Türkçe

75001 ECZACILIK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1İlacın araştırma ve geliştirme aşamalarından doğru kullanımının takibine kadar olan tüm süreçlerde görev ve sorumluluk üstlenebilen nitelikli eczacılar yetiştirmek.
2Lisans ve lisansüstü eğitiminin niteliğini geliştirmek ve uluslararası standartlarda tutmak.
3Nitelikli araştırmalar üreterek, bilimsel alanda söz sahibi ve güçlü akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamak ve bu sayede uluslararası tanınırlığı artırmak.
4Üniversite, sanayii ve kamu iş birlikteliklerini oluşturmak.
5Sosyal sorumluluk projeleri ve toplumsal sorunlara yönelik çözüm odaklı yaklaşımlarla üniversite-toplum bütünleşmesini sağlamak.
Hedef
1Edindiği bilgiyi toplumun yararına katkı sunacak şekilde kullanabilen yetkin eczacılar yetiştirmek.
2Öğrencilerin ulusal ve uluslararası programlardan yararlanma imkanlarını artırmak.
3Üniversite bünyesindeki hastanelerde klinik eczacılık eğitim programı oluşturmak.
4Son sınıf öğrencilerinin kariyer hedeflerine yönelik olarak eczane eczacılığı, hastane eczacılığı, klinik eczacılık veya endüstri eczacılığı programlarından birine yönelimini sağlamak.
5Ulusal/uluslararası kongre düzenleyerek bunların devamlılığını sağlamak.
6Çok disiplinli ve uluslararası katılımlı çalışmalar yaparak ulusal ve uluslararası atıf indekslerindeki dergilerde yayın sayısını artırmak.
7Araştırma altyapı olanaklarını sürekli iyileştirmek.
8Üniversite ve dış kaynaklı projeler geliştirmek.
9Eczane eczacıları, kamu kurum ve kuruluşları ile ilaç sanayi çalışanları için meslek içi eğitim programları vermek ve sağlıkla ilgili konularda toplumun her kesimine ulaşarak bilgilendirmek.
10İlaç sektörü ile iş birliktelikleri geliştirmek, sektöre danışmanlık yapmak ve Türk ilaç sektörünün jenerik ürün üretiminden orijinal ürün üretimine geçişine bilimsel destek olmak.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.