İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
İLETİŞİM FAKÜLTESİ-TELEVİZYON HABERCİLİĞİ VE PROGRAMCILIĞI |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
ILF111 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The concept of communication, communication processes, characteristics of communication, types of communication, communication science and related disciplines, basic communication models constitute the content of the course. |
ILF131 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF COMMUNICATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır. | Fundamental terms of sociology, sociological point of view, modern sociological theory, globalization, social structure and sulture, culture and civilization, social and cultural change lectures will be eveluated. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
PSR193 | SİYASETİN TEMEL KAVRAMLARI INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkan sağlayan aktörler ele alınacaktır. | Scientific approach, methodology and basic concepts of the course, historical stages that political science has gone through, the materialisation of the politics in the society through the institutions. Democracy as a governance model, actors that allow policy-making will be evaluated. |
RTS121 | GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ CINEMATOGRAPHY TECHNIQUES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders, görüntünün algılanma süreçleri, kompozisyonun temel ilkeleri, renk, ışık ve ses bilgisi, hareketli görüntülerde kullanılan çekim ölçekleri, görüntünün kaydı ve işlenmesini içerir. | This course includes the process of perceving images,basic principles of composition,information of colour, light and sound,scale of shots used in moving images,recording of the images |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
GZC112 | HABER YAZMA TEKNİKLERİ NEWS WRİTİNG TECHNİQUES | Z | 2 | 1 | 3.0 | 7.0 | 3 | Teorik bilgilerin yanısıra uygulamalarla haber yazma becerisini geliştirir. | News writing trials are done as well as theoretical knowledge. |
HUK161 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI BASIC PRINCIPLES OF LAW | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Hukuk kavramı.
Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri.
Hukukun temel kaynakları.
Genel hukuk kuralları.
Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları.
Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları.
Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları. | The concept of the law. Views of the law and legal systems. Main sources of the law. General rules of the law. Interpretation of the rules of the law. Sanctions of the rules of the law. Branches of the law. Branches of the law falling within the scope of public law. Branches of the law falling within the scope of privite law. |
ILF132 | İLETİŞİM VE FELSEFE COMMUNICATION AND PHILISOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | ‘Felsefe nedir?’ sorusuna verilen belli başlı yanıtlar, felsefi bilgiyi diger bilgi türlerinden ayıran özellikler, felsefenin temel alanları ve ana problemleri ele alınacaktır. | To comprehend the main answers given to the question of ‘What is Philosophy?’; to distinguish philosophical knowledge from the other types of information, to solve the basic areas of philosophy and its main problems. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
RTS222 | KURGU EDITING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Sinemada kurgu, ilk kurgu denemeleri, kurgu kuramları, kurguda olanaklar / kısıtlar, kurgu tipleri, bilgisayar ortamında kurgu, kurgu programları, kurgu uygulamaları hakkındaki bilgileri kapsar. | It includes montage in cinema, first montage studies, montage theories, opportunities and limitations in montage, types of montage, montage on computer, montage programmes, information about montage programmes and applications . |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EKO297 | GENEL EKONOMİ INTRODUCTION TO ECONOMICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları. | Definition of economics and its relationship with other sciences. Economic systems, issues of population and economic growth, the functioning of the price mechanism. Outline of the laws of supply and demand and units of economic decision. Production, production costs and factors of production, nature, labor, capital, enterprice and its types, problems in laboring and unemployment. |
HUK221 | İLETİŞİM HUKUKU VE FİKRİ HAKLAR COMMUNICATION LAW AND INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği; iletişim özgürlüğünün tanımı ve kapsamı, Türkiye’de iletişim özgürlüğünün düzenlenmesi ve ilgili mevzuat, fikri haklar tanımı ve kapsamı, Türkiye’de fikri hakların düzenlenmesi ve ilgili mevzuat. | Course content; The definition and scope of freedom of communication, regulation of communication freedom in Turkey and related legislation, the definition and scope of intellectual property rights, regulation and legislation of intellectual property rights in Turkey. |
ILF213 | MEDYA OKURYAZARLIĞI MEDIA LITERACY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınacaktır. | In this course will be taught the subjects designed for communication students to intensify their media knowledge. |
ILF231 | İLETİŞİM TARİHİ HISTORY OF COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İletişim, iletişim araçları, iletişim araçlarının değişimiyle ortaya çıkan kültürler ve özellikleri, yeni medyaların ortaya çıkması ve etkilerini açıklamaya yönelik itme ve çekme kuramı ile tarihsel süreçte ortaya çıkan haberleşme sistemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication, communication tools, the emergence of new media and the effects of culture and the emergence of new media, push and pull theory to explain the effects and communication systems that emerged in the historical process are the content of the course. |
ILF235 | İLETİŞİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bilim, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları. Bilimsel araştırma türleri. Bilimsel araştırma süreci.
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri.
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri.
Bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri. | Science, social sciences and different paradigms, scientific research project process and fundamental conceptions; evaluation of sources, (General information); Qualitative Research Methods; Quantative Data Capture Methods, Analysis of Datas, writing an report for an research. |
RTS219 | IŞIK VE AYDINLATMA LIGHT AND LIGHTING | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Televizyon ve sinemadaki stüdyo uygulamalarının temel prensiplerinin gösterileceği derste kamera, ve ışık departmanlarının işleyişi uygulamalı olarak öğretilecektir. | In this course, the basic principles of studio applications in television and cinema will be shown. |
DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ILF222 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCİAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, önyargı, iletişim, statü vb. konular ele alınmaktadır. | Historical development of social psychology, topics, approaches, methods, social impact and compliance behavior analysis, attitudes, prejudice, communication, status and so on. topics are covered. |
ILF226 | İLETİŞİM KURAMLARI COMMUNİCATİON THEORİES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim kuramları dersinde iletişim kuramlarının sınıflandırılması, güçlü etkilere dönüş dönemi kuramları, izleyici merkezli araştırmalar, teknoloji merkezli araştırmalar, dilbilimsel –göstergebilimsel çalışmalar ve eleştirel yaklaşımlar ve bunların iletişim araştırmaları içindeki yerleri ortaya konulmaktadır. | In the communication theories course, the classification of communication theories, the theories of the period of return to strong influences, audience-centered research, technology-centered research, linguistic-indicative studies and critical approaches and their place in communication research are introduced. |
ILF232 | SİYASAL İLETİŞİM POLITICAL COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Knowledge about Election campaigns, propaganda, political messages in the different administrative structures, political communication, the culture of democracy, the political communication tools and actors and usage of these tools. |
RTS228 | RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Radyo-Televizyon haberciliğinin özellikleri, radyo-televizyon gazeteciliğinde redaksiyon, haber bültenlerinin hazırlanması, radyo-televizyon haberlerinde görüntü ve ses kullanımı gibi ana başlıklar dersin kapsamını oluşturmaktadır. Öğrencilerin elektronik medyanın özelliklerini dikkate alarak yapacakları haber içerikleri sınıf içi izlemeler ışığında değerlendirilmektedir. | The scope of the course is comprised by main titles such as radio and TV news features, radio-television journalism editing, preparation of news bulletins, video and audio use in radio and television news. |
THP222 | TELEVİZYON PROGRAM YAZARLIĞI PROGRAM WRITING FOR TELEVISION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Televizyon için program üretiminin ve kitleyi nasıl etkileyeceğinin anlatılıp uygulanması. | Television programming and productive, creative, use time effectively, to convert the application of theoretical knowledge, the project includes designing and managing issues. |
THP224 | TELEVİZYON PROGRAM TÜRLERİ TYPES OF TV PROGRAMMES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Televizyonda gazetecilik ve habercilik kavramlarının ve toplumsal etkileşimde haberin işlevlerinin anlatılıp öğretilmesi. | Theoretical knowledge on news writing will be supported with applications. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir. | The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. |
GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (bilgisayar programları ile üretim, fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. |
HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | |
SOS457 | BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
RTS313 | TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI TELEVISION PROGRAM MAKING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | TV programcılığında başarıyı etkileyen faktörlerin incelenmesi, kuramsal bilginin yaratıcı uygulamalara dönüştürülmesi ve farklı yayın akışı stratejileri arasında karşılaştırma yapılabilmesi konularını içerir. | Television programming and productive, creative, use time effectively, to convert the application of theoretical knowledge, the project includes designing and managing issues. |
THP375 | KARŞILAŞTIRMALI YAYIN SİSTEMLERİ VE YAYINCILIK ETİĞİ COMPARATIVE BROADCASTING SYSTEMS AND ETHICS ON BROADCASTING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | meslek etiği ve ulusal ve uluslararası yayıncılık ilkeleri, İngiltere, ABD, Fransa ve Türkiye'nin yayıncılık sistemlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmek | professional ethics and principles of national and international broadcasting, UK, USA, France and comparatively assess Turkey's broadcasting system. |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
HAT379 | MESLEKİ İNGİLİZCE ENGLISH FOR MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin yürüttükleri her türlü iletişim çalışmaları alanında okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin kullanılmasına yönelik temel mesleki İngilizce konularının anlatılmasını içermektedir. | This course includes teaching basic professional English subjects for using reading, speaking, listening and writing skills in all kinds of communication studies conducted by university students. |
RTS361 | İLERİ KURGU TEKNİKLERİ ADVANCED EDIITING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sinema, kurgu ile bir sanata dönüşmüştür önermesi üzerine kuruludur. | The contents of the lesson is based on the thesis of "Cinema transformed to art with editing". |
THP363 | SPİKERLİK VE SUNUCULUK TEKNİK EĞİTİMİ TECHNICAL TRAINING FOR REPORTING AND ANNOUNCINGG | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Türkçe’nin doğru kullanım şekilleri, konu seçimi, hedef kitle analizi, konuşma başlığı, seslendirme, kelime dağarcığı gelişimi, etimoloji, metin okuma, tonlama, nefes, söz dizini, duruşlar, akılcılık ve doğallık, aktarım biçimi v.b. başlıklar ders kapsamında uygulama ağırlıklı işlenmektedir. | The topics of right use of Turkish, kinds of speech, conclusive stye, taking notes, the topic of speech, reading textes, intonation, breath, etc. are examined with practices. |
THP367 | TELEVİZYONDA SÖYLEŞİ VE RÖPORTAJ TEKNİKLERİ TV INTERVIEW TECHNIQUES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Derste, röportaj yöntemleri, röportaj ile söyleşiyi ayıran özellikler ele alınacaktır. | It will be studied on interviewing methods, and the distinction of interview and having a talk in a talk show. |
GZC351 | HABER FOTOĞRAFÇILIĞI PHOTOJOURNALISM | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Haber fotoğrafçılığı, haber fotoğraf çekme teknikleri ve sanatları. | The course includes news photograph techniques |
OIL303 | İLETİŞİMDE ETNOGRAFİK ÇALIŞMALAR ETHNOGRAPHIC STUDIES OF COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İletişim, kültür, toplum ilişkisi ve iletişimde etnografik çalışmalar | Etnography, Cultural Studies, Communication Socialogy |
REK310 | SANAT AKIMLARI VE YARATICILIK SANAT AKIMLARI VE YARATICILIK | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernizmin ve post- modernist dönemin sınırlarını keşfederek 20. Yüzyılın büyük akımlarını örneğin: İzlenimcilik(Empresyonizm) Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek incelemeler, Dışavurumculuk(Ekspresyonizm) Akımı, Kübizm Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek inceleme Fütürizm Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek inceleme, Soyut Sanat Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek inceleme Konstrüktivizm/ Bauhaus Akımı Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek inceleme Dada Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek inceleme Gerçeküstücü(Sürrealizm) Sanat Akımı sanatçı ve sanat eserlerinden örnek incelemeler yapılacak. | By exploring the boundaries of modernism and the post-modernist period, the great movements of the 20th century, for example: Impressionism (Impressionism) Movement, case studies from artists and works of art, Expressionism (Expressionism) Movement, Cubism Current case studies from artists and works of art, Futurism Movement case studies from artists and works of art, Case study from Abstract Art Movement artists and works of art Constructivism/ Bauhaus Movement case studies from artists and works of art Case study from Dada Movement artists and works of art. |
REK327 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM VE REKLAM INTERCULTURAL COMMUNICATION AND ADVERTISING | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme, ötekileştirme, reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konuları kapsar. | Explaining the concepts related to intercultural communication, globalization, marginalization, cultural indicators in advertisements. |
RTS351 | İLETİŞİM KÜRESELLEŞME VE TOPLUM SOCIETY, GLOBALIZATION AND COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste dersin temel kavramları olan iletişim ve teknoloji kavramları tartışılacaktır. Daha
sonra derste ele alınacak ilk konu olan teknoloji toplum ilişkisini ele alan temel yaklaşımlar
tartışılacaktır. Teknolojik belirlenimcilik, semptomatik teknoloji, teknolojinin toplumsal
belirlenmesi ve teknolojinin toplumsal inşası yaklaşımları incelenecektir. Derste
cevaplanması beklenen temel sorular: İletişim nedir? Teknoloji nedir? Toplum nedir?
