PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimarlık alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir. |
   2 |
İnterdisipliner bir çalışma yapar. Meslekler arası dayanışmaya önem verir. |
   3 |
Mimarlık ve planlamanın temel tasarım ilkelerini, metotlarını tasarımı etkileyen etmenler bağlamında yorumlar. |
   4 |
Mimarlık tarihi ve teorilerinde temel kavramlar, yaklaşımlar, dönemler ve mimarlık kuramının tarihsel gelişim süreci ile ilgili temel bilgi düzeyine sahiptir. |
   5 |
Mimarlıkta, yaşam güvenliği ve konforun sağlanmasına yönelik olarak yapım sistemleri ve detay çözümleri ile malzeme ve sistem seçimi ilkelerini değerlendirir. |
   6 |
Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri değerlendirir. |
   7 |
Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi açısından güzel sanatların görgü, bilgi ve duyarlılığına sahip olarak, sanat etkinliklerini yorumlar. |
   8 |
Tarihi çevre bilincine sahiptir. Koruma ve restorasyon alanında bilgi üretebilir ve yorumlayabilir. |
   8 |
|
   8 |
|
   9 |
Mimari tasarım süreçlerine katkıda bulunabilir. |
   10 |
Mimari uygulama projesi hazırlama yeterliklerine sahiptir. |
   11 |
Mimari üretim ve uygulama alanında temel teknoloji ve malzeme bilgisine sahiptir. |
   12 |
Keşif metraj ve bina maliyeti hesaplama becerilerine sahiptir. |
   13 |
Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir. |
   14 |
Mimari projelendirmede denetim ve uygulamaya yönelik gerekli yönetmelik- İmar Yönetmeliği, Deprem Yönetmeliği, Yangın Yönetmeliği ve ilgili TSE standartlarının kullanım amaçlarına ve yasal sorumluluklarına hâkim olur. |
   15 |
Eski eser restorasyon alanında; Rölöve, Restitüsyon, Restorasyon projeleri hazırlama, analiz yapma ve raporlama yeterliklerini kazanarak, koruma ve restorasyon süreçlerinde yer alabilir. |
   15 |
|
   15 |
|
   15 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Yabancı dil bilir. |
   2 |
Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim, yönetim yazılımlarını kullanır. |
   3 |
Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir. |
   4 |
İş sağlığı, iş güvenliği, çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir. |
   5 |
Projeleri oluşturmada hüner sahibidir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   6 |
Mimari tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. |
   7 |
Mimari projelendirmede, tasarım ve inşaat sistemlerinin entegrasyonunu uygular. |
   8 |
Mimarlıkta tarihi dokunun, doğal ve kültürel varlıkları koruma envanterine mevcut mevzuat çerçevesinde veri toplar. |
   9 |
Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma etkilerini araştırma, anlama ve çevresel zorlayıcıların olumlu/olumsuz etkilerini göz önüne alarak tasarlar. |
   10 |
Mimari tasarımda masraf kalemleri ve bina mevzuatları çerçevesinde kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yapı-kent ilişkisinin problemlerini çözer. |
   11 |
Mimarlıkta uygulama sorunlarının tespiti ve çözümüne yönelik tasarım ilkelerini araştırır. |
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Grup halinde çalışma becerisini geliştirir. |
   2 |
İnterdisipliner çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar. |
   3 |
Bürokratik sorunları çözmek için çalışır. |
   4 |
Proje süreçleri içinde yer alır. |
   5 |
Mimarlıkta hem araştırma hem projelendirme aşamalarında verimli takım çalışmaları yürütür. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir. |
   2 |
Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir. |
   3 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir. |
   4 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Hedef kitlesini tanımlar. Hedef kitle ile ilişki kurar. |
   2 |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır. |
   3 |
En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslektaşları ile iletişim kurar. |
   4 |
Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler. |
   5 |
Grup çalışması gerçekleştirir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Mesleki yeterlik ve sorumluluklarını, disiplinlerarası çalışma gerekliliklerini, etik ve bilimsel yükümlülüklerini bilir. |
   2 |
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
   3 |
Çevresel bilince sahiptir. |
   4 |
İş güvenliği ve işçi sağlığına uyar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|