PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Estetik kriterleri, çevresel-iklimsel zorlayıclara bağlı olarak yeniden değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
"Yeşil Mimarlık” kavramı ve kriterlerine hakim olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Ekolojik tasarım stratejilerini, Batı, Doğu ve körfez ülkeleri bağlamında sentezler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Peyzaj-bina arasındaki tasarım sürecinin adımlarını kritik eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Eko-master planın hazırlanmasında mimarın koordinasyon görevini, liderlik pozisyonunu ayırt eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Mimarlıkta kullanılan yapı malzemeleri ve günümüz teknolojilerine paralel olarak artan ve gelişen yapı ürünlerinin, tasarıma ve uygulamaya yönelik özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini oluşturur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Mimarlıkta çevresel verilere bağlı yapım sistemi seçimi ve depreme dayanıklı yapı tasarımı ilkelerini, mühendislik alanı ile ortak konular bağlamında değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
“Bio-klimatik cephe” kavramı çerçevesinde , bitkilendirme, gün ışığı ve doğal havalandırma sistemlerini analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Ekolojik konum değişikliklerinin yapı cephelerine etkisini araştırır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
11 |
Mimarlıkta, ekolojik tasarım ilkeleri çerçevesinde, esnek ve sürdürülebilir tasarım stratejilerini yorumlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
12 |
Mimari tasarımda, kentsel eko sisteme bağlı değişimleri formüle eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Mimarlıkta, yakın ve uzak çevre ilişkilerinde ve mekansal organizasyonunda erişilebilirliği ilke edinmiş öneriler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Bölgesel verilere göre “ yeşil mimari” tasarım kriterlerini sınıflandırır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Ekolojik mimari tasarım problemlerine yaklaşımda kuramsal ve teorik bilgilerden yararlanarak özet bilgi hazırlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Topoğrafyanın morfolojik yapısını çözümler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Ekolojik malzemeyi, bölgesel verilere göre seçer. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Bio-klimatik cephe elemanlarını değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma olumsuz etkilerini potansiyele dönüştüren öneriler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Eko-sistemleri, esnek kentsel tasarım ilkelerini gözeten, master plan ölçeğinde geniş ve kapsamlı projeler için öneriler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olup yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Sosyal ve bilimsel sorumluluklarının farkına varır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Doğanın yaşam döngüsüne ve ekolojik dengeye özen gösterir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Geleceğe yönelik sağlıklı fiziksel çevrelerin üretiminde öncülük yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |