Amaç |
1 | ● Arap Dili Eğitimi bilim dalı yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde derinleşebilme |
2 | ● Arap Dili Eğitimi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme, bilgileri sistematik bir biçimde düzenleyebilme ve yeni bilgiler üretebilme |
3 | ● Arap Dili Eğitimi alanına yenilik getiren yeni bilimsel yabancı dil öğretim yöntemleri geliştirebilme ya da bilinen yöntemleri farklı bir alana uygulayabilme |
4 | ● Arap Dili Eğitimi alanında ileri sürülmüş eski-yeni ve fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme |
5 | ● Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu çözmeye yönelik özgün araştırma yaparak bilime katkıda bulunabilme |
6 | ● Arap dili eğitimi alanında özgün ve disiplinler arası çalışmaları bağımsız ya da bir takım üyesi olarak gerçekleştirebilme ve gerektiğinde çalışmalara liderlik edebilme |
7 | ● Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, yöntem ve modeller geliştirebilme. Öğretim süreçlerinde bilginin üretim ve paylaşımında etik kurallara uygun davranabilme |
8 | ● Arap Dili Eğitimi alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini geliştirebilme ve uygulayabilme |
9 | ● Arapçayı en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme |
10 | ● Arap Dili Eğitimi alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel iletişim kurabilme |
Hedef |
1 | Arap Dili Eğitimi programının genel hedefleri öğrencilerin Arapça konuşulan coğrafyadaki çeşitli kültürleri tanımaları, kendi kültürel değerlerini yabancılara aktarmalarıdır. |
2 | Kendi geçmişinde önemli bir yere sahip olan Arapça dilinin görsel kişisel ve yazılı kaynaklardan takip edebilmeleri ve bu dilde iletişim kurmalarıdır. |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |