PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 |
Uzmanlık alanında kanıta dayalı mesleki ve güncel bilgilere hakimdir. | 0 | 0 |
2 |
Uzmanlık alanına yönelik sahip olduğu bilgiler ışığında gereken modern ve teknolojik ekipmanı kullanma yeteneğine sahiptir. | 0 | 0 |
3 |
Uzmanlık alanı ile ilgili veri toplayabilir, bu verileri analiz ve sentez yapar, yorumlar, kayıt eder, yayınlar. | 0 | 0 |
4 |
Uzmanlık alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez üretebilir. | 0 | 0 |
5 |
Bilimsel araştırma teknik ve yöntemleri çerçevesinde araştırmanın veri ve yöntem bölümünü kurgulayabilir. | 0 | 0 |
6 |
Topladığı verileri uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz edebilir. | 0 | 0 |
7 |
Bilimsel araştırma projelerinde araştırmacı olarak görev alabilir. | 0 | 0 |
8 |
Bilişim ve iletişim teknolojisini kullanabilir. | 0 | 0 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 |
Bağımsız çalışabilir, liderlik yönü güçlü olur. | 0 | 0 |
2 |
Ekip uyumuna önem verir., birlikte çalışma özelliğine sahip olur. | 0 | 0 |
3 |
Yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme ve strateji üretme yeteneğine sahip olur. | 0 | 0 |
4 |
İnsiyatif alabilir, çözüm üretebilir. | 0 | 0 |
5 |
Uzmanlık alanının gerektirdiği modern mesleki uygulama tekniklerine hakim olur. | 0 | 0 |
6 |
Uzmanlık alanının gerektirdiği bilişim ve teknolojik cihaz, araç ve gereçleri kullanabilir. | 0 | 0 |
7 |
Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak istatistiksel yöntemleri konusunda kendini geliştirir. | 0 | 0 |
8 |
Veri toplama ve raporlandırma becerisi kazanabilir. | 0 | 0 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası alanlarda çalışmalara katılır. | 0 | 0 |
2 |
Birey ya da gruplarla sözlü ya da yazılı iletişime geçerek ekip kurma veya bir ekibe dahil olma yeteneğine sahip olur. | 0 | 0 |
3 |
Güncel ve bilimsel kanıt ortaya çıkartabilir ve bu kanıtları kullanabilir. | 0 | 0 |
4 |
Bilgi üretimi ve kullanımı konusunda uzmanlaşabilir. | 0 | 0 |
Öğrenme Yetkinliği |
T | % |
1 |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | 0 | 0 |
2 |
Eleştirel ve stratejik düşünme becerisine sahip olur. | 0 | 0 |
3 |
İnsiyatif alabilir. | 0 | 0 |
4 |
Kanıt temelli bilgi üretimi odaklı olur. | 0 | 0 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
T | % |
1 |
Etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını sürdürür. | 0 | 0 |
2 |
Birey ve toplumu gözeterek uzmanlık alanı ile ilgili çeşitli aktivitelere katılır veya bu gibi aktiviteleri planlar. | 0 | 0 |
3 |
Uzmanlık alanı ile ilgili sosyal politikaları inceler, destekler veya oluşturulması için mücadele eder. | 0 | 0 |
4 |
Kalite ve akreditasyon süreçlerine katılır. | 0 | 0 |
Alana Özgü Yetkinlik |
T | % |
1 |
Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalarda araştırmacı olarak görev alabilir. | 0 | 0 |
2 |
Bilimsel makaleni her aşamasında araştırmacı olarak görev alabilir. | 0 | 0 |
3 |
Bilimsel araştırma konseptinin oluşturulmasında katkıda bulunur. | 0 | 0 |
4 |
Bilimsel araştırma yazabilir, yayınlatabilir, sorumluluğunu üstlenebilir. | 0 | 0 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |