İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ-DİJİTAL OYUN TASARIMI |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
DOT101 | DİJİTAL OYUN TASARIMI İÇİN MATEMATİK MATHEMATICS FOR DIGITAL GAME DESIGN | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dijital Oyun Tasarımı için matematik dersi; bilgisayarda ölçü birimleri ve dönüşümleri, mantık, sayı sistemleri, modüler aritmetik, işlem, hata analizi, kümeler, fonksiyonlar, denklem sistemleri, seriler, matrisler, permütasyon, örnek algoritma çeşitlerinin analizleri, kombinasyon ve olasılık konularını kapsamaktadır. | Mathematics for Digital Game Design; This course covers measurement units and transformations in computer, logic, number systems, modular arithmetic, operation, error analysis, sets, functions, systems of equations, series, matrices, permutations, analysis of sample algorithms, combinations and probability. |
DOT105 | ÇİZİM VE MODELLEME-I DRAWING AND MODELING-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders öncelikle öğrencinin modelleme yapabilmesi için gerekli temel çizim ve eskiz derslerini kapsamaktadır. Bu doğrultuda bilgi sahibi olan öğrencinin hazırlamış olduğu eskiz ve tasarımların ders kapsamında temel modelleme bilgileri ve modelleme hakkında teknik bilgiye sahip olmasına ilişkin içerikleri kapsamaktadır. | The course primarily covers the basic drawing and sketching courses necessary for the student to make modeling. This course includes the basic modeling knowledge and technical knowledge about modeling of the sketches and designs prepared by the student. |
DOT107 | TELİF HAKLARI COPYRIGHT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında Copyrightın Tarihsel Perspektifi işlenerek telif hakları türev ve işlevleri konularına değinilecektir. Ayrıca Bildirim ve Kayıt şartları- kopyalama-İhlal Durumu, Dijital Copyright gibi dijital oyun tasarımı kapsamında bilinmesi gereken telif haklarına ilişkin konuları içermektedir. | Within the scope of the course, Historical Perspective of Copyright will be covered and copyright derivatives and functions will be discussed. In addition, the Notification and Registration Terms - Copy-Infringement, and Digital Copyright include issues related to copyrights that should be known in the context of digital game design. |
DOT109 | DİJİTAL OYUNA GİRİŞ INTRODUCTION TO DIGITAL GAME | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Dersin ilk kısmında oyun tarihi kapsamında masa, şans ve spor oyunlarının genel hatları ve tarihçeleri anlatılacak, daha sonra 1950'lerden başlayarak günümüze kadar bilgisayar ve video oyunlarının ortaya çıkışı ve gelişimi teknolojik ve ekonomik dönüşümüne yer verilecektir. | In the first part of the course, the general lines and histories of table, chance and sports games will be explained within the context of game history, then the technological and economic transformation of computer and video games will be introduced starting from the 1950s to the present. |
GSF121 | SANAT TARİHİ-I ART HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin İçeriği; Tarih öncesi çağ ve sanatın doğuşu. Anıtsal kalıntılar, resimler, I.ve II. Hayvan üslubu, En eski heykel örnekleri. Taşınabilir küçük eserler. Mezopotamya uygarlıklarında sanat, Mısır sanatı, Anadolu uygarlıkları, Ege uygarlıkları, Kiklat adaları ve Girit (erken, orta ve geç Minos ) Uygarlığı, Yunan sanatı (mitoloji, mimari, heykel ve seramik eserler ve resim sanatı) Etrüsk ve Roma sanatı (mimari, heykel ve resim sanatı) Erken Hristiyan ve Bizans sanatı. Ortaçağda Avrupa’da sanat, Romanesk ve Gotik sanat, Rönesans sanatı örneklerinin incelenmesi, tanıtılması ve yorumlanmasıdır. | What is Art and meaning of Art in Prehistoric Age.Monuments builts ,sculptures,reliefs and paintings in caves and on rocks in paleolitic,mezolitic and neolitic age.Art of Mesopotamie Civilations, Egypt Art,Anatolian Civilations .Art of Civilations of Crete,Minoan and Mycenaean on the Cyclades Islands and Greece( Mythology,samples of architectures,sculptures and potteries and paintings) and Etrusk and Roman Art (architectures,sculptures and potteries and paintings)Early Christian and Byzantium Art.Europe Art in Medieval Age(Recognize,identify and evaluate and interpret of samples Roman and Gothic Arts and Renesance art. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
DOT102 | OYUN TASARIMININ İLKELERİ PRINCIPLES OF GAME DESIGN | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında öğrenciler oyunun tanımı, kuralları, amaçları, bir oyunu tasarlama aşamaları, oyun tasarımcısının rolü, oyunların yapıları, oyun yapım sürecinde görev alan ekipler ile oyun fikrinin oluşturulması, hazırlanan bir oyunun test edilmesi ve oyun endüstrisi hakkında bilgilendirilecektir. | In this course, the students will be informed about the definition of the game, its rules, objectives, the stages of designing a game, the role of the game designer, the structures of the games, the idea of the game with the teams involved in the game making process, testing a game prepared and the game industry. |
DOT106 | ÇİZİM VE MODELLEME-II DRAWING AND MODELING-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders öncelikle öğrencinin modelleme yapabilmesi için gerekli temel çizim ve eskiz dersleri kapsamında işlenen Çizim ve Modelleme I dersinin devamı niteliğinde olup Bu doğrultuda bilgi sahibi olan öğrencinin hazırlamış olduğu eskiz ve tasarımların ders kapsamında temel modelleme bilgileri ve modelleme hakkında teknik bilgiye sahip olmasına ilişkin içerikleri kapsamaktadır. | The course is primarily a continuation of the Drawing and Modeling I course, which is covered by the basic drawing and sketching courses necessary for the student to make modeling. |
DOT108 | DİJİTAL OYUNLAR İÇİN KOD YAZIMI CODE WRITING FOR DIGITAL GAMES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Algoritma ve programlamanın temelleri, döngüler, koşullar, fonksiyonlar ve değişken tipleri | Fundamentals of algorithms and programming, loops, conditions, functions and variable types |
GSF122 | SANAT TARİHİ-II ART HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Manierizm,Barok,Neoklasik Dönem Romantizm,Realizm,Empresyonizm,Art Nouveau, Fovizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Soyut Sanat,Sürrealizm,Uluslarası Paris Okulu,Soyut Ekspresyonizm ve Sonrası, Eylem Resmi ,Kaligrafik Ekspresyonizm, Pop Art, Yeni Gerçekçilik, Op-Art, Kinetik Sanat,KavramsalSanat,Foto Gerçekçilik. Günümüz mimarları, heykel ve resimSanatçılarından Örneklerin incelenmesi, tanıtılmasıve yorumlanmasıdır. | Manierisme,Baroque,Neo-Classic Period and Romantisme,Realism, Impressionism,Art Nouveau Fovisme, Expressionism,Cubism and the other ecols; Abstract Art Dadaism,Surrealism,International Ecol Paris Abstract Expressionism,Action painting,Caligraphic Expressionism, Pop Art,New Realism, Optical Art, Kinetic Art and Minimalism and Photo Realism, Modern Architecture,Sculpture. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOT201 | DİJİTAL KÜLTÜR DIGITAL CULTURE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dijitalleşen sosyo-kültürel ortam verileri, sosyal medya, kamusal alanın uğradığı değişim ve dönüşüm, üretim ve tüketim aşamasına dijitalin etkisi, dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The digitalized socio-cultural environment data, social media, change and transformation of the public sphere, the effect of digital on the production and consumption stages constitute the content of the course. |
DOT203 | DİJİTAL OYUN PROJESİ-I DIGITAL GAME PROJECT-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Temel oyun tasarımı kavramları ve yöntemleri anlatılarak incelenen örnek projeler ile temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri kullanılarak profesyonel bir mobil oyun geliştirilecek ve geliştirilen oyun dönem sonunda yayınlanacaktır. | The basic game design concepts and methods will be explained and sample projects will be developed and a professional mobile game will be developed at the end of the semester by using the structures and technologies of current digital games within the scope of basic game design content. |
DOT205 | DİJİTAL OYUN VE KARAKTER TASARIMI DIGITAL GAME AND CHARACTER DESIGN | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders karakter tasarımı kavramının temel kavramlarını içerir. Ayrıca karakter tasarımı oluşturma aşamaları olan hedef kitle seçimi, karakter biçimlendirme çalışmaları, kahraman ve süper kahraman çözümlemeleri kavramlarını kapsar. Bu doğrultuda sayısal ortamda karakterin oluşturulması ve karakterlere ek materyallerden silahlar, araçlar, giysi ve aksesuar vb. gibi karakter materyallerinin nasıl oluşturulacağını içermektedir. | The course includes the basic concepts of character design. It also covers the concepts of character design, target audience selection, character shaping, hero and superhero analysis. In this direction, character formation in digital environment and weapons, tools, clothing and accessories, etc. how to create character materials such as. |
DOT207 | DİJİTAL OYUN MEKANİĞİ VE TASARIMI DIGITAL GAME MECHANICS AND DESIGN | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Tasarım süreci, geleneksel oyun tasarımı ve dijital oyun tasarımı ilkeleriyle başlanarak, bir bölüm tasarımının mimarı yaklaşımları, zorluk eğrisi, sanatsal ve estetik yorumlar, sinematografik kurallarla birlikte uygulamalı olarak işlenecektir. | The design process will begin with the principles of traditional game design and digital game design, and the architectural approaches of a department design, difficulty curve, artistic and aesthetic interpretations, cinematographic rules will be handled in a practical way. |
DOT209 | DİJİTAL OYUN ÖYKÜLEMESİ VE SENARYO YAZIMI DIGITAL GAME STORAGE AND SCREENPLAY WRITING | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Oyun tasarımı yalnızca kodlama gibi teknik bir süreç değil, aynı zamanda özgün bir eserin ortaya konduğu estetik bir süreçtir. Bu nedenle bu derste bir senaryo için karakter yaratımı, öyküleme teknikleri, zaman ve mekan yaratımı, olay akışı gibi önemli referanslar eşliğinde dijital oyun anlatısının temelleri anlatılacaktır. | Game design is not only a technical process like coding, but also an aesthetic process in which an original work is put forward. Therefore, in this course, the fundamentals of digital game narrative will be explained with important references such as character creation, storytelling techniques, time and space creation, event flow for a scenario. |
GSF223 | GÖRSEL ALGI PSİKOLOJİSİ PSYCHOLOGY OF VISUAL PERCEPTION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Algılama; renk, görme, biçim, ölçü gibi unsurların ile bir arada kavratılmasını kapsar. | Perception; color, vision, form, measure together with the elements such as comprehension. |
ING201 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOT202 | İKİ BOYUTLU ANİMASYON 2 DIMENSIONAL ANIMATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Dersin içeriği kapsamında 2 boyutlu animasyonun tarihi ve gelişim süreci anlatılacaktır. Örnek animasyonlar incelenip analiz edilerek öğrencinin 2B animasyon hakkında bilgi ve fikir sahibi olması sağlanacaktır. 2B animasyonun üretim aşamasındaki süreçte yapılması gerekenler anlatılıp temel animasyon ilkeleri pekiştirilecektir. 2B animasyona dair kullanılan teknik kavramlar ( Straight ahead & pose to pose, Squash & Strech, Anticipation, “Follow Through & Overlapping Action, Slow in & Slow out ve Arcs, Secondary Action & Timing, xaggeration & Solid Drawing, Appeal ) anlatılıp öğrencinin bu kavramları animasyon uygulaması kapsamında kullanması sağlanacaktır. | The content and history of 2D animation will be explained. By examining and analyzing the sample animations, the student will have knowledge and ideas about 2D animation. The basic animation principles of 2D animation will be explained. Technical concepts of 2D animation (Straight ahead & pose to pose, Squash & Strech, Anticipation, “Follow Through & Overlapping Action, Slow in & Slow out and Arcs, Secondary Action & Timing, xaggeration & Solid Drawing, Appeal) are explained. will be able to use the concepts within the scope of animation application. |
DOT204 | DİJİTAL OYUN PROJESİ-II DIGITAL GAME PROJECT-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Ders kapsamında öğrenciler baştan sona bir dijital oyun projesi içerisinde bulunacaktır. Ders Dijital oyun tasarımı için eskiz çalışmalarından storyboard oluşturmaya ve hedef kitleye yönelik üretilen illüstrasyonların 3 boyutlu modellenmesi veya 2 boyutlu olarak kullanılarak bir dijital oyun üretilmesine geçen aşamayı kapsamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci ders planı doğrultusunda bir dijital oyun projesi üretmiş olacaktır. | Students will be involved in a digital game project from start to finish. The course covers the stage from sketch studies for digital game design to storyboarding and 3D modeling of illustrations produced for the target audience or production of a digital game using 2D. Within the scope of the course, each student will produce a digital game project in line with the lesson plan. |
DOT206 | 3 BOYUTLU ANİMASYON 3 DIMENSIONAL ANIMATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Bu derste, 3 boyutlu animasyon üretimi için gerekli temel kavramlardan başlanarak oluşturulan eskiz ve illüstrasyon çalışmalarının 3 boyutlu animasyon ve oyun içi animasyon haline getirilmesi ile ilgili programlama ve tasarıma özel yazılım ile çeşitli ilgili kavramlar anlatılacak ve sayısal ortamda konu ile ilgili uygulamalar yapılacaktır. | In this course, various concepts related to programming and design-specific software related to the transformation of sketches and illustrations created by starting from the basic concepts necessary for 3D animation production to 3D animation and in-game animation will be explained and applications related to the subject will be made in digital environment. |
DOT208 | DİJİTAL OYUN VE SİNEMATOGRAFİ DIGITAL GAME AND CINEMATOGRAPHY | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Görüntünün oluşumunu açıklamak.
Sinematografinin temel bileşenlerini açıklamak.
Sinematografinin dijital oyuna adaptasyonu hakkında bilgi vermek.
Çekim, plan ve sahne üzerinde bilgi sahibi olmak.
Kompozisyon ilkeleri göz önünde bulundurularak çerçeve yapılması ve uygulanması.
Oyun tasarımında sahnelerin tasarlanması, kamera açıları ve aydınlatma prensiplerini açıklamak
Bir sahnenin görüntüsel olarak tasarlanması. | Explain the formation of the image. Explain the basic components of cinematography. To give information about adaptation of cinematography to digital game. To have information on shooting, plan and stage. Making and applying frame considering composition principles. Designing scenes in game design, explaining camera angles and lighting principles Designing a scene visually. |
DOT218 | DİJİTAL OYUN VE REKLAMCILIK DIGITAL GAMING AND ADVERTISING | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Reklamcılıkla ilişkili genel kavramlar.
Dijital reklamcılık kavramı ve dijital reklam ortamları.
Dijital reklam ortamları ve geleneksel geleneksel reklam ortamları arasında farklılıklar ve güncel gelişmeler.
