PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. |
   2 |
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
   3 |
Öğrendiği teorik bilgileri sahada uygulayabilmek |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Web Tab. Öğrenme
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   2 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
   2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
   3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Laboratuar
- Yerinde Uygulama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Sözlü Değerlendirme
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
   2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
   2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
   3 |
Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alma ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip etme |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Okuma
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Meslek etiğine uygun şekilde davranmak |
   2 |
Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izlemek, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirmek, yeni bilgi ve deneyimlerini aktarmak |
   3 |
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışmak |
   4 |
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmek ve sürdürebilmek |
   5 |
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirmek |
   6 |
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşım(lar)ını belirlemek |
   7 |
Değerlendirme verilerine dayalı, sistematik ve bilimsel dayanakları olan gelişimsel destek programlarını hazırlamak, uygulamak ve izleme çalışmaları yapmak |
   8 |
Gelişimsel olarak risk altında olan çocuk ve aileleri belirlemek ve uygun birimlere yönlendirmek |
   9 |
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak |
   10 |
Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirmek |
|
- Ders
- Okuma
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Tez Sunma
- Yıl Sonu Final Sınavı
|