PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
   2 |
Bilginin oluşturulma süreçlerini yorumlar. |
   3 |
Alanıyla ilgili öğretimsel faaliyetleri sınıflandırır. |
   4 |
Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. |
   5 |
Sınıf öğretmenliği temel alan bilgileri ile ulusal ve evrensel değerleri ilişkilendirir. |
   6 |
Öğrenciler, sınıf öğretim programındaki başarıları dikkate alarak konuya dayalı bir öğretim repertuvarı geliştirirler. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Sınıf öğretmenliği programında yer alan kazanımları göz önünde bulundurarak konu temelli öğretimsel repertuar geliştirir. |
   8 |
Öğretimsel süreçleri etkileyecek öğrenci gelişim özelliklerini sorunsallaştırır. |
   9 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yaklaşımlarla değerlendirir. |
   10 |
Planladığı öğretimsel faaliyetlerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel çıktılarını izler. |
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. |
   2 |
Eğitim Bilimleri adına üretilmiş olan bilimsel bilgileri yorumlar. |
   3 |
Öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili bir kavrayış kazanmalarını destekler. |
   4 |
Öğrenme ortamlarını beceri merkezli olacak şekilde tasarlar. |
   5 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olur ve öğrencileri arasında farkındalık yaratır. |
   6 |
Öğretimsel faaliyetlerini yaratıcı ve analitik düşünerek yapılandırır. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Öğretimsel tasarımlarında bireysel farkılıkları dikkate alır. |
   8 |
Öğretimsel tasarımlarında uygun ders materyallerini hazırlar. |
   9 |
Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri uygular. |
   10 |
Çok değişkenli akıl yürütme becerilerini kullanarak deneysel tasarımlar geliştirir. |
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
   10 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
|
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Liderliğini yaptığı takımı etkin bir şekilde yönetir. |
   2 |
Uygun olan her koşul ve durumda sorumluluk alır. |
   3 |
Mesleki özyeterliliğe sahip olur. |
   4 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
   5 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşimleri kurar. |
   6 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyokültürel sorunları kavrayarak çözüm yolları geliştirir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel eğilimleri takip eder. |
   2 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili pedagojik günceli yakından takip eder. |
   3 |
Bilişim teknolojilerini etkin düzeyde kullanır. |
   4 |
Alanıyla ilgili sorunsallara veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini kullanarak çözüm üretir. |
   5 |
Alanıyla ilgili sorunsallara yönelik ürettiği çözüm önerilerini çevresindeki kişiler ile paylaşır. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
|
- Kısa Sınav
- Sözlü Değerlendirme
- Belge Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır. |
   2 |
Öğrenci aile, okul, fakülte ve genel sivil-sosyal ilişkiler çemberinde işbirliğine yönelik sinerji oluşturur. |
   3 |
Öğrenci, en az bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili eğilimleri ve günceli yakından izler. |
   4 |
Öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve ruhsal gelişimlerini destekler. |
   5 |
Öğrenci alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarındaki sorumluluklarını etkin bir biçimde yerine getirir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Öğretmenlik mesleğinin pedagojik karizmasını temsil edebilme yeteneğine sahiptir. |
   2 |
Bilişte, düşünüşte ve işleyişte etik değerlere ve ilkelere göre hareket eder. |
   3 |
Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini, eğitimin evrensel ilkeleriyle birlikte uygular. |
   4 |
İş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
|