|
|
10161 SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ - |
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. |
%81.00 |
2 |
Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında yetkin düzeyde bilgi sahibidir. |
%80.75 |
3 |
Hastane otomasyon sistemlerini kullanır. |
%81.00 |
4 |
Sağlık sektörü hakkında bilgilerini sürekli güncel tutar. |
%80.25 |
5 |
Sağlık maliyet ve muhasebe hesap yönetimlerini rahatlıkla yapar. |
%80.50 |
6 |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibidir. |
%83.00 |
6 |
|
%83.00 |
6 |
|
%83.00 |
6 |
|
%83.00 |
6 |
|
%83.00 |
7 |
Hastane yönetimi konusunda kararlar alır. |
%79.50 |
8 |
Sağlık ve sağlık hizmetleri konularında yüksek düzeyde bilgi sahibidir. |
%79.75 |
9 |
Sağlık etiğinin önemini bilir ve kurallarına uygun davranır. |
%81.75 |
10 |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan problemlere akılcı çözümler üretir. |
%80.75 |
10 |
|
%80.75 |
10 |
|
%80.75 |
10 |
|
%80.75 |
10 |
|
%80.75 |
10 |
|
%80.75 |
10 |
|
%80.75 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sağlık sisteminin yerel ve uluslararası bazda sorunlarını bilerek çözüm önerileri üretir. |
%79.00 |
2 |
Sağlık İşletmelerinde görev ve sorumluluk alır. |
%79.50 |
3 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile ilgili kongre, seminer, konferans vb. katılır, çözüm önerileri geliştirir. |
%78.25 |
4 |
Yerel ve evrensel sağlık hizmeti sunumları arasında karşılaştırma ve seçim yapar. |
%78.00 |
5 |
Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır. |
%80.75 |
5 |
|
%80.75 |
5 |
|
%80.75 |
5 |
|
%80.75 |
5 |
|
%80.75 |
5 |
|
%80.75 |
6 |
Hastane bilgi işlem ve otomasyon sistemlerini kullanır. |
%81.25 |
7 |
Sağlık muhasebesi, dönem sonu hesaplarını yapar. |
%81.00 |
8 |
Sağlık kurumlarında, vezne, hasta kabul, danışma, randevu, insan kaynakları, satın alma, kalite birim faaliyetlerini yerine getirir. |
%80.50 |
9 |
Sağlık terminolojisine hakimdir. |
%80.50 |
10 |
Sağlık kurumlarında depo, arşiv kayıtlarını tutar. |
%80.75 |
11 |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve pazarlamasında görev alır. |
%82.00 |
11 |
|
%82.00 |
11 |
|
%82.00 |
11 |
|
%82.00 |
11 |
|
%82.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Üstlenilen sorumluluğun başarılı ve doğru ve hızlı olarak yerine getirir. |
%79.75 |
2 |
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek bağmsız yetkin kararlar alır. |
%79.50 |
3 |
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır. |
%79.50 |
4 |
Sağlık sektöründe matris yapıdaki yönetim anlayışı içerisinde çalışır. |
%79.75 |
4 |
|
%79.75 |
4 |
|
%79.75 |
4 |
|
%79.75 |
4 |
|
%79.75 |
4 |
|
%79.75 |
4 |
|
%79.75 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını takip eder. |
%78.50 |
2 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile alakalı güncel olayları takip eder. |
%80.00 |
3 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile ilgili yerel ve evrensel gelişmelere ayak uydurur. |
%79.00 |
4 |
Sağlık Kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir. |
%79.75 |
5 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile alakalı teorik ve partik bilgi kaynaklarına rahatlıkla ulaşır. |
%79.25 |
5 |
|
%79.25 |
5 |
|
%79.25 |
5 |
|
%79.25 |
5 |
|
%79.25 |
5 |
|
%79.25 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar. |
%79.75 |
2 |
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir. |
%78.75 |
3 |
Hasta ve hekim arasında iletişimi sağlar. |
%78.75 |
4 |
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır. |
%78.25 |
4 |
|
%78.25 |
4 |
|
%78.25 |
4 |
|
%78.25 |
4 |
|
%78.25 |
4 |
|
%78.25 |
4 |
|
%78.25 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sağlık sektörünü iyi tanıyarak stratejik ve hızlı kararlar verir. |
%79.25 |
2 |
Yönetim, sağlık yönetimi, sağlık kurumları yönetimi konularında yetkin olması gerektiğini bilir. |
%79.75 |
3 |
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir. |
%79.25 |
4 |
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde davranması gerektiğini bilir. |
%78.50 |
4 |
|
%78.50 |
4 |
|
%78.50 |
4 |
|
%78.50 |
4 |
|
%78.50 |
4 |
|
%78.50 |
4 |
|
%78.50 |
|
|