|
|
12260 İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
Sınıflandırılmış |
Sıralı
| TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
| |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi Alanında
uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
   1 |
|
   2 |
Eğitim öğretim alanında verimlilik ve kaliteyi arttırmanın yanı sıra bunun sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik araştırmalar yapar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme yetisi kazanır. |
   4 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Belge Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Etkili iletişim becerilerine sahip olur. |
   2 |
Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni düşünceler ortaya koyar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
   4 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygular. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütür, araştırmasını ve sonuçlarını alandan uzmanlarla tartışır. |
   2 |
Yaşam boyu öğrenme düşüncesini içselleştirir ve sürekli bir davranış haline getirir. |
   3 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
   2 |
Edindiği teorik bilgileri farklı yöntemlerle güncelleştirme yetisine sahip olur. |
   3 |
Farklı alanlarda öğrendiği yöntemleri kendi alanına uyarlamaya çalışır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
   2 |
Eğitim öğretim sorunlarına bilimsel çözümler üretir, bu çözümleri paylaşım ve uygulamada takım çalışmasına açık bir davranış sergiler. |
   3 |
Sosyal ilişkilerin temelindeki etik değerlere göre davranır, mevcut olay ve olguları bu değerlere göre değerlendirir, iletişiminin temelini bu değerler oluşturur. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
   2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
   3 |
Edindiği kuramsal ve uygulamaya dönük bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
|