12037 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
İlişki Düzeyi Sayısal
İlişki Düzeyi Sözel
İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Amaç
Hedef
T
%
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
1
2
3
4
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma alanında araştırma yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistiksel analizleri bilir ve kullanır.
5
4
5
5
4
4
5
5
5
42
93.33
2
Psikolojik danışma kuramları, ilke ve teknikleri ile becerilerini bilir.
5
5
5
4
5
5
5
4
4
42
93.33
3
Grupla psikolojik danışma süreci, aşamaları ve tekniklerini bilir.
4
5
5
4
5
5
4
4
4
40
88.89
4
Psikolojik danışman eğitimindeki aile, kariyer, okul ve klinik ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı gibi uzmanlık dalları hakkında bilgi sahibi olur.
5
5
5
4
5
5
5
4
4
42
93.33
5
Psikolojik değerlendirmeler yapmak amacıyla ölçme araçlarının nasıl kullanılacağını bilir.
5
5
5
5
4
4
4
5
5
42
93.33
BECERİLER
Amaç
Hedef
T
%
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
1
2
3
4
1
2
3
4
5
1
Bir araştırmanın bulgularını bilimsel yöntem, teknik ve analizlere dayanarak değerlendirir ve eleştirir.
4
4
4
5
4
4
4
5
5
39
86.67
2
Araştırma yöntemi ile istatistiksel analiz bilgilerini araştırma sürecinde kullanır.
4
4
5
5
4
4
5
5
5
41
91.11
3
Çeşitli özellikleri olan bireylerle bireysel psikolojik danışma yapar.
5
5
5
4
5
5
5
4
4
42
93.33
4
Çeşitli özellikleri olan bireylerle grupla psikolojik danışma yapar.
5
5
5
4
5
5
5
4
4
42
93.33
5
Etik ilkelere uygun davranır.
5
5
5
5
5
5
5
4
4
43
95.56
6
Bir uzman psikolojik danışman olarak, çokkültürlülüğe uygun sorumluluklar üstlenir.
5
5
5
5
5
5
5
4
3
42
93.33
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Amaç
Hedef
T
%
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1
2
3
4
1
2
3
4
5
Öğrenme Yetkinliği
1
2
3
4
1
2
3
4
5
T
%
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1
2
3
4
1
2
3
4
5
T
%
Alana Özgü Yetkinlik
1
2
3
4
1
2
3
4
5
T
%
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
-
-
İlişki Ağırlığı
52
52
54
50
51
51
52
48
47
-
-
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.