İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-UYGULAMALI PSİKOLOJİ (DOK.) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
KPS600 | İLERİ ARAŞTIRMALAR VE YAYIN ETİĞİ İLERİ ARAŞTIRMALAR VE YAYIN ETİĞİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders, araştırma yöntemlerini, çalışma tasarımlarını ve araştırma yürütme etiğini gelişmiş düzeyde aktarır. | The course covers research methods, study designs, and ethics of conducting a research on an advanced level. |
UPS601 | İLERİ GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ İLERİ GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Görüşme Becerileri
Görüşme Koşulları (Terapötik koşulların oluşturulması)
Gözlem teknikleri
Uygulama | Interviewing Skills Interviewing Conditions (creation of therapeutic conditions) Observation techniques Practice |
UPS603 | GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, psikiyatrik görüşme ve öykü alma, ruhsal durum muayenesini içerir. Anksiyete bozukluğu, Depresif Bozukluk ve İki Uçlu Bozukluğun nedenleri, klinik özellikleri, seyri, alt tipleri ve tedavi yaklaşımlarını içerir. | Mental disorders include concepts and definitions related to pathology in the field of mental health, psychiatric interview and history taking, and mental state examination. It includes the causes, clinical features, course, subtypes and treatment approaches of Anxiety Disorder, Depressive Disorder and Bipolar Disorder. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE609 | SEMİNER DERSİ SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | It teaches the student to use resources while preparing his seminar. It is explained how the sources will be determined and how to cite sources from all kinds of sources on the subject in accordance with the procedure. It is ensured that the student's ability to explain a subject he has mastered and to speak in front of the community is developed. |
KPS618 | İLERİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI ADVANCED STATİSTİCS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders kapsamında ANOVA, ANCOVA, MANOVA, MANCOVA, Açımlayıcı Faktör Analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Lojistik Regresyon Analizi, Mediasyon ve Moderasyon analizlerinin SPSS uygulamalarına yer verilecektir. | In this course, SPSS applications of ANOVA, ANCOVA, MANOVA, MANCOVA, Exploratory Factor Analysis, Confirmatory Factor Analysis, Logistic Regression Analysis, Mediation and Moderation analysis will be included. |
KPS620 | İLERİ DÜZEY KENDİLİK PSİKOLOJİSİ ADVANCED SELF PSYCHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UPS602 | ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çocuk istismarı ve ihmali, Çocuk istismarı türleri, Çocuk istismarı ve ihmalindeki risk faktörleri | Child abuse and neglect, Types of child abuse, Risk factors in child abuse and neglect |
UPS604 | SUÇ VE ŞİDDET SUÇ VE ŞİDDET | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Şiddet kavramı, şiddet suçlarının gelişimi ve yaygınlığı, şiddet suçlarının yordayıcıları, şiddet mağdurları | Concept of violence, development and prevalence of violent crimes, predictors of violent crimes, victims of violence |
UPS605 | ÇOCUK KORUMA VE ÖNLEME ÇOCUK KORUMA VE ÖNLEME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çocuk koruma alanının temel ilkelerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. | This course will cover the fundamental principles and practices in the field of child protection. |
UPS606 | PSİKOLOJİK KRİZLER VE MÜDAHALE TEKNİKLERİ PSİKOLOJİK KRİZLER VE MÜDAHALE TEKNİKLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kriz kavramı, psikolojik krizler ve krize müdahale; kriz teorisi, etik ilkeler, sağlığın bozulmasına bağlı krizler, gelişimsel
krizler, durumsal krizler, intihar davranışı, tükenme, kayıp krizleri, ölüm, yas, boşanma, ayrılma, iş kaybı | Concept of crisis, psychological crises and crisis intervention; crisis theory, ethical principles, crises due to ill health, developmental crises, situational crises, suicidal behavior, burnout, loss crises, death, mourning, divorce, separation, job loss |
UPS607 | TERÖRİZM VE NEFRET SUÇLARI TERÖRİZM VE NEFRET SUÇLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Nefret suçları ve terörizm çerçevelerinin tarihsel kökenlerini ve güncel sonuçlarını tartışmak. "Nefret suçları" ve "terörizm" çerçevelerinin hukukumuzda ve kültürümüzde nasıl yerleştiği, şiddeti yorumlamak ve önlemek için alternatif çerçeveler sunmak. Nefret suçları ve terörizm çerçevelerinin tarihsel gelişimini açıklamak için psikolog, sosyolog, tarihçiler ve hukuk uzmanlarının çalışmalarından yararlanılmaktadır. Faillerin profilleri, mağdurların ve faillerin kimlikleri; ve bireysel hakların ve mahkemelerin rolü de dersin içeriği kapsamındadır. | Discuss the historical origins and current consequences of hate crimes and terrorism frameworks. Consider the profiles and identities of perpetrators and the role of the courts. |
