PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Mücevher tasarımı, imalatı ve değerli taşlar konularında yeterli bilgiye sahiptir. |
   2 |
Bilgisayar destekli tasarım uygulamalarında yeterli bilgiye sahiptir. |
   3 |
Değerli ve yarı değerli taşlar konularında yeterli bilgiye sahiptir. |
   4 |
Üretim aşamasında oluşabilecek sorunlarda çözüm üretilebilecek bilgiye sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgilere ulaşır. |
   6 |
Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgileri değerlendirir. |
   7 |
Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgilerini uygular. |
   8 |
Edindiği kazanımlarla tasarım yapar. |
   9 |
Edindiği kazanımlarla üretim yapar. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde model tasarlar. |
   2 |
Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde model üretir. |
   3 |
Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde modellerin şatışını yapar. |
   4 |
Alanı ile ilgili araştırma yapar. |
   5 |
Alanı ile ilgili yaptığı araştırmaları değerlendirir. |
   6 |
Alanı ile ilgili yaptığı araştırmalarda, çıkan sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Kuyumculuk alanındaki gelişmeleri takip edebilmek için fuarlardan ve bilişim teknolojilerinden yararlanır. |
   8 |
Eğitim süresince yerinde uygulama ve stajlar sayesinde sektörün içerisinde yer alarak eksiklerini tamamlar. |
   9 |
Alanında aldığı temel eğitim sonrasında geliştirdiği kazanımları yorumlayarak sektörün hangi alanında yol alacağını belirler. |
   10 |
Geniş bir uygulama alanına sahiptir. |
   11 |
Geniş uygulama alanı içerisinde karşısına çıkan fırsatları iyi değerlendirir. |
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Uygulamalı eğitimde verilen sistemle, grup çalışmalarında uyumlu ve paylaşımcı çalışır. |
   2 |
Grup çalışmalarında,oluşabilecek sorunlara karşı çözüm üretme becerisine sahiptir. |
   3 |
İçinde bulunduğu sistemi geliştirmede ve üretimin bir parçası olan proje niteliğinde ürün geliştirmelerde yer alma becerisine sahiptir. |
   4 |
Ferdi olarak çalışma becerisine sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açıktır. |
   2 |
Sektör içerisinde oluşturulan fuarlar, medya ve internet aracılığıyla trendi takip eder. |
   3 |
Gelişime destek için gerekli eğitim ve sertifika programlarına katılır. |
   4 |
Eğitim yerinin sektörün merkezinde olması gibi bir avantajı iyi değerlendirir. |
   5 |
Sektör içerisinde yer alabilmek için sürekli kendini geliştirerek yeniliklere açık olmasının gerektiğinin farkındadır. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Kuyumculuk alanında iletişim kuracağı işletmelerin ve kitlenin sistemini ve tarzını çözerek buna göre hareket eder. |
   2 |
Kuyumculuk alanında edindiği bilgileri aktarma yetkinliğine sahiptir. |
   3 |
Gelişimleri takip edebilecek gerekli mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
   4 |
Son yıllarda kuyumculuk alanının gerekliliği olan rhinoceros ve matrix programlarını etkin kullanır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanında bireysel olarak tasarım yapar. |
   2 |
Alanında bireysel olarak üretim yapar. |
   3 |
Eğitim süresinde ve sonrasında atölye içerisinde oluşabilecek tehlikelere karşı önlemini alır. |
   4 |
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
   5 |
Atölye çalışma şartlarından dolayı çalışanları kültürel ve sanatsal olarak geliştirebilecek bilgiye sahiptir. |
   6 |
Tasarım ve üretim aşamalarında küçük grupları yönetebilecek bilgiye sahiptir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|