|
|
05170 HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
İlişki Düzeyi Sayısal |
İlişki Düzeyi Sözel |
İlişki Varlığı |
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
1 |
Matematik, temel bilim ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 22 | 73.33 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 25 | 83.33 |
3 |
Kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 14 | 46.67 |
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, bilimsel sistematikle yaklaşma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 25 | 83.33 |
5 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel boyutlarda sağlık, çevre, ekonomi ve güvenlik üzerindeki etkileri, günümüz ve geleceğin mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 21 | 70.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
1 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
2 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 24 | 80.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
1 |
Proje ve risk yönetimi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 20 | 66.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | T | % |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, yeniliklere açık olma ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | T | % |
1 |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 27 | 90.00 |
2 |
Türkçe ve İngilizce sözlü̈ ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır iletişim kurma becerisi. | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | T | % |
1 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki gelişmeleri ve bilimsel yayınları takip edebilme bilinci. Geliştireceği yeni sistemlere yönelik öğrenim gereksinimlerini karşılayabileceği kaynaklara erişebilme bilinci | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 27 | 90.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 51 | 38 | 40 | 46 | 55 | 53 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |
|