PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Kentsel Yenilemenin kavamsal ve kuramsal içeriğine hakim olur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 19 | 95.00 |
2 |
Kentsel Yenilemenin tarihsel gelişme sürecine vakıf olur ve yenileme dinamiklerini izleyebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 19 | 95.00 |
3 |
Kentsel Yenileme bileşenlerinin birbirleri ile ilşkilerini algılar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
4 |
Şehir Planlama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 19 | 95.00 |
5 |
Planlama ve Yenileme mevzuatına hakim olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 18 | 90.00 |
6 |
Sürdürülebilirlik ve gerekleri konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 5 | 18 | 90.00 |
7 |
Bütüncül planlama yaklaşımını özümser. | 5 | 4 | 4 | 5 | 18 | 90.00 |
8 |
Kamu yararı olgusunu anlamlandırır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 18 | 90.00 |
9 |
Sosyal araştırmaların gerekliliği ve yürütülmesindeki hassasiyetler konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
10 |
Toplumsal katılım olgusunu özümser. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
11 |
İşlev, Estetik ve Tasarım olgularını kavrar ve ilişkilendirir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 18 | 90.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Kentsel Yenilemeden etkilenecek paydaşların uzlaşma zemininin sağlanması konusunda yöntem geliştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Toplumsal barış ve adaleti sağlayabilcek yöntemler üretebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Sağlıklı bir kentsel gelişme için kent-çevre, çevre-insan ilişkilerini kurgulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
4 |
Çok bileşenli ve çok katmanlı bir süreç olan Kentsel Yenileme sürecini bir bütün olarak görebilir, mesleki formasyonu uygunsa organize edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
5 |
Toplumla iletişim kurma becerileri kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
6 |
Tarafların beklenti ve taleplerini belirleme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
7 |
Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip çalışması yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
8 |
Planlama ve uygulama aşamalarındaki yasal ve idari süreçleri organize edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
9 |
Yerel koşullara özgü uygulama araçları geliştirebilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 18 | 90.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Ekip içinde üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Kentsel Yenileme alanında Dünyada süregelen gelişmeleri, yeni kuram ve uygulama yöntemlerini takip edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Tüm toplum kesimleri ve taraflarla iletişim kurabilir ve uzlaştırıcı bir kimlik edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Kamu yararını gözetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
2 |
Ülkenin milli çıkarları, doğal, maddi ve toplumsal serveti menfaatine çalışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 20 | 100.00 |
3 |
Sürdürülebilirlik olgusunu meslek yaşantısının merkezine alır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 18 | 90.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 127 | 122 | 125 | 129 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |