Türkçe

09081 BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123
1 Beslenme ve diyetetik alanında sahip olunan gerekli bilgiler ile güncel yaşantıda karşılaşılan ve/veya ulusal-uluslararası alanda rastlanılan gelişmeleri ilişkilendirebilir, bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.45322552674.29
2 Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği; güncel bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin beslenme durumunu saptar, değerlendirir, yorumlar, çözüm yolları üretir, tıbbi beslenme tedavisi uygular, toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler, değerlendirir, sağlıkta etik kurallarını uygular ve çözüm önerileri getirir.000000000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123
1 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanır.54535543188.57
2 Beslenme bilimlerinde bilgisayar, istatistik, bilişim ve iletişim teknolojilerini ve araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır.000000000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili temel bilgileri detaylı olarak düşünüp uygulamaya geçirme, özellikle problem çözme ve karar verme becerisine sahip olur, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, farklı yaş gruplarındaki hasta bireylere uygun tıbbi beslenme tedavisini planlayabilir, uygulayabilir, izleyebilir, değerlendirebilir ve klinik araştırmalara katılabilir.000000000.00
Öğrenme Yetkinliği 1234123 T %
1 Kişisel gelişimi sağlamayı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite anlayışını benimser, alanı ve farklı disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirebilme becerisine sahip olur ve alanıyla ilgili eğitim tanıtım ve bilgilendirme programlarına destek verir.54555553497.14
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123 T %
1 Beslenme ve Diyetetik alanındaki uygulamaların doğruluğunu göstermek için bilgilerini kullanır, gerekçeler ve kanıtlar sunarak düşünce ve görüşlerini sözlü ve yazılı olarak açık bir şekilde ifade eder ve tüm paydaşlarla etik ilkeler doğrultusunda etkili iletişim kurar.52535553085.71
2 Çalışmalarının her aşamasında hastalarıyla ve tedavinin gerektirdiği diğer disiplinlerle etkin iletişim kurar, ekip çalışmasının koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlar.43545432880.00
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak beslenme ve diyetetik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir ve kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahip olur.000000000.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234123 T %
1 Diyetisyenlik mesleğinin gelişimine katkıda bulunabilmek için güncel tedavi yaklaşımlarını takip eder, kanıta dayalı bilimsel araştırmaları takip eder, etik değerlere uygun hareket eder, kalite kültürü konusunda bilince sahip olmanın yanı sıra sosyal adalet ve çevrenin sürdürülebilirliğinin önemini benimser, bu doğrultularda eğitim materyalleri geliştirir.55444553291.43
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1010101010101010--
İlişki Ağırlığı46414635464946--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.