UPS608 | DUYGUSAL İSTİSMAR VE ADLİ PSİKOLOJİ DUYGUSAL İSTİSMAR VE ADLİ PSİKOLOJİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Adli psikolojide duygusal istismar; Duygusal istismarın sosyolojik ve psikolojik boyutları; Duygusal istismar mağduru | Emotional abuse in forensic psychology; Sociological and psychological dimensions of emotional abuse; Victim of emotional abuse |
UPS609 | AİLE İÇİ ŞİDDET VE KADIN MAĞDURLAR AİLE İÇİ ŞİDDET VE KADIN MAĞDURLAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 14 hafalık eğitim sürecinde;Temel Kavramlar ve Tanımlar, Aile İçi Şiddeti Açıklayan Modeller, Aile İçi Şiddetin Nedenleri ve Risk Faktörleri (Psikodinamikleri), Aile İçi Şiddetin Psikolojik Temelleri, Hukuki Çerçeve ve Politika Yaklaşımları, Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Aile İçi Şiddet, Hukuki Çerçeve ve Politika Yaklaşımları, Kadın Mağdurların Psikososyal Süreçleri, Dünyada ve Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddet Araştırmaları konuları ele alınacaktır. | During the 14-week training period; Basic Concepts and Definitions, Models Explaining Domestic Violence, Causes and Risk Factors (Psychodynamics) of Domestic Violence, Psychological Foundations of Domestic Violence, Legal Framework and Policy Approaches, Gender Roles and Domestic Violence, Legal Framework and Policy Approaches, Psychosocial Processes of Female Victims, Research on Violence Against Women in the World and in Turkey will be discussed. |
UPS610 | YETİŞKİN GELİŞİMİ VE YAŞLANMA YETİŞKİN GELİŞİMİ VE YAŞLANMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yetişkinlik ve yaşlılık döneminin gelişimsel özellikleri, fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal-duygusal gelişim, sosyal ilişkiler, sağlık sorunları gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Subjects such as developmental characteristics of adulthood and old age, physical development, cognitive development, social-emotional development, social relations, and health problems constitute the content of the course. |
UPS611 | ERGENLİK PROBLEMLERİ VE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR ERGENLİK PROBLEMLERİ VE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders kapsamında ergenlik döneminin gelişimsel özellikleri ve ergenlerin karşılaştığı sorunlar gibi konulara yer verilmektedir.
| Within the framework of this course, topics such as developmental features of adolescence period and problems faced by adolescents are given place. |
UPS612 | ADLİ PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ADLİ PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Adli Psikolojik değerlendirmenin temel esasları, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. | Basic principles of forensic psychological evaluation, measurement and evaluation methods. |
UPS613 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇOCUK GELİŞİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çocuğu tanıma ve değerlendirmenin önemi, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri, çocukların farklı gelişim alanlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bazı ölçme araçlarının psikometrik ve genel özellikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The importance of evaluating the child, measurement and evaluation methods, psychometric and general properties of some measurement tools used to evaluate different developmental areas of children constitute the content of this course. |
UPS614 | CİNSEL SUÇLAR CİNSEL SUÇLAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Cinsel Şuçlar; Cinsel taciz, cinsel saldırı ve tecavüz; Cinsel şiddetin biyolojik, sosyal ve psikolojik boyutta incelenmesi | Sexual Crimes; sexual harassment, sexual assault and rape; Examining sexual violence in biological, social and psychological dimensions. |
UPS615 | MAĞDURLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ MAĞDURLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Mağdurla yapılacak psikoterapi ilke ve teknikleri, farklı psikoterapötik yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The principles and techniques of psychotherapy with the victim, different psychotherapeutic approaches constitute the content of the course. |
UPS616 | SUÇLULARLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ SUÇLULARLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Suçlulara yönelik psikoterapi, Suç işleme eğilimleri, Kişilik bozuklukları ve suç | Psychotherapy for criminals, Criminal tendencies, Personality disorders and crime |
