DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
DERS PLANI
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme çıktıları, içerik, değerlendirme ve iş yükü AKTS gibi detay bilgilerini görmek için dersin isminin üzerine tıklamanız yeterlidir.
1. Sınıf Güz ( Birinci ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
66130
ADE517
ARAP DİLİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Zorunlu
3 + 0
3.0
6.0
Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ
Seçmeli
- -
-
24
0001
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
0002
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
0003
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
0004
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
6
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
24
AKTS Kredi Toplamı :
30
1. Sınıf Bahar ( İkinci ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
15716
ADE504
SİSTEMATİK ARAP DİLBİLİM TARİHİ
Zorunlu
3 + 0
3.0
6.0
65168
SBE500-3
TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
Zorunlu
0 + 0
0.0
12.0
Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ
Seçmeli
- -
-
12
0001
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
0002
BLMSEC
Bölüm Seçmeli
- + -
-
-
16025
ADE505
ARAP DİLİ EĞİTİM METODOLOJİSİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
78913
ADE514
ARAPÇA İLETİŞİM VE İFADE PROBLEMLERİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
15718
ADE512
YABANCI DİL OLARAK ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
69548
ADE510
KARŞITSAL ARAPÇA-TÜRKÇE ÇÖZÜMLEME TEKNİKLERİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
15717
ADE508
ARAPÇA ÖĞRETİM ARAÇLARINI SEÇİM VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
66131
ADE519
İLERİ UYGULAMALI DİLBİLGİSİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
16029
ADE513
ANLAM BİLİM VE ÖĞRETİMİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
16028
ADE511
SÖZLÜK VE DİLSEL KULLANIM BİLGİSİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
16027
ADE509
ARAPÇA ÖĞRETMENİN MESLEKİ YETERLİLİK EDİNİM YÖNTEMLERİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
16026
ADE507
ARAP DİLİ VE EDEBİYATINA EĞİTİMSEL YAKLAŞIM
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
15719
ADE516
EDEBİ METİNLER İNCELEMESİ
Bölüm Seçmeli
3 + 0
3.0
6.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
18
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
12
AKTS Kredi Toplamı :
30
2. Sınıf Güz ( Üçüncü ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
65676
SBE500-5
YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
Zorunlu
0 + 0
0.0
30.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
30
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
0
AKTS Kredi Toplamı :
30
2. Sınıf Bahar ( Dördüncü ) Dönemi Dersleri
ID
Kodu
Ders Adı
Dersin Türü
Süresi (T+U)
Kredisi
AKTS Kredisi
69546
SBE500-6
YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
Zorunlu
0 + 0
0.0
30.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):
30
AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :
0
AKTS Kredi Toplamı :
30
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.