PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
   2 |
Özel ve Kamu sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi sistemleri hazırlar. |
   3 |
İnsan Kaynakları Yönetimi alanında literatürü ve yenilikleri takip eder. |
   4 |
Diğer disiplinleri yakından takip ederek İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilişkisini irdeler ve vurgular. |
   5 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   6 |
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. |
   7 |
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki güncel yaklaşımları inceler. |
   8 |
İnsan Kaynakları Yönetimini İç ve dış çevredeki gelişmeleri takip ederek uyumlu hale getirir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını (süreçlerini) analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar. |
   2 |
İnsan Kaynakları Yönetimini küresel gelişmeleri takip ederek işletmelerde uyumlu hale getirir. |
   3 |
İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili uygulamalarda üst yönetime önerilerde bulunarak danışmanlık yapar. |
   4 |
Çağdaş İnsan Kaynakları yöntemlerini uygulama bilgi ve becerisine sahip olur. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
   6 |
Bilişim teknolojilerini yakından takip ederek İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile bütünleştirir. |
   7 |
Örnek Olay (Vak'a)çalışmaları vb gibi uygulamalar ile sorunlar daha etkin çözüme kavuşturur. |
   8 |
İnsan Kaynakları sistemleri kurma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerileri kazanır. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Belge Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
   2 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli ekiplerde etkin çalışabilme becerisine, sorumluluk alma özgüven ve yetkinliğine sahip olur. |
   3 |
Analitik düşünme ve çevre bilinci gelişir ve değişime çabuk uyum sağlar. |
   4 |
İnsan Kaynakları fonksiyonlarından birinde çalışabilme sorumluluğunu elde eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
   2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
   3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
   2 |
İşveren markasını ve hem iç hem de dış çevrede yaratmada etkin hareket eder ve sorumluluk hisseder. |
   3 |
İletişimin kurumlar açısından önemini vurgular ve kurumsal anlamda iletişimin etkinliğini sağlar. |
   4 |
Ayrımcılık, adalet duygusu, etik ve sosyal güvenlik konularında bilinçli hareket eder ve kurum içinde bu konularda sorun oluşmaması için etkin çalışır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
   2 |
İnsan Kaynakları Uygulamaları, İşgören sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli hareket eder. |
   3 |
İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
   4 |
İnsan Kaynakları Yönetimi çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgi edinir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
|