İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (İngilizce)(DOK) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ING621 | CONTEMPORARY APPROACHES IN LITERARY CRITICISM CONTEMPORARY APPROACHES IN LITERARY CRITICISM | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İngilizcenin Bir Disiplin Olarak Kurumsallaşması (I. A. Richards, William K. Wimsatt ve Monroe Beardsley, Terry Eagleton, Cleanth Brooks ve T. S. Eliot) Formalizm, Rus Formalizmi, Psikanaliz, Diyalojizm, Göstergebilim ve Yapısalcılık, Fenomenoloji ve Okuyucu-Yanıt, Postyapısalcılık ve Yapısöküm. | Institutionalisation of English as a Discipline (I. A. Richards, William K. Wimsatt and Monroe Beardsley, Terry Eagleton,Cleanth Brooks and T. S. Eliot) Formalism, Russian Formalism, Psychoanalysis, Dialogism, Semiology and Structuralism, Phenomenology and Reader-Response,
Poststructuralism and Deconstruction. |
ING623 | ADVANCED RESEARCH METHODS ADVANCED RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dersin içeriğini yazma süreci, okuma ve cevap verme, taslak hazırlama ve yazma, eleştiri biçimleri: açıklama ve analiz, dil ve edebiyatla ilgili diğer tür yazılar, bilimsel çalışmalarda eleştirel düşünme, türler ve stiller konusunda eleştirel düşünme, ve özel araştırma ödevleri. | The content covers the research designs, literature review, sampling techniques, variables, inttroductory information about descriptive and inferential statistics, and APA writing manuel. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ING640 | CONTEMPORARY APPROACHES IN LITERARY CRITICISM-II CONTEMPORARY APPROACHES IN LITERARY CRITICISM-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Postmodernism, Feminism, The Cold War Period and Surveillance, The Anti-psychiatry movement, Madness and Banality of Evil, ve Freud | Postmodernism, Feminism, The Cold War Period and Surveillance, The Anti-psychiatry movement, Madness and Banality of Evil, and Freud |
SBE611 | SEMINAR COURSE SEMINAR COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | This course includes starting the selection of the research topic, conducting the processes in the research processes and writing the research report. |
ELD651 | DİL BİLİM ÇALIŞMALARI LINGUISTIC STUDIES I | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sistem olarak dilin tanımı, genel dilbilim ve biçimbilim, sesbilim, sözdizim, anlambilim, edimbilim ve söylem çözümlemesi, ruhdilbilim, beyindilbilim, vb. gibi dilbilimin alt alanlar | Definition of language as a system and the subfields of linguistics such as morphology, phonology, syntax, semantics, pragmatics and discourse analysis, psycholinguistics, sociolinguistics, neurolinguistics, etc. |
ING608 | TRAUMA IN LITERATURE TRAUMA IN LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders travma, hafıza ve tarih arasındaki bağlantıları incelerken, geçmiş olayları yeniden anlatmanın yeni, alternatif tarihler yaratmaya yol açabileceği çeşitli yolları da gösterecek. | The course will examine the connections between trauma, memory, and history while showcasing the various ways in which retelling past events can result in the creation of new, alternative histories. |
ING613 | ASPECTS OF BILINGUALISM ASPECTS OF BILINGUALISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dersin içeriği çift dilliliğin gelişmesi ve sürdürülmesi, çift dilli eğitim, ve çift dilliliğin bilişsel boyutlarını içeren makaleleri kapsamakta. | The content of the course readings covers a variety of issues such as development and maintenance of bilingualism, bilingual acquisition of literacy skills, models of bilingual education, and cognitive considerations of bilingualism. |
ING617 | COMTEMPORARY FICTION COMTEMPORARY FICTION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Theoretical discussion to cover writers like Nietzsche, Bakhtin, Derrida, Foucault, Wimsatt and Beardsley, Spivak Major novels include Ian Mc Ewan's Atonement, Michael Ondaatje's The English Patient, Toni Morrison's Beloved, Angela Carter's Wise Children, Salman Rushdie's Shame, Margaret Atwood;s Oryx and Crake, and A.S. Byatt's The Djinn in the Nightingale's Eye. | Theoretical discussion to cover writers like Nietzsche, Bakhtin, Derrida, Foucault, Wimsatt and Beardsley, Spivak
Major novels include Ian Mc Ewan's Atonement, Michael Ondaatje's The English Patient, Toni Morrison's Beloved, Angela Carter's Wise Children, Salman Rushdie's Shame, Margaret Atwood;s Oryx and Crake, and A.S. Byatt's The Djinn in the Nightingale's Eye. |
