PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır. |
   2 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemler tesbit eder. |
   3 |
Arapça Dili Eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
   4 |
Arap Dili Eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Arap diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. |
   2 |
Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma becerisini edinir. |
   3 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir. |
   4 |
Arapça öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır. |
   5 |
Arap Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini uygular. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Arapça dil öğretimi ile ilgili konularda düşünce, görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. |
   2 |
Arapçanın günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar. |
   3 |
Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar. |
   4 |
Dil öğrenme alanında kendini geliştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
|
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
   2 |
Arap Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Uygulama
- Rapor Yazma
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır. |
   2 |
Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
   3 |
Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar. |
   4 |
Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
|
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Arapça öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar |
   2 |
Arapça öğretimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir. |
   3 |
Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Mesleki Faaliyet
- Rapor Yazma
|
- Rapor Sunma
- Tez Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
|