PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Sağlık Kurumlarını yönetebilecek teorik bilgi donanımına sahip olur. |
   2 |
Sağlık sektörüyle ilgili stratejiler, sağlık politikaları geliştirir ve uygular. |
   3 |
Sağlık kurumlarının maddi ve beşeri kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde yönetir. |
   4 |
Hasta hakları, hasta güvenliği, sağlık hizmetlerindeki riskli süreçler ile çalışan güvenliğini sağlama bilinci kazanır. |
   5 |
Sağlık hizmetlerinde istatistiki bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmek için veri girişi ve analizi yaparak yorumlayabilme becerisine sahip olur |
   6 |
Yönetim bilimindeki gelişmeleri sağlık kurumlarında uygulama becerisini kazanır. |
   7 |
Sağlık bilgisinin yönetimi, karar destek sonuçlarının değerlendirilmesi ve yönetimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
   8 |
Sağlık yönetimi ile ilgili araştırmalar yapar, yayınlar. |
   9 |
Analitik düşünce yapısına sahip olması, değişimi ve dolayısıyla bilgi kazanımı ve paylaşımını sürekli olarak yapar. |
   10 |
Sağlık kurumlarındaki çalışmaları tüm paydaş çıkar ve amaçları göz önüne alarak yönlendirir. |
   11 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
   12 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
   2 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
   2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
   3 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
   2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
   2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
   3 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|