|
|
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-ÇOCUK GELİŞİMİ (YL)(Tezli)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-ÇOCUK GELİŞİMİ (YL)(Tezli) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG503 | GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME DEVELOPMENTAL ASSESSMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Gelişimi izleme ve değerlendirmenin tanımı, dikkat edilmesi gereken noktalar, gelişimi etkileyen faktörler, gözlem, fıkra, oyun, oyun terapisi, sosyometrik teknikler, projektif teknikler, görüşme, dereceli puanlama anahtarı, kontrol listeleri, dinamik değerlendirme, portfolyo | Definition of monitoring and evaluation of development in early childhood, points to be considered, factors affecting development, observation, anecdote, play, play therapy, sociometric techniques, projective techniques, interview, rubric, checklists, dynamic assessment, drama, home visit, portfolio | SAG510 | SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders sağlık bilimlerinde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma sürecinin anlaşılması, literatür tarama ve okuma, araştırma sorusu belirleme, hipotez üretme ve geliştirme, nitel ve nicel araştırma tasarımı yapabilme, örneklem seçimi, veri toplama, veri toplama aracı geliştirme ve kullanabilme yeteneğinin kazandırılması, araştırma bulgularının raporlandırılması, araştırma ve yayın etiği, araştırma kritiği yapabilme, kanıta ortaya çıkartma ve mevcut kanıtları kullanabilme yetkinliği kazandırır. | This course covers the importance of scientific research in health sciences, understanding the research process, scanning and reading literature, determining research questions, generating and developing hypotheses, making qualitative and quantitative research designs, sample selection, data collection, gaining the ability to develop and use data collection tools, evaluating research findings. It provides the competence to report, research and publication ethics, to criticize research, to reveal evidence and to use existing evidence. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG503 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | 5N 1K'ya göre kaynak tarama,
APA7'ye göre ya da İAÜ kriterlerine göre doğru kaynak gösterebilme becerisi.
Tez formatına uygun tez yazabilme.
Sunum yapabilme. | Ability to scan sources according to 5N 1K, to show correct references according to APA7 or IAU criteria. To be able to write a thesis according to thesis format. To be able to make a presentation. | ADN505 | AİLE VE ÇOCUK HUKUKU FAMILY AND CHILDREN LAW | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders; çocuk ve aile hukuku, çocuk ve aile hukukundaki temel mevzuatlar, dünyada ve ülkemizde çocuk ve aile hukuku ve uygulamalar, çocuk ve kadın hakları, çocuk ve kadın haklarının korunması, nişanlanma, evlilik, boşanma, velayet ve evlat edinme koşulları, miras, mal rejimleri ve aile içi sorunlarda danışmanlık hizmetine ilişkin bilgiler içerir. | | ADN516 | CİNSEL SAĞLIK / ÜREME SAĞLIĞI SEXUAL HEALTH / REPRODUCTIVE HEALTH | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | ADN526 | ANNE-BABA-ÇOCUK İLİŞKİLERİ MOTHER-FATHER-CHILD RELATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | COG502 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR ÇOCUK GELİŞİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bebeklik, ilk çocukluk, erken çocukluk dönemi, ilk ergenlik ve ergenlik dönemine ilişkin ülkemizde son beş yılda yürütülmüş araştırma bulgularından bazılarına yer vermek, araştırma bulgularının yorumlanması ve çocuk gelişimi alanına katkısı ve yararlarının incelenmesi | | COG504 | ÇOCUK VE ÇEVRE ÇOCUK VE ÇEVRE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). | | COG505 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR CHILDREN AT RISK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Erken müdahale ve Pediatrik ergoterapi tanımı
Otizm spekturumunda yer alan bozuklukluklar
down sendromu,
Serebral Palsi
Özel öğrenme güçlükleri
Zihinsel bozukluklar
Gelişimsel koordinasyon bozuklukları
Spina bifida
Korunmaya muhtaç çocuklar
Yoksul çocuklar
Sokak çocukları | | COG506 | ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ VE DESTEKLENMESİ ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ VE DESTEKLENMESİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | Defining the basic concepts of literacy and children's literature, predictive skills of reading and writing, criteria for choosing age-appropriate books, the importance of interactive reading, literacy development in children from birth to age seven. | COG507 | AİLE EĞİTİMİ FAMILY EDUCATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Aile kavramı, aile kuramları açısından birey, aile ve aile içi ilişkilerin temel özellikleri,aile içi iletilşim, aile içi iletişimin ilkeleri, aile içi iletişimi engelleyen faktörler, farklı aile tutumları, aile eğitimi uygulama ve yaklaşımları, özel durumlarda aile eğitimi uygulamaları, özel gereksinimli çocuğu olan aileler ile yapılan çalışmalar ve aile katılımı hakkında öğrencilere bilgi verilecektir. | | COG509 | CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİM PROGRAMLARI CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİM PROGRAMLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | COG511 | KÜLTÜRLERARASI EĞİTİM ÇALIŞMALARI KÜLTÜRLERARASI EĞİTİM ÇALIŞMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | COG513 | DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARA YÖNELİK ÇALIŞMALAR DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARA YÖNELİK ÇALIŞMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE503 | ÇAĞDAŞ GELİŞİM VE ÖĞRENME TEORİLERİ CONTEMPORARY DEVELOPMENT AND LEARNING THEORIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İnsan gelişminin incelenmesi ve tarihçe, Darvin'in Geleişim Psikolojisine Etkisi, Teori nedir? Gelişim teorisi nedir? Geleişim teorisinin değeri. Gelişim teorilerinin sınıflandırılması, gelişim teorilerinin gelişim alanlarına göre karşılaştırılması, Rousseau, Stanley Hail, Gesell, Benjamin Spoke, Alfred Spoke, Alferd Adler, Psikanalitik teoriler, Bilişsel yapısalcı teoriler, Bilişsel yaklaşımlar, Davranışcı yaklaşımlar, sosyal öğrenme teorisi, Sosyal öğrenme teorisi., Kişilerarası ilşkiler, geştalt yaklaşımı, çoklu zeka yaklaşımı, Psikolinguistik yaklaşım., Bilgiyi işleme teorisi., Etolojik teori (Konrad Lorenz) Ekolojik Teori (Bronfenbrenner), Hümanistik Yaklaşım., Değerlendirme., | Examination and history of human development, Darwin's Effect on Developmental Psychology, What is theory? What is developmental theory? The value of developmental theory. Classification of developmental theories, comparison of developmental theories according to developmental areas, Rousseau, Stanley Hall, Gesell, Benjamin Spoke, Alfred Spoke, Alferd Adler, Psychoanalytic theories, Cognitive structural theories, Cognitive approaches, Behaviorist approaches, social learning theory, Social learning theory., Interpersonal. relationships, gestalt approach, multiple intelligence approach, Psycholinguistic approach., Information processing theory., Ethological theory (Konrad Lorenz), Ecological Theory (Bronfenbrenner), Humanistic Approach., Evaluation., | OOE507 | ÇOCUKTA OKUMA KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK EDEBİYATI CHILDREN'S READING HABITS AND CHILDREN'S LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE512 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETMEDE TEORİ VE MODELLER THEORIES AND MODELS OF LEARNING AND TEACHING IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE517 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Erken çocukluk döneminde epistemolojik inançlar, nitelikli soru sorma, düşünme süreçlerinde öğretmenlerin rolü, çocuklarla felsefe, akıl yürütme, karar verme, üst biliş, erken okuryazarlık becerileri. | | OOE520 | YARATICI DÜŞÜNMEDE SANATSAL YARATMA ARTISTIC CREATION IN CREATIVE THINKING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sanat nedir? Sanatçı kimdir? Sanatçı niçin üretmek zorundadır? Her öğrenci ilgisini çeken bir sanatçıyı ele alıp seminer konusu olarak inceler. Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar, sanat ve sanatçının sanat akımına yönelik üretimleri tartışılır. Öğrenciler seçtikleri sanatçıları araştırıp iki ya da üç boyutlu görsel örneklerle ya da bilgisayar ortamında açıklamalarda bulunur. Sanatçıların En' leri: Örneğin: En büyük tuvali çalışan sanatçı, sanatı uygulayan en küçük çocuk, engelli bir sanatçının farklı çalışma örnekleri vs. Öğrenciler konuları belirler ve bilgi edinirler diğer haftalar içinde sunumlar gerçekleştirilir. İlginç, yaratıcı ve sıra dışı örneklerle gelmeleri beklenir. Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri. Öğrenciler bu konuda yaptıkları araştırma sonunda buldukları belgeselleri sınıf ortamında sunarlar. Bu sunumlara dışarıdan gelecek diğer öğrenciler ya da ilgilenenler de katılabilir. Tartışmalarla ders devam eder. Öğrencilerle birlikte günümüzde yaşayan sanatçılardan önceden randevu alınarak atölyelerine ya da çalışma ortamlarında ziyaret ederek yapılan sohbet ve röportajları içerir. Bu çalışmalar sırasında öğrenciler sanatçıların sanat anlayışlarını, sanatına yönelik yaşam tarz|arını, ürettikleri eserleri yakından görme fırsatını da yakalar. | | OOE522 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR CURRENT STUDIES IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE562 | TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME TEST AND SCALE DEVELOPMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | PSI515 | ÇOCUK PSİKOPATOLOJİSİ CHILD PSYCHOPATHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | PSI516 | ÇOCUK VE SUÇ JUVENILE DELIQUENCY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | PSY512 | ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ CHILD PSYCHOTHERAPY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | PSY560 | İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG500-3 | YÜKSEK LİSANS TEZİ I YÜKSEK LİSANS TEZİ I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG500-4 | YÜKSEK LİSANS TEZİ-II YÜKSEK LİSANS TEZİ-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | |