PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiye sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
2 |
Yaşadığı ülkenin ve dünyanın geçmişi ve bugünü hakkında bilgiye ve genel kültüre sahiptir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | 25.00 |
3 |
Dijital Oyun Motorlarını etkin kullanabilecek donanıma sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
4 |
Dijital oyun tasarımı hakkında edindiği bilgiyi destekleyen temel bilimler hakkında donanım sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
5 |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıklarını ve mekanizmalarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
6 |
Sanatlarla ilgili estetik bilgiye ve duyuya sahiptir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
7 |
Oyun tasarımı sürecinde, iletişim, sanat, müzik, psikoloji, sosyoloji, mitoloji, felsefe, ekonomi, sinema, tarih vb. çeşitli disiplinlerden yararlanabilme becerisini kazanmıştır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
8 |
Medya araçlarının ve dijital oyunların insan ve toplum üzerindeki etkilerinin farkındadır; oyunları, bu farkındalığın verdiği sorumlulukla tasarlar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
9 |
Kendi alanı ve onunla bağlantılı diğer disiplinlerdeki çalışmalardan edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | 25.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal tasarım bilgisi edinmiştir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
2 |
Dijital oyun tasarımıyla ilgili yazılımları ve programları etkin biçimde kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
3 |
Farklı platformlar için tasarlanan dijital oyunlara gerekli kod yazabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
4 |
Dijital oyunların estetik ve algoritmik boyutlarını bir arada geliştirebilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
5 |
Çeşitli araçlar kullanarak öykü kurgulayabilme ve anlatabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
6 |
Oyun tasarımının görsel ve işitsel boyutlarını birlikte değerlendirebilir | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
7 |
Bir dijital oyun projesine başlarken oyunu bir kavram olarak tasarlayabilecek, planlama ve analiz yapabilecek beceriye sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
8 |
Dijital oyun tasarımı sırasında karşılaştığı problemlere somut çözümler üretebilecek beceriye sahiptir | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Oyun tasarımının tüm süreçlerini yönetebilir ve tasarlanan oyunu bitmiş bir ürüne dönüştürebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
2 |
Mezun olmadan önce gerçek iş ortamında mesleki deneyim kazanmıştır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
3 |
Ekip çalışmasına uyum gösterir. | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 16 | 40.00 |
4 |
Proje üretirken bağımsız karar alır. | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 0 | 24 | 60.00 |
5 |
Uluslararası projelerde yer alabilir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
6 |
Ulusal projelerde yer alabilir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Kendi hazırladığı taslak ve tasarımları çözümleyici ve eleştirel bir perspektifle sorgular. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
2 |
Modelleme oluşturmadan önce yaptığı gözlem ve araştırmayı tasarımlarında kullanır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
3 |
Kültürel sanatsal değerlere bağlı kalarak uluslararası platformda değerler üretmeyi referans alır. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme çabası içerisindedir. | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 12 | 30.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
İletişim ve modelleme hedeflerini belirler. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | 25.00 |
2 |
Mesleki terminolojiyi kendi alanında kullanır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
3 |
Müşteri ve hedef kitle iletişimini kurar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Dijital oyun tasarım ve geliştirme problemlerinin çözümünde evrensel kabulleri referans alır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
2 |
Tasarım oluşturma alanında görsel bir bütünlük oluşturur. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
3 |
İletişimi görsel anlamda kurgular. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 20 | 50.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 33 | 33 | 30 | 18 | 8 | 33 | 30 | 18 | 8 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 161 | 146 | 89 | 40 | 161 | 146 | 89 | 40 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |