|
|
16035 SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ - Tezsiz Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sağlık Kurumlarını yönetebilecek teorik bilgi donanımına sahip olur. |
%0.00 |
2 |
Sağlık sektörüyle ilgili stratejiler, sağlık politikaları geliştirir ve uygular. |
%0.00 |
3 |
Sağlık kurumlarının maddi ve beşeri kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde yönetir. |
%0.00 |
4 |
Hasta hakları, hasta güvenliği, sağlık hizmetlerindeki riskli süreçler ile çalışan güvenliğini sağlama bilinci kazanır. |
%0.00 |
5 |
Sağlık hizmetlerinde istatistiki bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmek için veri girişi ve analizi yaparak yorumlayabilme becerisine sahip olur |
%0.00 |
6 |
Yönetim bilimindeki gelişmeleri sağlık kurumlarında uygulama becerisini kazanır. |
%0.00 |
7 |
Sağlık bilgisinin yönetimi, karar destek sonuçlarının değerlendirilmesi ve yönetimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
%0.00 |
8 |
Sağlık yönetimi ile ilgili araştırmalar yapar, yayınlar. |
%0.00 |
9 |
Analitik düşünce yapısına sahip olması, değişimi ve dolayısıyla bilgi kazanımı ve paylaşımını sürekli olarak yapar. |
%0.00 |
10 |
Sağlık kurumlarındaki çalışmaları tüm paydaş çıkar ve amaçları göz önüne alarak yönlendirir. |
%0.00 |
11 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
%0.00 |
12 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
12 |
|
%0.00 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
%0.00 |
2 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
%0.00 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
%0.00 |
3 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
1 |
|
%0.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
%0.00 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
2 |
|
%0.00 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
%0.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
%0.00 |
3 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
3 |
|
%0.00 |
|
|