İletişim, teknoloji ve toplum ilişkisi nasıl açıklanabilir? Teknolojiyi toplumsal süreçlerle
ilintilendiren yaklaşımlar ve bu yaklaşımların temel varsayımları ile temel kavramları
nelerdir? | The course includes new technology and communication in the light of society. The relations between technology and society will be study. |
YMI319 | SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI SOCIAL MEDIA RESEARCH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders, sosyal medya izlemesini, söylem ve duyarlılık analizi yöntemlerini, çevresini ve araçlarını kapsar. Bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve sahadan vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar kazandırılacaktır. | The social media research course is designed to help students understand and experience social networking media. Social media, including Facebook, Twitter, YouTube and Instagram, has become a topic to be examined. In this context, the first half of the course provides an introduction to social networking environments. In the second half, students will be introduced to social media platforms upon the analysis of the occurrences in these social networking environments. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
THP322 | TELEVİZYONDA YAPIM VE YÖNETİM PRODUCTION AND DIRECTION ON TV | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Öğrenciler bir Televizyon programı projesi tasarlar. | A director’s success depends on a well actor management. Basic acting techniques and management are held within the context of the course. |
THP370 | MEDYA EKONOMİSİ VE İŞLETMECİLİĞİ MEDIA ECONOMICS AND MANAGEMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Basın işletmelerinin yapısını tanır. Ekonomik faaliyetleri işletmeler kapsamında değerlendirir. | The students know structure of the media enterprises and evaluates the economic activities within the scope of the enterprises. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
GZC368 | MEDYA VE KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM MEDIA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Kültürler arası iletişim ve çok kültürlülük kavramlarının medya üzerinden incelenmesini içerir. | The examination of the concepts of intercultural communication and multiculturality through the subject of media. |
HAT354 | PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Öğrenciler protokol kavramı hakkında bilgi sahibi olmakta, sosyal yaşam ve kurum-kuruluşlarda protokol kurallarının uygulanması konusunda gerekli donanımı edinmektedirler. | Students learn about the concept of protocol, and acquire the necessary equipment in social life and the implementation of protocol rules in institutions and organizations. |
THP362 | BELGESEL YAPIMI DOCUMENTARY PRODUCTION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Belgesel Sinemanın ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli belgesel sinema hareketlerinin incelenmesiyle belgesel sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir. | Students interpret present documentary by revealing the historical background of documentaries that students watch and what they are based on. |
GRS352 | MOBİL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ MOBILE COMMUNICATION TECHNOLOGIES | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Mobil cihazlarda güncel yazılım bilgileri, yazılım dilleri, teknik bilgi ve beceriler. | Current mobile software information, mobile marketing, technical details and abilities. |
OIL302 | İLERİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI ADVANCED COMMUNICATION RESEARCH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültür, kültürün kökeni ve kaynağı, kültürlerarası iletişim ve kuramları, Türk kültürünün kültürlerarası iletişim kuramları açısından incelenmesi, Anadolu kültürünün 9-16. yy. var arası yazılı kaynakları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication theory
Development communication
Information
Information theory
Semiotics |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ILF411 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır. İlgili konuda proje oluşturması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. | Particular research subject will be evaluated according to academical research and editing rules. |
THP421 | TELEVİZYON PROGRAMLARI ANALİZİ TV PROGRAMME ANALYSIS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ders sırasında, dünya medyası ve Türk medyasında yaşanan sosyal ekonomik ve kültürel oluşumların karşılaştırılması ve medya alanında gerçekleşen işlevlerin bu bağlamda değerlendirilmesi hedeflenmektedir. | This course prepares the research file, synopsis, treatment, and shooting script designs, makes television program planning. |
THP471 | YENİ MEDYA VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEW MEDIA AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Yeni İletişim Ortamları Dersinin içeriğinde şunlar yer alacaktır: Yeni Medya nedir? Yeni İletişim Teknolojilerinin özellikleri nelerdir? Yeni Medyanın teknolojik temelleri nelerdir? İnternet, Kurumsal Web Siteleri, Bloglar ve Sosyal Medya. İnternet gazeteciliği ve Yeni İletişim Teknolojilerinin haber medyasına etkileri. Yeni İletişim Teknolojilerinin medya organizasyonlarına sağladığı yeni olanaklar nelerdir? Yeni İletişim Teknolojilerinin Radyo ve Televizyon yayıncılığına etkileri nelerdir? Etkileşim nedir? Sanal gerçeklik nedir? Yöndeşme nedir? Bilgi Toplumu ve Sayısal Uçurum nedir? İnternet yayıncılığı ile ilgili yasal düzenlemeler, etik kurallar ve denetim. | What is New Media? What are the features of New Communication Technologies? What are the technological foundations of New Media? Internet, Corporate Websites, Blogs and Social Media. What are the effects of Internet journalism and New Communication Technologies on news media? What are the new opportunities that new communication technologies provide to media organizations? What are the effects of new communication technologies on radio and television broadcasting? What is interaction? What is virtual reality? What is convergence? What is Information Society and Digital Divide? Legal regulations, ethical rules and supervision of internet broadcasting. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
