PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Sabit Protezlerin endikasyonları,tedavi planlamaları ve klinik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur |
   2 |
Hareketli Bölümlü Protezlerin endikasyonları,tedavi planlamaları ve klinik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur |
   3 |
Total Protezlerin klinik uygulamaları ve ideal durumda olmayan vakalarda alternatif protetik basamakları öğrenir. |
   4 |
Hassas Bağlantılı protezlerin endikasyonlarını,ataşman ve tutucu parça çeşitlerini ve klinik uygulamarını öğrenir. |
   5 |
İmplantüstü protezlerin komponentleri,klinik uygulamaları ve meydana gelebilecek komplikasyonlar ile ilgili bilgi edinir. |
   6 |
Doku Düzenleyiciler ve Yumuşak Astar Materyallerinin endikasyonlarını,içeriklerini ve klinik uygulamalarını öğrenir. |
   7 |
Maksilofasiyal defektli hastalarda uygulanan obturatörlerin yapım aşamalarını,çeşitlerini ve bu obturatörlerin total veya bölümlü protezlerle beraber kullanımının planlamasını öğrenir. |
   8 |
Temporomandibular eklemin anatomisini,fonksiyonlarını,gnatostomatik sistemdeki yerini,rahatsızlıklarını ve bunların tedavi yöntemlerini öğrenir. |
   9 |
İnlay,Onlay ve Tam Seramik restorasyonların endikasyonları,yapım aşamaları ve klinik uygulamaları hakkında bilgi edinir. |
   10 |
Diş Hekimliğinde hasta ağzında yapılabilecek estetik düzenlemeler hakkında bilgi edinir. |
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
|
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Ulusal ve Uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) |
   2 |
Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma |
   3 |
Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme |
   4 |
Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Ağız sağlığıyla ilgili protetik problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme |
   6 |
Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme |
   7 |
Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak hareketli protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama prensipleri ile ilgili ilişkiyi kurabilme |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Mesleki ve Etik Sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve protetik tedavi sonrası kontrollerin önemini benimsemesi |
   2 |
Ulusal ve Uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme |
   2 |
Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme |
   3 |
Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
   0 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Protetik diş tedavisinde uygulanması gerekli estetik faktörleri içeren üst düzey beceri ve bilgiyi klinikte uygulayabilme |
   2 |
Bölümlü protezlerde yapısal elemanların ve planlama kurallarının ayrıntıları hakkında bilgi sahibi olmalı ve vakalara göre planlama ve labaratuvar işlemlerininde teknisyeni yönlendirebilme |
   3 |
Sabit protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama yaparken hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme |
   4 |
Fonksiyonel okluzyon ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmalı muayenehane de klinik uygulamalarında kullanabilme |
   5 |
Güncel implant üstü protezler, maksiller ve mandibular çene yüz protezleri uygulayabilmeli konusunda detaylı ve ileri bilgi sahibi olmalı |
   6 |
Dişhekimliği'nde kullanılan materyallerin ve cihazların/alet fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerini değerlendirebilmeli |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
|
|