Türkçe

16540 PERİODONTOLOJİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Periodontal dokuları tanır. %86.50
2 Periodontal hastalıkların sebeplerini öğrenir. %86.50
3 Periodontal hastalıkların yayılımını inceler. %87.50
4 Periodontal hastalıkları tanır. %86.75
5 Farklı periodontal hastalıkları ayırt eder. %87.00
6 Periodontal radyolojik değerlendirme yapar. %87.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Periodontal hastalık etkenlerinin konak cevabındaki etkisini yorumlar. %86.25
2 Periodontal hastalıkları teşhis eder. %87.00
3 Periodontal hastalıkları tedavi eder. %86.75
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Dental tedavi alacak hastaların disiplinler arası hasta takibinin yapar %86.75
2 Klinik düzen içerisinde tanımlanmış bireysel görevlerin yerine getirir %87.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bilimsel bilginin elde edilmesinde izlemesi gereken metodları bilir %88.75
2 Branşıyla ilgili farklı bilgileri analiz ederek, bilimsel seviyede değerlendirebilir %88.25
3 Bilimsel seviyede varsayımlar üretebilir %87.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Ekip çalışmasında koordinasyon üstlenebilir. %88.75
2 Hastalar, idari ve akademik kadro gibi eğitim ortamında yer alacak üçüncü kişilerle asgari iletişim becerisini sağlar %86.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Periodontolojiyle ilişkili acil durumları tespit eder %86.50
2 Travma olgularında hızlı karar alır ve uygular %86.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.