ING620 | SELECTED TOPICS IN ENGLISH LITERATURE SELECTED TOPICS IN ENGLISH LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu döneme damgasını vuran çeşitli saray entrikaları ve monarşik yönetimin ürettiği belirli kaygılar dahil olmak üzere, bu çalışmaların ilgilendiği çağdaş konulara özellikle dikkat edeceğiz. Ayrıca bu oyunların bize intikam fikri, İngiliz toplumu arasındaki sınıf ayrımları ve Londra dünyası hakkında neler söylediğini de dikkatle ele alacağız. | We will pay particular attention to the contemporary issues with which these works engage: including the various court intrigues that marked this period, and the particular anxieties produced by monarchical rule. We will also consider carefully what these plays tell us about the
idea of revenge, of class divisions among English society, and of the world of London itself. |
ING625 | SHAKESPEARE'S TRAGEDIES SHAKESPEARE'S TRAGEDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Shakespeare'in trajedileri | Shakespeare's Tragedies |
ING630 | SPECIAL TOPICS IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION SPECIAL TOPICS IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İkinci Dil Edinimi alanında öne sürülen ilk teoriler; bilişsel yaklaşımlar; bağlamsal yaklaşımlar | earlier theories of SLA; cognitive traditions; diological approaches to SLA |
ING635 | DISCOURSE ANALYSIS DISCOURSE ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders sözlü ve yazılı anlatımda dilin yapısı ve fonksiyonlarını, dilbilimsel ögeleri ve bunların nasıl kullanıldığını inceler, anlam değişikliklerinin nasıl olduğunu ortaya koyan yazılı ve sözlü ifade analizi yapar ve aynı zamanda ikinci dil öğretmenlerine söylem analizini derslerinde nasıl kullanabilecekleri konusunda fikirler verir. | This course covers study of both Language form and language function in spoken interaction and written texts. It identifies linguistic features and how they are used. It enables the students to analyze and see the changes in meaning according to the use of language in different situations. It also gives insight to language teachers on how to make use of discourse analysis in their classes. |
ING642 | LANGUAGE AND MEANING LANGUAGE AND MEANING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Language has got three components. They are sound system, syntax and semantics. Semantic deals with meaning of words and sentences. Wheras a sub-component of semiotics deals with meaning outside language. Semantic deals with meaning in language. | |
ING644 | DISCOURSE ANALYSIS AND ENGLISH LANGUAGE TEACHING DISCOURSE ANALYSIS AND ENGLISH LANGUAGE TEACHING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | Considering the objective of the course, the content will center around topics showing the actual application of discourse analysis or the findings of discourse analysis research to the practice of English language teaching. Such being the case, book chapters or research articles discussing the link between discourse analysis and different aspects of teaching English such as language skills and subskills will be covered throughout the course. |
ING645 | SHAKESPEARE STUDIES SHAKESPEARE STUDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İçeriği William Shakespeare’in başlıca tiyatro oyunlarının kuram ve metin çalışması olarak incelenmesi ve yorumlanması. | Macbeth, Richard III, The Merchant of Venice, Hamlet, King Lear, Antony & Cleopatra, The Tempest |
ING646 | 20TH AMERICAN MODERNISM 20TH AMERICAN MODERNISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | “Amerikan kimliğinin” farklı tanımlamaları tartışılır. | Different definitions of “American identity” are debated. |
ING647 | ROMANTICISM ROMANTICISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | The Cambridge Companion to British Romanticism Burton, Robert. Excerpts from The Anatomy of Melancholy Blake, William. Songs of Innocence; The Marriage of Heaven and Hell Burke, Edmund. Excerpts from A Philosophical Enquiry into the Origins of Our Ideas of the Sublime and the Beautiful Kant, Immanuel. “Critique of Aesthetic Judgment” Wordsworth and Coleridge, Lyrical Ballads. Routledge, 2nd edition, 1991. Lord Byron, Childe Harold’s Pilgrimage, Manfred Keats, John. Lamia Shelley, Bysshe Percy. Selected Poetry | The Cambridge Companion to British Romanticism
Burton, Robert. Excerpts from The Anatomy of Melancholy
Blake, William. Songs of Innocence; The Marriage of Heaven and Hell
Burke, Edmund. Excerpts from A Philosophical Enquiry into the Origins of Our Ideas of the Sublime and the Beautiful
Kant, Immanuel. “Critique of Aesthetic Judgment”
Wordsworth and Coleridge, Lyrical Ballads. Routledge, 2nd edition, 1991.
Lord Byron, Childe Harold’s Pilgrimage, Manfred
Keats, John. Lamia
Shelley, Bysshe Percy. Selected Poetry |
ING649 | RESEARCH ON SECOND LANGUAGE READING RESEARCH ON SECOND LANGUAGE READING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, okuma üzerine bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | Within the filed of ELT and following the principles of negotiated syllabus, the course content is basically determined by the students' needs and interests. Of course, the instructor will play a key role in finalizing the choices made by the students and organizing class meetings so that the chosen content will be presented effectively and systematically by both the instructor and the students. |
ING651 | AMERICAN DRAMA-I AMERICAN DRAMA-I | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste incelenecek oyunlar farklı dönem, tarz ve bakış açılarını içerecek şekilde seçilmiştir. Derste işlenecek oyunlar arasında Eugene O'Neill, Arthur Miller, Tenessee Williams ve Arthur Arent gibi Amerikan tiyatrosunun önde gelen yazarlarının oyunları yer almaktadır. | The plays to be studied have been selected to represent abroad variety of periods, styles, and perspectives. The playwrights that we will study include Eugene O'Neill, Arthur Miller, Tenessee Williams and Arthur Arent. |
ING669 | THE EARLY MODERN AGE THE EARLY MODERN AGE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, aralarında Shakespeare, Marlowe ve Spenser'ın da bulunduğu önemli yazarların çeşitli oyunları ve şiirleri üzerine önde gelen bilim adamlarının çeşitli makalelerinin okunmasını içermektedir. | The course involves readings of a number of essays by prominent scholars on various plays and poems by important authors, including Shakespeare, Marlowe, and Spenser. |
ING671 | ASSESSMENT IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING ASSESSMENT IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ING676 | GENDER STUDIES GENDER STUDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, entelektüel yolculuğun bir açılış haftasıyla başlamasını sağlar; edebi söylem ile Cinsiyet Çalışmaları'nın, özellikle de şiir yoluyla dolayımlanan birleşiminin kapsamlı bir şekilde incelenmesi için teorik ve metodolojik aşamayı oluşturmak üzere tasarlanmıştır. Kurs süresi boyunca öğrenci, Virginia Woolf'un başyapıtı 'Kendine Ait Bir Oda'dan Viktorya dönemi şiirinin karmaşık duvar halılarına kadar uzanan ufuk açıcı edebiyat eserlerinin küratörlüğünde seçilmiş bir seçkisiyle ilgilenecektir. | This course enables an intellectual journey commences with an inaugural week, designed to set the theoretical and methodological stage for the comprehensive examination of the confluence of literary discourse and Gender Studies, particularly as mediated through poetry. Over the duration of the course, the student shall engage with a curated selection of seminal literary works, ranging from Virginia Woolf's magnum opus, 'A Room of One’s Own,' to the intricate tapestry of Victorian poetry. |
ING678 | AMERICAN DRAMA-II AMERICAN DRAMA-II | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, Afrikalı-Amerikalı oyunların yanı sıra 'Yeni Gerçekçi' ve 'Deneyselci' oyun yazarlarının oyunlarını, Broadway dışı etkinlikleri ve The Living Theatre ve Performance Garage gibi performans gruplarını kapsayacak. | It will cover African-American plays along with plays by ‘New Realist’ and ‘Experimentalist’ playwright,the off-off
Broadway,happenings,and performance groups such as The Living Theater and Performance Garage. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTARAL QUALIFYING EXAM | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu amaçla yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır. | The unit consists of written and oral exams |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
LEE600 | DOKTORA TEZ ÖNERİSİ DOKTORA TEZ ÖNERİSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, teklif geliştirme süreci için kilometre taşları sağlar; gelişim sınıf dışında gerçekleşecek. Bu kilometre taşlarına entegre edilmesi, araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma gereksinimleri olacaktır. | During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course provides milestones for the proposal development process; the development will occur outside of class. Integrated into these milestones will be requirements to meet with and obtain feedback from the student's mentor about the research project and proposal. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-6 | DOKTORA TEZİ-1 DOKTORA TEZİ-1 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-7 | DOKTORA TEZİ-2 DOKTORA TEZİ-2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-8 | DOKTORA TEZİ-3 DOKTORA TEZİ-3 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE600-9 | DOKTORA TEZİ-4 DOKTORA TEZİ-4 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. |