, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Yıl Sonu Final Sınavı
|