Türkçe

12014 TÜRKÇE EĞİTİMİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Dil, ana dil, ana dili, yabancı dil, ikinci dil, dil edinimi, dil öğrenimi vb. dil eğitiminin temel kavramlarını tanımlar.
   2 Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen bir yabancının temel, orta ve yüksek seviyede ulaşacağı dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine ilişkin yeterlikleri tanımlar.
   3 Türk dili ve edebiyatının Türkçenin eğitimi öğretimindeki yerini belirler.
   4 Sözcük bilgisi ve sözcük öğretimine ilişkin strateji, yöntem ve teknikleri ortaya koyar.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Dinleme becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
   2 Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
   3 Konuşma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
   4 Yazma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Türkçe öğretimini çağın gereklerine ve dijitalleşen dünyaya uyarlar.
   2 Türkçe dersi öğretim programlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Temel dil becerilerinin (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirilmesine yönelik etkinlikler tasarlar.
   2 Türkçenin ana dili öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Dilin kültür, toplum ve iletişimle ilişkisini belirler.
   2 Türkçeye ve Türk dünyasına ait edebî metinleri değer eğitimi çerçevesinde inceler.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Türkçenin dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken vb.) derinlikli olarak açıklar.
   2 İnceleme ve değerlendirmelerinde dil bilimin temel özelliklerini uygular.
   3 Türkçeyi doğru ve kurallarına uygun, yazım ve noktalama bakımından hatasız bir şekilde kullanır.
   4 Araştırma ve incelemelerinde Türk ve dünya edebiyatının önemli yazar ve eserlerinden faydalanır.
   5 Arap kökenli Türk alfabesiyle yazılı metinleri inceler.
   6 Metin bilgisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
   7 Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygular.
   8 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin temel ilkelerini kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.