PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Radyo programcılığı, televizyon yayıncılığı ve sinema alanında yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçleri açıklar. |
   2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çekim için gerekli olan kamera, mikrofon, ses, ışık gibi üretim araçlarının çalışma prensiplerini bilir. |
   3 |
Yayının gerçekleştirildiği ortamlara uygun içeriklerin üretiminde ve kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarında kullanılan gerekli sistemleri ve programları tanır. |
   4 |
Radyo, televizyon ve sinema ile ilgili tek veya çok kamera gerektiren yapımlardaki işleyiş süreçlerini açıklar. |
   5 |
Radyo ve televizyon program türlerini anlatır. |
   6 |
Radyo, televizyon yayınları ile yeni iletişim teknolojilerini ilişkilendirir. |
   7 |
Stüdyoda gerçekleştirilen yayın üretimi ile dış canlı yayın bağlantıları ve canlı yayın aktarım programlarını tarif eder. |
   8 |
Sinematografik dil hakkında bilgi sahibidir. |
   9 |
Sinemanın başlangıcından günümüze gelişim evrelerini ve sinemaya farklı yaklaşımları ve sinema türlerini ilişkilendirir. |
   9 |
|
   10 |
Düşüncelerini senaryo diline uygun bir şekilde yazı ile ifade etmeyi ve çekim senaryosu hazırlamayı bilir. |
   11 |
Radyo, televizyon ve sinemanın Türkiye ve dünyadaki gelişim evreleri ile mevzuat, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartlarını açıklar. |
   12 |
Görüntü ve kompozisyon için gerekli görsel, işitsel, estetik ilkeleri tanımlar. |
   13 |
İletişim alanını ilgilendiren diğer disiplinlerdeki gelişmeleri tartışır. |
   13 |
|
   13 |
|
   13 |
|
   13 |
|
   13 |
|
   13 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Radyo programcılığı, Televizyon yayıncılığı ve Sinema yapımlarının “Yapım”, “Yapım Öncesi” “Yapım Sonrası” ve “Yönetim” aşamalarını analiz eder ve uygular. |
   2 |
Önceden hazırlanmış bir program formatını veya senaryoyu kullanarak görsel-işitsel ürünleri ortaya çıkarır. |
   3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında görsel-işitsel içerik hazırlamak için gerekli olan yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası kurgu, dağıtım ve gösterim aşamalarındaki gerekli teknolojileri uygular. |
   4 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında proje öneri dosyası sunar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Yapım süreci aşamalarıyla ilgili dokümanları (planlama, bütçe vb.) gerekli bilgisayar programlarını kullanarak hazırlar. |
   6 |
Grafik öğeleri hakkında edindiği bilgiler ve alanıyla ilgili projeleri ilişkilendirir. |
   7 |
Alanıyla ilgili araştırmaları bilimsel yöntem ve tekniklere uygun şekilde yapar ve araştırma sonuçlarını aktarır. |
   8 |
Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili dünyada ve Türkiye’de geçerli olan mevzuat ve kalite standartlarını karşılaştırır. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Web Tab. Öğrenme
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanı ile ilgili üretim süreçlerinde etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
   2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında üretim gerçekleştirmek için kullanılan teknik malzemeleri tespit ve tasnif eder. |
   3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanına özgü ürünleri teknik, estetik, kültürel, toplumsal ve ideolojik açıdan tartışır. |
   4 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar ve veri tabanlarını saptar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve birey ile olan ilişkisini ve etkileşimini değerlendirir. |
   2 |
Kitle iletişim araçlarının toplumla ve kültürle olan etkileşiminin sonuçlarını değerlendirir, iletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel / toplumsal boyutlardaki etkilerini yorumlar. |
   3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında ürün vermek için gereken metinleri program türlerine göre sınıflandırır. |
   4 |
Medya okuryazarlığı bağlamında görsel-işitsel içeriklere erişim sağlar, bu içerikleri doğru algılayıp sonuç çıkarır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Görsel-işitsel dil oluşturma sürecinde alanının sağladığı tüm imkânları sentezler. |
   2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında içerik üretiminde gerekli görsel-işitsel araçları kullanarak teknik düzeyde yetkin, estetik düzeyde yaratıcı ürünler dizayn eder. |
   3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve yorumlar. |
   4 |
Radyo, televizyon ve sinema yapımlarının hukuki sonuçlarını tartışır. |
   5 |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi etkili olarak kullanır. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Uygulama Sınavı
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri takip edip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde geliştirir. |
   2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında etik kurallara bağlı olarak üretim yapar. |
   3 |
İş sağlığı ve güvenliği hakkında edindiği bilgileri radyo, televizyon ve sinema alanıyla birleştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|