PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Karmaşık enerji problemlerini tanımlar. | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 28 | 70.00 |
2 |
Enerji problemlerini formüle eder. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 30 | 75.00 |
3 |
Problemlerin çözümünde uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini uygular. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 30 | 75.00 |
4 |
Matematik, Fen Bilimleri ve Enerji Mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanır. | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
5 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder. | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 30 | 75.00 |
6 |
Enerji sistemlerini istenen gereksinimler ve gerçekçi kısıtlar altında tasarlar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 28 | 70.00 |
7 |
Enerji problemlerinin çözümünde modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 29 | 72.50 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 33 | 82.50 |
2 |
Kaynak araştırmada yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 37 | 92.50 |
3 |
Enerji sistemlerinin tasarımı gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçerek kullanır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 34 | 85.00 |
4 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerilerine sahiptir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 34 | 85.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 29 | 72.50 |
2 |
Sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 29 | 72.50 |
3 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 29 | 72.50 |
4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 36 | 90.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 34 | 85.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 31 | 77.50 |
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
3 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 26 | 65.00 |
4 |
Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 80.00 |
5 |
Sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil etme bilinci ve meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 34 | 85.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 90 | 93 | 88 | 82 | 86 | 87 | 84 | 84 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |