PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Estetik kriterleri, çevresel-iklimsel zorlayıclara bağlı olarak yeniden değerlendirir. |
   2 |
"Yeşil Mimarlık” kavramı ve kriterlerine hakim olur. |
   3 |
Ekolojik tasarım stratejilerini, Batı, Doğu ve körfez ülkeleri bağlamında sentezler. |
   4 |
Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri analiz eder. |
   5 |
Peyzaj-bina arasındaki tasarım sürecinin adımlarını kritik eder. |
   6 |
Eko-master planın hazırlanmasında mimarın koordinasyon görevini, liderlik pozisyonunu ayırt eder. |
   7 |
Mimarlıkta kullanılan yapı malzemeleri ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini oluşturur. |
   8 |
Mimarlıkta çevresel verilere bağlı yapım sistemi seçimi ve depreme dayanıklı yapı tasarımı ilkelerini, mühendislik alanı ile ortak konular bağlamında değerlendirir. |
   9 |
“Bio-klimatik cephe” kavramı çerçevesinde , bitkilendirme, gün ışığı ve doğal havalandırma sistemlerini analiz eder. |
   10 |
Ekolojik konum değişikliklerinin yapı cephelerine etkisini araştırır. |
   11 |
Mimarlıkta, ekolojik tasarım ilkeleri çerçevesinde, esnek ve sürdürülebilir tasarım stratejilerini yorumlar. |
   12 |
Mimari tasarımda, kentsel eko sisteme bağlı değişimleri formüle eder. |
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
|
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Mimarlıkta, yakın ve uzak çevre ilişkilerinde ve mekansal organizasyonunda erişilebilirliği ilke edinmiş öneriler geliştirir. |
   2 |
Bölgesel verilere göre “ yeşil mimari” tasarım kriterlerini sınıflandırır. |
   3 |
Ekolojik mimari tasarım problemlerine yaklaşımda kuramsal ve teorik bilgilerden yararlanarak özet bilgi hazırlar. |
   4 |
Topoğrafyanın morfolojik yapısını çözümler. |
   5 |
Ekolojik malzemeyi, bölgesel verilere göre seçer. |
   6 |
Bio-klimatik cephe elemanlarını değerlendirir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma olumsuz etkilerini potansiyele dönüştüren öneriler geliştirir. |
   8 |
Eko-sistemleri, esnek kentsel tasarım ilkelerini gözeten, master plan ölçeğinde geniş ve kapsamlı projeler için öneriler geliştirir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olup yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Sosyal ve bilimsel sorumluluklarının farkına varır. |
   2 |
Doğanın yaşam döngüsüne ve ekolojik dengeye özen gösterir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Geleceğe yönelik sağlıklı fiziksel çevrelerin üretiminde öncülük yapar. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
|