|
|
13700 MİMARLIK - Yüksek Lisans Sonrası Program |
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Estetik kriterleri, çevresel-iklimsel zorlayıclara bağlı olarak yeniden değerlendirir. |
%97.75 |
2 |
"Yeşil Mimarlık” kavramı ve kriterlerine hakim olur. |
%98.25 |
3 |
Ekolojik tasarım stratejilerini, Batı, Doğu ve körfez ülkeleri bağlamında sentezler. |
%98.00 |
4 |
Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri analiz eder. |
%98.00 |
5 |
Peyzaj-bina arasındaki tasarım sürecinin adımlarını kritik eder. |
%97.75 |
6 |
Eko-master planın hazırlanmasında mimarın koordinasyon görevini, liderlik pozisyonunu ayırt eder. |
%98.00 |
7 |
Mimarlıkta kullanılan yapı malzemeleri ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini oluşturur. |
%98.25 |
8 |
Mimarlıkta çevresel verilere bağlı yapım sistemi seçimi ve depreme dayanıklı yapı tasarımı ilkelerini, mühendislik alanı ile ortak konular bağlamında değerlendirir. |
%98.25 |
9 |
“Bio-klimatik cephe” kavramı çerçevesinde , bitkilendirme, gün ışığı ve doğal havalandırma sistemlerini analiz eder. |
%98.25 |
10 |
Ekolojik konum değişikliklerinin yapı cephelerine etkisini araştırır. |
%98.00 |
11 |
Mimarlıkta, ekolojik tasarım ilkeleri çerçevesinde, esnek ve sürdürülebilir tasarım stratejilerini yorumlar. |
%97.75 |
12 |
Mimari tasarımda, kentsel eko sisteme bağlı değişimleri formüle eder. |
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
12 |
|
%97.75 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Mimarlıkta, yakın ve uzak çevre ilişkilerinde ve mekansal organizasyonunda erişilebilirliği ilke edinmiş öneriler geliştirir. |
%98.00 |
2 |
Bölgesel verilere göre “ yeşil mimari” tasarım kriterlerini sınıflandırır. |
%98.25 |
3 |
Ekolojik mimari tasarım problemlerine yaklaşımda kuramsal ve teorik bilgilerden yararlanarak özet bilgi hazırlar. |
%97.75 |
4 |
Topoğrafyanın morfolojik yapısını çözümler. |
%97.75 |
5 |
Ekolojik malzemeyi, bölgesel verilere göre seçer. |
%98.25 |
6 |
Bio-klimatik cephe elemanlarını değerlendirir. |
%98.25 |
6 |
|
%98.25 |
6 |
|
%98.25 |
6 |
|
%98.25 |
6 |
|
%98.25 |
7 |
Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma olumsuz etkilerini potansiyele dönüştüren öneriler geliştirir. |
%97.75 |
8 |
Eko-sistemleri, esnek kentsel tasarım ilkelerini gözeten, master plan ölçeğinde geniş ve kapsamlı projeler için öneriler geliştirir. |
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
8 |
|
%98.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır. |
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
1 |
|
%97.75 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olup yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. |
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
1 |
|
%98.50 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sosyal ve bilimsel sorumluluklarının farkına varır. |
%98.25 |
2 |
Doğanın yaşam döngüsüne ve ekolojik dengeye özen gösterir. |
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
2 |
|
%98.25 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Geleceğe yönelik sağlıklı fiziksel çevrelerin üretiminde öncülük yapar. |
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
1 |
|
%98.25 |
|
|