Türkçe

03060 SANAT VE KÜLTÜR YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Sanat yönetiminde temel alanları tanımlar. %84.00
2 Ekonomi, işletme, hukuk ve pazarlama gibi alanları ayırt eder. %84.25
3 Dünyada ve Türkiye'de kültürel ve sanatsal gelişmeleri referans alır. %84.00
4 Sanatın hukuki, ekonomik ve idari yönünü planlar. %84.00
5 Sanat yönetimiyle ilgili kurumların yapılanma süreçlerini tanır %84.25
6 Edindiği bilgileri alan ve proje çalışmalarına yönelik sınıflandırır. %84.00
7 Dünyada ve Türkiye'deki sanat yönetimine ilişkin gelişmeleri takip eder. %84.00
8 Sanatçı ve izleyici arasındaki iletişimi düzenler. %84.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Sahne ve gösteri sanatları organizasyonlarını denetler. %84.50
2 Sanatsal üretimin yönetsel süreçlerini yapılandırır. %84.00
3 Sanat işletmelerinin iç işleyişini takip eder. %84.25
4 Sanat ve sanat yönetimiyle ilgili kavram ve terimleri kullanır. %84.00
5 Ekonomi, işletme, hukuk ve pazarlama alanlarını kültür ve sanat organizasyonlarında kullanır. %84.00
6 Tiyatro, sinema, TV, vb. kültür ve eğlence alanlarındaki yönetsel etkinlikleri yapılandırır %84.00
7 Araştırma yöntemlerini ve tekniklerini sanat yönetimi alanına uygular. %84.00
8 Sanat yönetimi alanında projeler tasarlar. %84.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bireysel olarak takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirir %84.25
2 Sanat yönetimine ilişkin temel sorunları analiz eder. %84.25
3 Sanat organizasyonlarında karşılaştığı sorunları bireysel inisiyatifle çözer %84.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yaşam boyu öğrenme düşüncesini benimser. %83.75
2 Kültür ve sanat değerlerini referans alır. %84.00
3 Kültür ve sanat alanındaki yenilikleri takip eder. %83.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bilişim teknolojisini kullanır. %84.25
2 İçinde yer aldığı organizasyona ve kuruma uyum sağlar %84.00
3 Sanatçılar, kurumlar ve toplum arasındaki iletişimi tasarlar. %83.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki alanda etik kuralları uygular. %83.75
2 Sanat yönetimi alanında organizasyon yapar. %84.00
3 Bir sanat organizasyonunda kurumlararası koordinasyonu oluşturur. %84.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.