|
|
12014 TÜRKÇE EĞİTİMİ - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dil, ana dil, ana dili, yabancı dil, ikinci dil, dil edinimi, dil öğrenimi vb. dil eğitiminin temel kavramlarını tanımlar. |
%88.75 |
2 |
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen bir yabancının temel, orta ve yüksek seviyede ulaşacağı dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine ilişkin yeterlikleri tanımlar. |
%89.25 |
3 |
Türk dili ve edebiyatının Türkçenin eğitimi öğretimindeki yerini belirler. |
%89.25 |
4 |
Sözcük bilgisi ve sözcük öğretimine ilişkin strateji, yöntem ve teknikleri ortaya koyar. |
%89.75 |
4 |
|
%89.75 |
4 |
|
%89.75 |
4 |
|
%89.75 |
4 |
|
%89.75 |
4 |
|
%89.75 |
4 |
|
%89.75 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dinleme becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%89.50 |
2 |
Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%90.25 |
3 |
Konuşma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%89.50 |
4 |
Yazma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%90.00 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türkçe öğretimini çağın gereklerine ve dijitalleşen dünyaya uyarlar. |
%89.75 |
2 |
Türkçe dersi öğretim programlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir. |
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
2 |
|
%89.75 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Temel dil becerilerinin (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirilmesine yönelik etkinlikler tasarlar. |
%90.00 |
2 |
Türkçenin ana dili öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. |
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
2 |
|
%91.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dilin kültür, toplum ve iletişimle ilişkisini belirler. |
%88.75 |
2 |
Türkçeye ve Türk dünyasına ait edebî metinleri değer eğitimi çerçevesinde inceler. |
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
2 |
|
%89.00 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türkçenin dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken vb.) derinlikli olarak açıklar. |
%89.25 |
2 |
İnceleme ve değerlendirmelerinde dil bilimin temel özelliklerini uygular. |
%89.75 |
3 |
Türkçeyi doğru ve kurallarına uygun, yazım ve noktalama bakımından hatasız bir şekilde kullanır. |
%90.25 |
4 |
Araştırma ve incelemelerinde Türk ve dünya edebiyatının önemli yazar ve eserlerinden faydalanır. |
%90.00 |
5 |
Arap kökenli Türk alfabesiyle yazılı metinleri inceler. |
%90.00 |
6 |
Metin bilgisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%89.50 |
7 |
Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme ilkelerini uygular. |
%90.25 |
8 |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin temel ilkelerini kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%89.75 |
8 |
|
%89.75 |
8 |
|
%89.75 |
|
|