Türkçe

16006 CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
1 Uzmanlık alanında kanıta dayalı mesleki ve güncel bilgilere hakimdir.00
2 Uzmanlık alanına yönelik sahip olduğu bilgiler ışığında gereken modern ve teknolojik ekipmanı kullanma yeteneğine sahiptir.00
3 Uzmanlık alanı ile ilgili veri toplayabilir, bu verileri analiz ve sentez yapar, yorumlar, kayıt eder, yayınlar.00
4 Uzmanlık alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez üretebilir.00
5 Bilimsel araştırma teknik ve yöntemleri çerçevesinde araştırmanın veri ve yöntem bölümünü kurgulayabilir.00
6 Topladığı verileri uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz edebilir.00
7 Bilimsel araştırma projelerinde araştırmacı olarak görev alabilir.00
8 Bilişim ve iletişim teknolojisini kullanabilir.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
1 Bağımsız çalışabilir, liderlik yönü güçlü olur.00
2 Ekip uyumuna önem verir., birlikte çalışma özelliğine sahip olur.00
3 Yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme ve strateji üretme yeteneğine sahip olur.00
4 İnsiyatif alabilir, çözüm üretebilir.00
5 Uzmanlık alanının gerektirdiği modern mesleki uygulama tekniklerine hakim olur.00
6 Uzmanlık alanının gerektirdiği bilişim ve teknolojik cihaz, araç ve gereçleri kullanabilir.00
7 Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak istatistiksel yöntemleri konusunda kendini geliştirir.00
8 Veri toplama ve raporlandırma becerisi kazanabilir.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1 Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası alanlarda çalışmalara katılır.00
2 Birey ya da gruplarla sözlü ya da yazılı iletişime geçerek ekip kurma veya bir ekibe dahil olma yeteneğine sahip olur.00
3 Güncel ve bilimsel kanıt ortaya çıkartabilir ve bu kanıtları kullanabilir.00
4 Bilgi üretimi ve kullanımı konusunda uzmanlaşabilir.00
Öğrenme Yetkinliği T %
1 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.00
2 Eleştirel ve stratejik düşünme becerisine sahip olur.00
3 İnsiyatif alabilir.00
4 Kanıt temelli bilgi üretimi odaklı olur.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik T %
1 Etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını sürdürür.00
2 Birey ve toplumu gözeterek uzmanlık alanı ile ilgili çeşitli aktivitelere katılır veya bu gibi aktiviteleri planlar.00
3 Uzmanlık alanı ile ilgili sosyal politikaları inceler, destekler veya oluşturulması için mücadele eder.00
4 Kalite ve akreditasyon süreçlerine katılır.00
Alana Özgü Yetkinlik T %
1 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalarda araştırmacı olarak görev alabilir.00
2 Bilimsel makaleni her aşamasında araştırmacı olarak görev alabilir.00
3 Bilimsel araştırma konseptinin oluşturulmasında katkıda bulunur.00
4 Bilimsel araştırma yazabilir, yayınlatabilir, sorumluluğunu üstlenebilir.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.