Türkçe

12300 ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE İSTİHBARAT İNCELEMELERİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ55100.00
2 YÜKSEK LİSANS TEZİ - I3360.00
3 YÜKSEK LİSANS TEZİ - II3360.00
4 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ55100.00
5 KÜRESEL TERÖRİZM VE DÜNYADA TERÖR ÖRGÜTLERİ000.00
6 GÜVENLİK ÇALIŞMALARINA TEORİK YAKLAŞIMLAR55100.00
7 ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE DİPLOMASİ55100.00
İlişkili Ders Sayısı / 76--
İlişki Ağırlığı26--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 ULUSLARARASI HUKUKTA KUVVET KULLANMA VE MEŞRU MÜDAFAA000.00
2 ULUSLARARASI BARIŞ VE GÜVENLİK HUKUKU000.00
3 POLİTİK PSİKOLOJİ000.00
4 KARŞILAŞTIRMALI İSTİHBARAT ÖRGÜTLERİ VE TARİHİ-AMERİKAN-RUS VE İNGİLİZ İSTİHBARATI000.00
5 TÜRK İSTİHBARAT TARİHİ000.00
6 SİYASAL SOSYOLOJİ 000.00
7 İSTİHBARAT ÖRGÜTLERİNİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ3360.00
8 İSTİHBARAT VE GÜVENLİK55100.00
9 ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜVENLİK YAKLAŞIMLARI000.00
10 SİYASAL ŞİDDET VE TERÖRİZM000.00
11 TÜRKİYE'DE İSTİHBARAT SİSTEMİ000.00
12 ULUSLARARASI POLİTİKA VE TERÖRİZM000.00
13 TÜRKİYE'DE GÜVENLİK SİSTEMİ55100.00
14 TÜRK İSTİHBARAT TARİHİ VE KARŞILAŞTIRMALI İSTİHBARAT ÖRGÜTLERİ000.00
15 ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM55100.00
16 BİLGİ VE İLETİŞİM GÜVENLİĞİ4480.00
17 GÖÇ VE NÜFUS HAREKETLERİNİN GÜVENLİĞE ETKİSİ4480.00
18 KAMU DÜZENİNİN YENİ BOYUTLARI VE TOPLUMSAL HAREKETLER4480.00
19 SİYASAL ŞİDDET VE TERÖRİZM000.00
20 STRATEJİK İSTİHBARAT VE ULUSAL GÜVENLİK000.00
21 MODERN JEOPOLİTİK VE GÜVENLİK STRATEJİLERİ000.00
22 TÜRK SİYASİ HAYATI VE SİYASAL KURUMLAR55100.00
23 ULUSLARARASI ÖRGÜTLERİN ANALİZİ4480.00
24 İSTİHBARAT ANALİZİ4480.00
25 KÜRESEL STRATEJİDE ENERJİ VE GÜVENLİĞİ000.00
İlişkili Ders Sayısı / 2510--
İlişki Ağırlığı43--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.