UPS617 | EBEVEYN, ÇOCUK VE EŞLER ARASI İLİŞKİLER EBEVEYN, ÇOCUK VE EŞLER ARASI İLİŞKİLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, aile içi ilişkilerin psikolojik boyutlarına odaklanacak ve çeşitli ilişki dinamiklerini ele alacak. | The course will focus on the psychological dimensions of intra-family relationships, addressing various relationship dynamics. |
UPS618 | CEZAİ SORUMLULUK VE PSİKİYATRİK DEĞERLENDİRME CEZAİ SORUMLULUK VE PSİKİYATRİK DEĞERLENDİRME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Adli değerlendirme sürecinde psikolojik görüşme ve psikolojik değerlendirme araçları | Psychological interview and psychological evaluation tools in the forensic evaluation process |
UPS619 | KİŞİLİK VE SOSYAL GELİŞİM KİŞİLİK VE SOSYAL GELİŞİM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bebeklik döneminden başlayarak sosyal gelişim ve kişilik gelişimini farklı yönlerden ele alır. Biyoloji, sosyal bağlam ve kültürün gelişimsel süreçlerle ilişkisini içerir. | This course examines social development and personality development starting from infancy. It involves the relationship of biology, social context and culture to developmental processes. |
UPS620 | ADLİ GÖRÜŞMELERDE RAPORLAMA ADLİ GÖRÜŞMELERDE RAPORLAMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Adli görüşme teknikleri; Suçlu ve mağduru anlamak; Kırılgan gruplar | The course covers topics such as forensic assessment methods, legal and ethical considerations in forensic reporting, report writing skills, interviewing techniques, psychological evaluations, and the application of psychological principles within legal contexts. |
UPS621 | ÇOCUK SUÇLULUĞU ÇOCUK SUÇLULUĞU | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriğini çocuk suçluluğunun kapsamı, çocuk ve suç arasındaki ilişki, suça sürüklenen çocuklar, Türkiye’de çocuğa karşı yapılan suçlar, çocuk suçluluğuna ilişkin sosyal hizmet müdahalesi gibi konular oluşturmaktadır. | The content of the course consists of subjects such as the scope of juvenile delinquency, the relationship between juvenile and crime, juvenile delinquents, crimes against juveniles in Turkey, social work intervention regarding juvenile delinquency. |
UPS622 | İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilişsel gelişim süreçleri; ileri bilişsel gelişimi anlamak için kullanılan araç ve yöntemler. | Cognitive development processes and measurement. |
UPS623 | AİLE HUKUKU AİLE HUKUKU | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Aile Hukuku, çekirdek ve geniş anlamda aile ilişkilerini inceleyen keza aile kurumuna ve münferit olarak çocuk veya aileye hukuken müdahale edebilecek kurumların hak ve görevlerini irdeleyen, inceleyen bir branş olup, bu ders kapsamında da kurumların hukuki temelleri ortaya konulup, aile ve çocuğun korunması üzerinde durulacaktır. İncelenen kavramlar psikoloji literatürü bağlamında tartışılacaktır. | Family Law is a branch that examines family relations in a core and broad sense, as well as the rights and duties of institutions that can legally intervene in the family institution and the child or family individually. Within the scope of this course, the legal foundations of the institutions will be revealed and the protection of the family and the child will be emphasized. The concepts examined will be discussed in the context of psychology literature. |
UPS624 | ADLİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ ADLİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Adli görüşme özellikleri, teknikleri ve uygulama örnekleri. | This course covers the fundamental principles of forensic psychology and forensic interview processes, providing students with expertise in ethical principles, communication skills, and report writing. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOKTORA YETERLİK | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu amaçla yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır. | For this purpose, there will be written and oral exams. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600-1 | DOKTORA TEZ ÖNERİSİ DOCTORAL THESIS PROPOSAL | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır. | In this quarter, students will develop a research or project proposal. This course serves as a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will have the opportunity to interview and receive feedback about the research project and proposal from his/her mentor. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600-2 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır. | During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600-3 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır. | During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600-4 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır. | During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600-5 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır. | During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal. |