|
|
16060 SOSYAL HİZMET - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sosyal hizmetin mesleki etik ilke ve değerlerini öğrenir. |
%96.50 |
2 |
Sosyal hizmet uygulama alanları ve sosyal hizmet kuramı hakkında bilgi sahibi olur. |
%96.50 |
3 |
İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkında bilgi edinir. |
%96.25 |
4 |
Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetim hakkında bilgi sahibi olur. |
%96.75 |
5 |
Sosyal politika ve planlama hakkında bilgi sahibi olur. |
%96.75 |
6 |
Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur. |
%96.75 |
7 |
Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. |
%97.00 |
7 |
|
%97.00 |
7 |
|
%97.00 |
7 |
|
%97.00 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Kır ve kent ortamlarında, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir. |
%96.75 |
2 |
Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. |
%96.75 |
3 |
Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. |
%96.75 |
4 |
Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları koordine edebilir. |
%96.75 |
5 |
Risk gruplarına danışmanlık yapabilme becerisine sahiptir. |
%96.25 |
5 |
|
%96.25 |
5 |
|
%96.25 |
5 |
|
%96.25 |
5 |
|
%96.25 |
5 |
|
%96.25 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
5 |
|
%0 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları koordine edebilir. |
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
1 |
|
%96.25 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar ve doldurur. |
%96.75 |
2 |
Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır. |
%96.50 |
3 |
Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. |
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
3 |
|
%97.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. |
%96.50 |
2 |
Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisine sahip olur |
%96.50 |
3 |
Risk gruplarına danışmanlık yapabilme becerisine sahiptir. |
%96.25 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser. |
%96.75 |
4 |
|
%96.75 |
4 |
|
%96.75 |
4 |
|
%96.75 |
4 |
|
%96.75 |
4 |
|
%96.75 |
4 |
|
%96.75 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. |
%96.25 |
2 |
Risk gruplarının (çocuk, yaşlı, özürlü, aile, kadın, grup) sebepleri konusunda bilgi sahibidir. |
%96.50 |
3 |
Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisine sahip olur. |
%96.50 |
4 |
Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır. |
%96.50 |
5 |
Kır ve kent ortamlarında, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirecek düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahiptir. |
%96.50 |
5 |
|
%96.50 |
5 |
|
%96.50 |
5 |
|
%96.50 |
5 |
|
%96.50 |
5 |
|
%96.50 |
|
|