GZC461 | ARAŞTIRMACI GAZETECİLİK INVESTIGATIVE JOURNALISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Gazetecilik pratikleri açısından gerekli araştırma yöntemlerinin teorik bilgilerini, çalışma yöntem ve ilkeleriyle örnekleri içerir. | The course involves theoretical information on investigation methods required for journalistic practices; working methods and principles. |
OIL301 | GÖRSEL ALGI, İLETİŞİM VISUAL PERCEPTION AND COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim, İletişim Türleri, Yazılı, görsel, işitsel medya, yeni medya, medye ve ekonomi, medya okuryazarlığı, medyanın mali yapısı. | Communication, Types of communication, Written, visual, audiovisual media, new media, media and economy, media literacy, the financial structure of the media. |
THP463 | TELEVİZYON PROGRAMI PLANLAMA TELEVISION PROGRAMME PRODUCTION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Televizyon Program Planlaması dersinde, araştırma dosyası hazırlar, sinopsis, tretman ve çekim senaryosu tasarlar, televizyon program planlaması yapar. | This course prepares the research file, synopsis, treatment, and shooting script designs, makes television program planning. |
THP467 | CANLI YAYIN UYGULAMALARI APPLIED LIVE BROADCASTING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Rejideki unsurlarının öğrenilmesi ve reji çalışanlarının görev tanımlarının yapılması canlı yayın uygulamasının tüm aşamalarını etkili bir şekilde öğrenilir. | The course covers the subjects such as; the elements of regie, the responsibilities of the people who work in this area and all the phases of live broadcast practices. |
THP469 | HABER VE SÖYLEM NEWS DISCOURSE | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Haber metinlerinin söylemlerini çözümler, değerlendirir. Dilsel ve söylemsel yapıyı ideolojik çerçevede ele alır. | In this course, the discourses of the news text are analyzed and evaluated. It evaulates linguistic and discoursive structure in the scope of ideology. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
ILF404 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ WORK HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, risk factors affecting employee health and safety and issues related to occupational diseases are conveyed. They are informed about emergencies and work accidents they may encounter. |
THP470 | DİJİTAL YAYINCILIK UYGULAMALARI APPLIED DIGITAL PUBLISHING | Z | 0 | 2 | 1.0 | 6.0 | 2 | İnternet gazeteciliği ve yeni iletişim teknolojileri hakkında fikir sahibi olur. Internet gazeteciği pratiği yapar. | The lesson covers the development process of technology in culture and society. It examines the impact of digital technologies on journalism and news production and investigates the change of cultural industry within the framework of the new media technologies. |
GZC414 | SOSYAL MEDYA SOCİAL MEDİA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sosyal paylaşım sitelerinin medyaya dönüşmesi ve bunun getirdiği sonuçların hem sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik yansımaları hem de gazetecilik mesleğine etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course is the transformation of social networking sites into the media and the effects of these results on the social, cultural, political, economic reflections and the profession of journalism.
|
OIL304 | DİJİTAL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE ÇALIŞMALARI DIGITAL COMMUNICATION RESEARCH AND STUDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dijital çağda, internet ile ivme kazanan dijital araçların sosyal ve siyasi dinamikleri nasıl değiştirdiği ve geleneksel medyaya yansımaları ve dönüşümü | In the digital era, how the digital tools that have gained momentum with the internet change social and political dynamics, and how they reflect and transform traditional media |
THP464 | KAMERA ÖNÜ UYGULAMALARI ACTING FOR CAMERA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Oyuncuların kamera karşısında çalışma biçimi ile ilgili açı, kadraj, mizansen, planlar, devamlılık vb. konuların uygulamalarını içerir. | Student will develop an understanding of the more technical aspects of shooting a scene, whilst maintaining a focus on acting. |
THP466 | HABER SUNUCULUĞU NEWS REPORTING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Etkili ve güzel konuşma, doğru nefes alma, seslendirme ve sunma becerilerini kazanmak. | The course includes effective and rhetoric, breathing, dubbing and presenting activities. |
THP468 | GÜNDEM ANALİZİ AGENDA ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Medyanın sunduğu gündem konularının kuramsal altyapı çerçevesinde değerlendirir. Medya ve medyanın gücü tartışmalarında, medyanın tutum ve davranışları yönlendirebilecek içerikleri üretme süreçlerini değerlendirir. | The agenda presented by media is evaluated in the scope of theoritic frame. The attitudes of the media and its content is evaluated. |
THP472 | HABER PROGRAMCILIĞI NEWS PROGRAMMING | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Televizyonda haber üretimi ve üretim süreçlerinin ne olduğu öğretilir. | In this course, the camera and editing techniques and the importance of preparing news text are teached |