PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiye sahiptir. |
   2 |
Yaşadığı ülkenin ve dünyanın geçmişi ve bugünü hakkında bilgiye ve genel kültüre sahiptir. |
   3 |
Dijital Oyun Motorlarını etkin kullanabilecek donanıma sahiptir. |
   4 |
Dijital oyun tasarımı hakkında edindiği bilgiyi destekleyen temel bilimler hakkında donanım sahibidir. |
   5 |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıklarını ve mekanizmalarını bilir. |
   6 |
Sanatlarla ilgili estetik bilgiye ve duyuya sahiptir. |
   7 |
Oyun tasarımı sürecinde, iletişim, sanat, müzik, psikoloji, sosyoloji, mitoloji, felsefe, ekonomi, sinema, tarih vb. çeşitli disiplinlerden yararlanabilme becerisini kazanmıştır. |
   8 |
Medya araçlarının ve dijital oyunların insan ve toplum üzerindeki etkilerinin farkındadır; oyunları, bu farkındalığın verdiği sorumlulukla tasarlar. |
   9 |
Kendi alanı ve onunla bağlantılı diğer disiplinlerdeki çalışmalardan edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal tasarım bilgisi edinmiştir. |
   2 |
Dijital oyun tasarımıyla ilgili yazılımları ve programları etkin biçimde kullanabilir. |
   3 |
Farklı platformlar için tasarlanan dijital oyunlara gerekli kod yazabilme becerisine sahiptir. |
   4 |
Dijital oyunların estetik ve algoritmik boyutlarını bir arada geliştirebilme becerisine sahiptir. |
   5 |
Çeşitli araçlar kullanarak öykü kurgulayabilme ve anlatabilme becerisine sahiptir. |
   6 |
Oyun tasarımının görsel ve işitsel boyutlarını birlikte değerlendirebilir |
   7 |
Bir dijital oyun projesine başlarken oyunu bir kavram olarak tasarlayabilecek, planlama ve analiz yapabilecek beceriye sahiptir. |
   8 |
Dijital oyun tasarımı sırasında karşılaştığı problemlere somut çözümler üretebilecek beceriye sahiptir |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Oyun tasarımının tüm süreçlerini yönetebilir ve tasarlanan oyunu bitmiş bir ürüne dönüştürebilir. |
   2 |
Mezun olmadan önce gerçek iş ortamında mesleki deneyim kazanmıştır. |
   3 |
Ekip çalışmasına uyum gösterir. |
   4 |
Proje üretirken bağımsız karar alır. |
   5 |
Uluslararası projelerde yer alabilir. |
   6 |
Ulusal projelerde yer alabilir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Kendi hazırladığı taslak ve tasarımları çözümleyici ve eleştirel bir perspektifle sorgular. |
   2 |
Modelleme oluşturmadan önce yaptığı gözlem ve araştırmayı tasarımlarında kullanır. |
   3 |
Kültürel sanatsal değerlere bağlı kalarak uluslararası platformda değerler üretmeyi referans alır. |
   4 |
Yaşam boyu öğrenme çabası içerisindedir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
İletişim ve modelleme hedeflerini belirler. |
   2 |
Mesleki terminolojiyi kendi alanında kullanır. |
   3 |
Müşteri ve hedef kitle iletişimini kurar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Dijital oyun tasarım ve geliştirme problemlerinin çözümünde evrensel kabulleri referans alır. |
   2 |
Tasarım oluşturma alanında görsel bir bütünlük oluşturur. |
   3 |
İletişimi görsel anlamda kurgular. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
|