Dijital reklam türleri, ekonomi-politiği ve yeri. | General concepts related to advertising. Digital advertising concept and digital advertising environments. Differences and current developments between digital advertising media and traditional traditional advertising media. Types of digital advertising, political economy and place. |
GSF214 | MİTOLOJİ MYTHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünya mitlerinin tanımı, günümüzdeki yeri ve öneminin anlaşılması. Batı (Yunan ve Roma) mitolojileri ağırlıklı olarak, mitlerin tarihçesi, önemli mitolojik tanrı ve tanrıçalar, kahramanlık ve aşk hikayelerinin tanıtılması. Mitolojik konuların Güzel Sanatların tüm dalları içinde görüldüğü sanat eserlerinden örneklerin tanıtılması. | Defining the world myths, the current understanding of the role and significance, Western (Greek and Roman) mythology, mainly the history of myths, Gods and Goddesses of mythology, introducing stories of heroism and love.Introducing the example of the art of mythological subjects seen in all branches of the Fine Arts. |
ING202 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. |
HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | |
SOS457 | BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOT301 | OYUNLARDA ÇEVRE TASARIMI-I OYUNLARDA ÇEVRE TASARIMI-I | Z | 2 | 1 | 2.0 | 4.0 | 3 | Öğrencilerin oyunlar içinde basit fizik kurallarını simule etme deneyimi kazanmasına dayanan derste, aynı zamanda C# dilini oyun tasarımında kullanma yetkinliği sağlamaya yönelik Newton Mekanikleri, Atalet Tansörleri, Paralel Aks Teoremi, Dönme Kuvveti Uygulama, Magnus etkisi, çarpışma, mermiler, partiküller ve dijital fizik gibi alanlarda bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir. | The course is based on the students' experience of simulating simple physics rules in games, Newton Mechanics, Inertia Tensors, Parallel Axle Theorem, Rotation Force Application, Magnus effect, collision, projectiles, particles and digital physics aimed at providing competence to use C # language in game design. to have information. |
DOT303 | DİJİTAL OYUN PROJESİ-III DIGITAL GAME PROJECT-III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında öğrenciler baştan sona bir dijital oyun projesi içerisinde bulunacaktır. Ders Dijital oyun tasarımı için eskiz çalışmalarından storyboard oluşturmaya ve hedef kitleye yönelik üretilen illüstrasyonların modellenmesi veya 2 boyutlu olarak kullanılarak bir dijital oyun üretilmesine geçen aşamayı kapsamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci ders planı doğrultusunda bir dijital oyun projesi üretmiş olacaktır. | Students will be involved in a digital game project from start to finish. The course covers the stage from sketch studies for digital game design to storyboarding and modeling of illustrations produced for the target audience or production of a digital game using 2D. Within the scope of the course, each student will produce a digital game project in line with the lesson plan. |
DOT305 | DİJİTAL OYUN VE SES TASARIMI GAME AND SOUND DESIGN | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Bu ders kapsamında öğrencilere dijital oyun yapımı süreçlerinde sese ilişkin temel kuramsal yaklaşımlar tanıtılacak ve bu yaklaşımlardan yola çıkarak ses tasarım uygulamaları yapılacaktır. Bu kapsamda, ses tasarımı yöntemleri ve ses ölçütleri konusuna yakınlaşılması, ses tasarımının görsel sunum ile öğretilmesi ve sayısal alanda ses tasarımı projeleri üzerinde çalışılması amaçlanmaktadır. | In this course, students will be introduced to the basic theoretical approaches to sound in digital game making processes and sound design applications will be made based on these approaches. In this context, it is aimed to get closer to sound design methods and sound criteria, to teach sound design with visual presentation and to work on sound design projects in digital field. |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
DOT321 | DİJİTAL VİDEO VE KURGU DIGITAL VIDEO AND EDITING | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Kurgunun temel ilkeleri. Cut kurgudan başlayıp, çok katmanlı karışık kurguya kadar tüm kurgu teknikleri. Renk ve ses efektlerini tanıma ve kullanma. İyi bir kurgu için çekim aşamasının önemi. | Basic principles of editing. All fiction techniques from cut fiction to multi-layered mixed fiction. Recognize and use color and sound effects. The importance of shooting for a good fiction. |
DOT323 | DİJİTAL FOTOĞRAFÇILIK DIGITAL PHOTOGRAPHY | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Temel fotograf bilgileri. Fotografın P.C. ve MAC. sistemlerinde kullanımı. | Basic photographic information. P.C. and MAC. use in systems. |
DOT329 | 3D OYUN OBJELERİNİN TASARIMI 3D OYUN OBJELERİNİN TASARIMI | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Oyunlarda obje tasarımlarımlarının mevcut örnekler incelenerek tanımlanması, incelenen örnekler ve yapılan tanım doğrultusunda belirli bir temaya bağlı kalacak şekilde 3D dijital oyun obje paketlerinin eskizden özgün ürüne dönüşene kadar hazırlanması. Objelerin öğrenciler tarafından sunulması veya teslim edilmesi. | In this course, typography will be introduced with examples of traditional and contemporary typography. In addition, digital game designs and user interface designs will teach how to use the right typography for the target audience. The student will be able to practice in the course content and have knowledge about the use of typography in visual communication. |
DOT331 | DİJİTAL PLATFORMLAR DIGITAL PLATFORMS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders öğrencileri televizyonun değişen kavramları hakkında bilgi sahibi olacağı anlatımları içerir. Öğrenciler, dijital TV teknolojileri, TV izleyicilerinin değişen davranışları, internet televizyonu servisleri ve geniş bant internetin medya endüstrisini nasıl değiştirdiği ile ilgili bütünsel bir algıya sahip olur. Bu ders aynı zamanda dijital TV endüstrisi konusunda öğrenciye bilgi vermektedir. | This course includes lectures where students will learn about the changing concepts of television. Students have a holistic perception of digital TV technologies, the changing behavior of TV viewers, Internet television services, and how broadband Internet is changing the media industry. This course also provides information about the digital TV industry. |
DRO301 | KÜLTÜR VE SANATTA GÜNCEL EĞİLİMLER RECENT TENDENCIES IN CULTURE AND ARTS | F | 0 | 2 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak incelenecek, sanat işleri sosyolojik okumaya tabi tutulacaktır. Bu kapsamda toplumsal olgu ve olaylar ile sanatçı-sanatsal üretim sürecinin ilişkiselliği bağlamında ele alınacaktır. | |
DRO321 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ AESTHETICS AND PHILOSOPHY OF ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
GSF301 | YAPAY ZEKA VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER YAPAY ZEKA VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
OGU301 | İSLAM VE DOĞU SANATLARI ISLAMIC AND EASTERN ARTS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türk ve İslam Mimarisinde camiler,türbe,medrese,darüşşifa, saray ve kasırlar,han ve kervansaraylar ,kaleler ve tersanelerle,çini,seramik,minyatür,halı,düz dokuma yaygılar,kumaş,maden,tezhip,kalem işi ve duvar resimlerinden örneklerin tanıtılması,incelenmesi ve yorumlanmasıdır. | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOT302 | OYUNLARDA ÇEVRE TASARIMI-II OYUNLARDA ÇEVRE TASARIMI-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında iletişim biçimi olarak göstergebilim kavramı anlatılır. Ders göstergebilim kavramının tarihçesini ele alır. kültür ve gösterge bilim kavramı anlatılarak düz anlam ve yan anlam kavramlarına değinilir. Bu bağlamda göstergebilimsel analizin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dijital oyunlarda göstergebilim uygulamalı olarak yapılır. | The concept of semiotics as a form of communication is explained. The course deals with the history of semiotics. The concept of culture and sign science is explained and the concepts of plain meaning and side meaning are mentioned. In this context, how to do semiotic analysis is explained. Semiotics in digital games are applied. |
DOT304 | DİJİTAL OYUN VE PSİKOLOJİ DIGITAL GAMING AND PSYCHOLOGY | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Öğrenciler bu derste kullanıcı testleri, davranış bilimsel analiz tekniklerini öğrenecekler. Ayrıca oyunların toplum ve hitap ettiği hedef kitle üzerinde yarattığı olumlu veya olumsuz psikolojik etkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ders kapsamında dijital oyun bağımlılığı oyun deneyimleri ve oyunun zararlı etkileri de dahil olmak üzere dijital oyunun birey üzerinde etkisi hakkında kapsamlı anlatılar sayesinde bilgi sahibi olacaktır. Hafıza ve dikkat kavramlarını öğrenecek ve bu kavramları dikkate alarak oyun tasarımı üretimini şekillendirecektir. | In this course, students will learn user tests, behavioral scientific analysis techniques. They will also learn about the positive or negative psychological effects of the games on the society and the target audience. In the course, digital game addiction will be learned through extensive narratives about the game experiences and the impact of digital game on the individual, including the harmful effects of the game. Learn the concepts of memory and attention and shape the production of game design by considering these concepts. |
DOT306 | DİJİTAL OYUN PROJESİ-IV DIGITAL GAME PROJECT-IV | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında öğrenciler baştan sona bir dijital oyun projesi içerisinde bulunacaktır. Ders Dijital oyun tasarımı için eskiz çalışmalarından storyboard oluşturmaya ve hedef kitleye yönelik üretilen illüstrasyonların modellenmesi veya 2 boyutlu olarak kullanılarak bir dijital oyun üretilmesine geçen aşamayı kapsamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci ders planı doğrultusunda bir dijital oyun projesi üretmiş olacaktır. | Students will be involved in a digital game project from start to finish. The course covers the stage from sketch studies for digital game design to storyboarding and modeling of illustrations produced for the target audience or production of a digital game using 2D. Within the scope of the course, each student will produce a digital game project in line with the lesson plan. |
DOT308 | İLERİ OYUN ANİMASYONU İLERİ OYUN ANİMASYONU | Z | 1 | 2 | 2.0 | 2.0 | 3 | Derste iletişim hukuku alanına ilişkin bilgi aktarılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede derste, alana yönelik yasal düzenlemeler ve internet ile ilgili temel hak ve özgürlüklere ilişkin bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. | The aim of the course is to give information about communication law. In this context, it is aimed to give information about legal regulations and basic rights and freedoms related to internet. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
DOT324 | OYUNLAŞTIRMA OYUNLAŞTIRMA | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Animasyonun bitmiş ya da bitmek üzere olan kurgularda hala Post Prodüksiyon aşamasındayken, filmi daha efektif yapmak, daha güzel göstermek veya daha hareketli hale getirebilmek için görsel efektlere başvurulur.Bu aşamada, 2boyutlu hareketli grafikler, 3boyutlu animasyonlar gibi farklı bir çok yöntem kullanılabilir. Ders kapsamında ilk dönem 3 boyutlu modelleme uygulaması için 3ds max programı, 2. dönemde de dijital video efekt uygulaması için After Effects programı öğretilecektir. | Animasyonun bitmiş ya da bitmek üzere olan kurgularda hala Post Prodüksiyon aşamasındayken, filmi daha efektif yapmak, daha güzel göstermek veya daha hareketli hale getirebilmek için görsel efektlere başvurulur.Bu aşamada, 2boyutlu hareketli grafikler, 3boyutlu animasyonlar gibi farklı bir çok yöntem kullanılabilir. Ders kapsamında ilk dönem 3 boyutlu modelleme uygulaması için 3ds max programı, 2. dönemde de dijital video efekt uygulaması için After Effects programı öğretilecektir. |
DOT326 | DİJİTAL PORTFOLYO HAZIRLAMA DIGITAL PORTFOLIO PREPARATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dijital portfolyonun hedef kitlesinin belirlenmesine bağlı olarak, sunulacak çalışmaların saptanmasına, sunum biçim ve tekniklerine yönelik bilgi verilecektir. Portfolyo dijital portfolyo akış çizelgesi ve konseptinin belirlenmesinin ardından, site haritasının oluşturulması, tasarım elemanlarının sınıflandırılması ile sitenin tamamlanması sağlanacaktır. Çalışmaların uygulama aşamasında gruplandırılması, dijital portfolyo arayüz tasarımı, dijital portfolyo görsel iletişim öğeleri renk, yazı karakteri, ses öğelerinin kullanımı ve çoklu ortam özellikleri anlatılacaktır. | Depending on the determination of the target audience of the digital portfolio, information will be given on the determination of the works to be presented and the presentation forms and techniques. Portfolio Following the determination of the digital portfolio flowchart and concept, the creation of the site map, classification of design elements and completion of the site will be ensured. Grouping of the works in the application phase, digital portfolio interface design, digital portfolio visual communication elements color, character, use of sound elements and multimedia features will be explained. |
DOT328 | E. SPOR E-SPORTS | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Öğrenciler refleksler, güç ve dayanıklılık açısından teste tabi tutularak E-Spor hakkında donanım sahibi olacaktır. Bilgisayar başında geçirilen zamanda faydalı olacak fitness eğitimleri de programda yer alacaktır. Bununla birlikte bu ders ile . Güncel dijital oyunlar ve oyun kültürü yoğun bir şekilde takip edilerek takım halinde oyun grupları kurulacak, öğrenciler ulusal ve uluslararası turnuvalara katılacaklardır. | Students will be tested for reflexes, strength and endurance and will be equipped with E-Sports. Fitness trainings that will be useful in the time spent at the computer will also be included in the program. Nevertheless with this course. Current digital games and game culture will be followed intensively and game groups will be formed in teams and students will participate in national and international tournaments. |
DRO322 | ÇAĞDAŞ SANAT KURAMLARI CONTEMPORARY ART THEORIES | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çağdaş sanatta öne çıkan sanat kuramları, bu kuramları var eden başlıca akım ve kimliklerle, Avangard Sanatçılar ve eserleriyle,Sanat Tarihi açısından bu eserlerin önemini açıklar. | The basic issues, key figures and the main movements of contemporary art.Discuss avant-garde artists, their works and the importance of these works in terms of art history. |
OGU302 | BATI SANATINDA ÖNCÜ EĞİLİMLER AVANGARD TRENDS IN WESTERN ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Modernizmden başlayarak Çağdaş sanatta öne çıkan yeni eğilimler, sanat hareketlerinde lider olan Avangard Sanatçılar ve eserlerini açıklar. Sanat akımlarının sosyolojik ve sanat tarihi açısından değerlendirilmesi ve önemini yorumlar. | Explain the new trends in western art; the leader in avant-garde art movement and artists and their works from modernism till contemporary art ınterpret avant-garde artists, their works and the importance of these works in terms of art history. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOT401 | DİJİTAL OYUN ANALİZİ I DIGITAL GAME ANALYSIS-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Bu ders kapsamında dijital oyun tarihsel persfektifle incelenerek incelenen bu tarihsel süreç ve dijital oyunların analizleri yapılacak. Bu bağlamda öğrenciler oyun tarihini deneyimleyecek ve sosyolojik ilişkiler kurabilecek. Ayrıca analiz kapsamında dijital oyunları hem eğlence hem de sanat biçimi yönünden inceleyerek bilgi sahibi olacaktır. İnceleme sırasında karşılaştığı oyun türlerini MMO, FPS, TPS, platform, RPG, RTS, macera, yapboz, vs.) tanıyacaktır. Buna ek olarak tarihsel süreçte incelediği dijital oyunların fiziksel değişimine de hakim olacak. Dijital oyun oynamak için kullanılan araçların tarihsel süreçteki gelişmelerine tanıklık etmiş olacaktır. | Within the scope of this course, the historical process of digital games will be examined with historical perspective and analysis of digital games will be made. In this context, students will experience the history of play and establish sociological relationships. In addition, analysis of digital games in terms of both entertainment and art form will be examined by the knowledge. Recognize the game types encountered during the review MMO, FPS, TPS, platform, RPG, RTS, adventure, jigsaw, etc.). In addition, he will be able to master the physical changes of the digital games he has studied in the historical process. Will be able to witness the historical development of the tools used to play digital games. |
DOT403 | DİJİTAL OYUN PROJESİNİN TASARIM İLKELERİ DESIGN PRINCIPLES OF DIGITAL GAME PROJECT | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik, oyunun pedagojik yönleri, dijital oyunlarının türleri ve etkileri, oyun projesi geliştirme aşamalarını kapsayan oyun senaryosu ve anlatı, dijital oyunlarda 'level' dizaynı, karakter tasarımı, mekan tasarımı gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. | History of game design, basic concepts, logic of collaboration, graphic realism in games, pedagogical aspects of game, types and effects of digital games, game scenario and narrative covering game project development stages, 'level' design in digital games, character design, space design content. |
DOT405 | FİKRİ HAKLAR INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Eser kavramı, fikri hak, eserin unsurları ve türleri,eserin türüne göre eser sahibinin hakları, alıntı (iktibas) hakkı, yayım hakkı, intihal (fikir hırsızlığı) gibi kavramlar ele alınacaktır. | The concept of the work, intellectual rights, elements and types of the work, the rights of the work owner, the right to quote (quotation), the right to publish, plagiarism (theft of ideas) will be discussed. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
DOT411 | SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI VE DİJİTAL OYUN VIRTUAL REALITY APPLICATIONS AND DIGITAL GAME | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders boyunca öğrenciler sanal gerçeklik terimlerini öğrenecektir. Derste sanal gerçekliğin insana etkileri, HCI kavramları ve VR aygıtlarındaki etkileşim tanıtılacaktır. Ders kapsamında VR 3D proje geliştireceklerdir. | Throughout the course, students will learn the terms of virtual reality. In this course, the effects of virtual reality on human, HCI concepts and interaction in VR devices will be introduced. They will develop a VR 3D project. |
DOT413 | SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI SOCIAL MEDIA RESEARCH | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders, sosyal medya izlemesini, söylem ve duyarlılık analizi yöntemlerini, çevresini ve araçlarını kapsar. Bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve sahadan vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar kazandırılacaktır. | The course covers social media monitoring, discourse and sensitivity analysis methods, environment and tools. Depending on these topics, the student will gain theoretical knowledge and applications from field studies. |
DOT415 | DİJİTAL SANAT DIGITAL ART | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Pop PS; obje sonrası sanatı ve olaylar; enstalasyon, happening, performans sanatı ve vücut sanatı; Fluxus, Joseph Beuys; dijital sanatlar; video sanatı, mail PS, Nam June Paik; video yerleştirme; Rebecca Horn; yeni dışavurumculuk; fotoğraf ve sinema sanatı; hiper gerçekçilik; postmodernizm gibi konular ele alınarak geleneksel sanattan dijitale geçiş ele alınacaktır. | The aim of this course is to make artistic productions using digital media. Artistic approaches and practices are analyzed and analyzed through examples. |
DOT417 | DİJİTAL OYUN GİRİŞİMCİLİĞİ DIGITAL GAME ENTREPRENEURSHIP | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu derste dijital oyun dünyasında girişimcilik örnekleri üzerinden girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve küresel bağlamı ile girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir. | In this course, the conceptual framework of entrepreneurship, approaches, functions, process, entrepreneurship culture, local and global context of entrepreneurship and entrepreneurship ethics will be discussed. |
DOT419 | NESNELERİN İNTERNETİ INTERNET OF OBJECTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders Kapsamında; nesnelerin bireyle entegrasyonu, internet uyumlu nesneler aracılığıyla bireylerin takibi, güncellenebilir ve kişiselleştirilmiş teknoloji konularında donanım ve bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrenci derste yaptığı projeler ile birey odaklı nesne ve teknoloji entegrasyonunu öğrenerek, bireyin hayatını kolaylaştıracak uygulamalar yapabilecektir. | Within the scope of the course; integration of objects with the individual, tracking individuals through internet compatible objects, providing hardware and information on updateable and personalized technology. Students will be able to make applications that will facilitate the life of the individual by learning the integration of individual-oriented objects and technology through the projects he / she does in the course. |
DOT425 | MOBİL UYGULAMA TASARIMI MOBILE APPLICATION DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamalar, veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımı ve sensörler hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir. | In this course, mobile platforms, operating systems, interfaces, map and location-based applications, data storage, background services, the use of phone and short message services, and practical training on sensors. |
DRO421 | SANAT ESERLERİ ANALİZİ ART ANALYSIS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat eserini çözümleme yöntemlerinin ve ilkelerinin, genel sanat birikimi ve bilgilerine dayanarak seçilen örnek sanat eserleri ile karşılaştırmalı olarak derinlemesine incelenmesini kapsar.Plastik,biçimsel ve ikonografik çözümleme yöntemlerini karşılaştırır. | This lesson covers the analysis methods and principles of work of art, general art knowledge and information in comparison with in-depth examination of works of art based on the sample selected.Compare the plastic, formal and iconographic analysis. |
OGU401 | GÖSTERGEBİLİM VE SANAT SEMIOLOGY AND ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Göstergebilime ilişkin temel kavramlar, Göstergebilimin tarihçesi,Göstergebilime adını veren ve tarihsel süreç içinde gelişmesini sağlayan teorisyenler, düşünürler, sanat ile ilişkili bir biçimde görsel sanat metinlerini göstergebilimsel olarak analiz yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOT402 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 2 | 3.0 | 8.0 | 4 | Görsel iletişim parçalarını proje geliştirilmesi ve döngüsü kapsamında tasarladığı projenin konusu dersin içeriğini oluşturur. | The subject of the project, which is designed as visual communication pieces within the scope of project development and cycle, is the content of the course. |
DOT404 | DİJİTAL OYUN ANALİZİ II DIGITAL GAME ANALYSIS-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders, video oyunları tarihini oyun analizleri üzerinden ele almaktadır.Ders kapsamında endüstri, gençlik kültürü, toplumsal cinsiyet, kültür, kimlik, psikoloji ve benzeri sosyolojik olguların video oyunlarıyla ilişkileri kurularak dijital oyunların ardındaki iletilerin aktarılması hedeflenmektedir. | The course focuses on the history of video games through game analysis. The course aims to establish the relationship between sociological phenomena such as industry, youth culture, gender, culture, identity, psychology and similar sociological phenomena. |
DOT406 | DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ DIGITAL GAME SECTOR | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Derste işlenecek konular şu şekildedir:
Dijital oyunlar nasıl ürünlerdir ve nasıl tüketilir?
Yatırımcı, geliştirici ve dağıtımcının görev ve sorumlulukları nelerdir?
Çevrim-içi oyunlarda satış sonrası destek ve topluluk yönetimi nasıl sağlanır?
