PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
   2 |
Kalite yönetimi güvence sistemleri alanında literatürü ve yenilikleri takip eder. |
   3 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
   5 |
Kalite yönetimi güvence sistemleri alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. |
   6 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri ile ilişkili olarak; kalite yönetimi temel ilkeleri, stratejileri ve süreçlerine vakıf analitik düşünmeyi öğrenir. |
   7 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerine ilişkin sahip olduğu bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
   2 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerine ilişkin sahip olduğu bilgilerin ışığında, çalışma ortamında yönetim işlevini gerçekleştirir. |
   3 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
   5 |
Çalıştığı kuruma kalite belgesi almak için karşılaşılan sorunları tespit eder ve çözüm önerileri getirir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
   2 |
Kaliteden sorumlu birinci dereceden sorumlu yönetici olabilir. |
   3 |
ISO kalite yönetim sistemleri ile ilgili iç ve dış denetçilik yapabilir. |
   4 |
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
   2 |
Toplam kalite yönetimi sistemi anlayışı içerisinde, ISO standartları ve oluşturulmuş olan farklı kalite sistemlerini öğretebilir. |
   3 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Kalite yönetim sistemleri hakkında elde ettiği bilgileri, eğitmen olarak çalışanlara aktarabilir. |
   2 |
Bu konuda işyeri için gerekli uzmanları yetiştirir. |
   3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
   2 |
Örgüt veya kurumlara, ISO kalite yönetim sistemi ve kalite güvence sistemleri hakkında danışmanlık yapabilir. |
   3 |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
   4 |
Kalite yönetim sistemleri uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Tez Sunma
|