Dijital oyunlarla ilgili kanuni sorumluklar ve haklar nelerdir?
Oyun tasarımı ve iş modeli ilişkisi nedir?
Türkiye’de ve dünyada dijital oyun sektörü nasıl işlemektedir?
Oyun sektöründe girişimcilik nasıl işler?
Stüdyo yönetimi ve mali süreçleri nasıl yürütülür?
Oyun üretim sürecinin mali yönetimi nasıl gerçekleştirilir? | Topics include: How are digital games products and how to consume them? What are the duties and responsibilities of the investor, developer and distributor? How to provide after-sales support and community management in online games? What are the legal responsibilities and rights with respect to digital games? What is the relationship between game design and business model? How does the digital game industry in Turkey and in the world? How does entrepreneurship work in the gaming industry? How is studio management and financial processes carried out? How is the financial management of the game production process performed? |
DOT410 | İŞLETİM SİSTEMLERİ OPERATING SYSTEMS | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | İşletim sistemi ile ilgili temel kavramlar ve tarihçe, işletim sistemlerinin temel görevleri ve sınıflandırılması, Von Neumann mimarisi ve işletim sisteminin yapısı, çekirdeği ve çalışma prensipleri, sanal bellek yönetim teknikleri, sistem hataları ve kilitlenmelerin sebepleri ve çözüm yolları. İşletim sistemleri arası farklılıklar (Windows, Linux, Unix, MAC OS), Disk yönetimi ve hata tolerans sistemleri, işletim sisteminin kurulması ve yönetimsel komutlar, işletim sisteminin genel işleyişi ve masa üstü kavramları, kontrol menüleri ve programlar, dosya ve klasör işlemleri, kullanıcı ve grup işlemleri ve yönetimi, dosya ve yazıcı paylaştırılması, sistem performansının izlenmesi ve denetlenmesi, güvenlik, virüs, zararlı kod, vb. önlenmesi ve yedekleme işlemleri. Windows ve Linux işletim sistemlerinin kurulumu, kullanımı ve sistem yönetimleri. | Basic concepts and history of operating system, basic tasks and classification of operating systems, Von Neumann architecture and operating system structure, kernel and operating principles, virtual memory management techniques, causes and solutions of system errors and crashes. Differences between operating systems (Windows, Linux, Unix, MAC OS), Disk management and error tolerance systems, operating system installation and administrative commands, operating system general operating and desktop concepts, control menus and programs, file and folder operations, user and group operations and management, file and printer sharing, system performance monitoring and control, security, viruses, malicious code, and so on. prevention and backup operations. Installation and usage of Windows and Linux operating systems. |
DOT416 | KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI USER INTERFACE DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Kullanıcı arayüz tasarımı dersinin içeriği dijital oyun tasarımlarında tasarlanan oyuna, hitap ettiği hedef kitleye ve oyunun oynanacağı platforma yönelik arayüz tasarımı üretiminin baştan sona aşamaları, nelere dikkat edilmesi gerektiği ve ders kapsamından arayüz tasarımı üretilmesinden oluşmaktadır. | The content of the user interface design course consists of the stages of the production of interface design for the game designed for the digital game designs, the target audience and the platform on which the game will be played, what needs to be paid attention and the interface design is produced from the scope of the course. |
DOT420 | İLLÜSTRASYON ILLUSTRATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Teorik araştırma ve sunum çalışmaları.İllüstrasyon malzemelerini tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Çocuk kitabı resimlemeleri üretilmesi ve bu bağlamda; illüstrasyonun renk, karakter tasarımı ve tipografi ile ilişkisinin öğrenilmesi. | Theoretical research and presentation studies. Recognition of illustration materials and drawing exercises, research. Create shapes and illustrations using only the line and limited color element. Producing children's book illustrations and in this context; To learn the relationship between illustration, color, character design and typography. |
DOT422 | YAZILIM PROJE YÖNETİMİ SOFTWARE PROJECT MANAGEMENT | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği yazılım proje yönetimi temelleri, program yönetimi, proje planlama, uygun proje yaklaşımı seçimi, yazılım efor tahmini, risk yönetimi, düzenleme ve kontrol, sözleşme yönetimi, takımlar halinde çalışma yöntemleri, yazılım kalitesi gibi bir yazılım projesinin başlangıçtan sonlanana kadar olan süreçte karşılaşılan durumların tamamını içermektedir. | Course content The basics of software project management, program management, project planning, selection of appropriate project approach, software effort estimation, risk management, regulation and control, contract management, working in teams, software quality all of them. |
DOT424 | İNTERNET PROGRAMCILIĞI INTERNET PROGRAMMING | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Bu ders tarayıcı teknolojileri ilgili temel bilgileri, Javascript ve PHP kullanarak kod yazılmasını ve ayrıca Ajax tanıtımını içermektedir. Bunların yanında bu derste HTML, biçem yönergeleri ve XML de görülmektedir. | This course covers the basics of browser technologies, code writing using Javascript and PHP, and also introduces Ajax. In addition, HTML, style instructions and XML are also seen in this course. |
MOT424 | TASARIM VE GÖRSEL KÜLTÜR DESIGN AND VISUAL CULTURE | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
OGU402 | TOPLUM BİLİM VE SANAT SOCIOLOGY AND ART | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat, iktidar ve toplum ekseninde, dünyadan ve Türkiye'den çeşitli uygulamalar tarihsel bağlamda incelenecektir. | |