English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-INTERNATIONAL ECONOMY (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-INTERNATIONAL ECONOMY (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKON507ULUSLARARASI TİCARET
INTERNATIONAL TRADE
Z303.06.03Ders uluslararası ticareti teori ve politika şeklinde ikiye ayrı kısında incelenecektir. İçeriğini ise Bölgesel ve uluslararası ticaret, dünya ticareti, Çok Taraflı Ticaret Sistemi, Ekonomik Organizasyonlar, Küresel ve Bölgesel Birleşmeler, Türkiye’nin Bölgelere Göre Dış Ticareti gibi konular oluşturmaktadır.The course unit covers import and export regimes, exchange regime, foreign marketing, export operations, contracts and incoterms.
SBE513BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
Z303.06.03Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir.This course includes starting the selection of the research topic, conducting the processes in the research processes and writing the research report.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EKON510TÜRKİYE EKONOMİSİ
TURKISH ECONOMY
Z303.06.03Ders öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır.The course analyzes Turkish Economy with the main characters and current problems. In this sense, nationalization and liberal periods, import substitution industrialziation, export oriented industrialization and finally liberal period will be analized with the current economic crisis.
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided.
EKON503GLOBAL PİYASALAR
GLOBAL MARKETS
S303.06.03-Küreselleşmenin ekonomik etkileri -Finans piyasaları -Global finans piyasalarıThe course mainly analyzes the financial institutions and operation in global financial markets.
EKON505EKONOMETRİK MODELLEME
ECONOMETRIC MODELLING
S303.06.03Ekonometrinin temel kavramları, yatay kesit modelleri, eşanlı denklem sistemleri ,zaman serisi ekonometrisi ve panel veri ekonometrisi konularını kapsamaktadır.It covers applied mathematical and statistical knowledge.
EKON506FOREX PİYASALAR
FOREX MARKETS
S303.06.03Dersin içeriği, finansal piyasalar, vadeli (türev piyasalar) futures, options, swap piyasası özellikleri, krizlerde vadeli piyasaların rolü, portföy çeşitlendirmesi, hedge ve finansal piyasalardaki rollerini kapsar.Contents of the Course Unit The course covers financial markets, derivatives markets, futures, swap and options markets and their characteristics, the role of derivatives markets in financial crises, portfolio diversification, hedge and its role in financial markets.
EKON509AVRUPA BİRLİĞİ EKONOMİSİ
EUROPEAN UNION ECONOMICS
S303.06.03AB’nin tarihcesi, AB Ekonomisi, AB’nin organları, AB Merkez Bankası Parasal Birlik, Ortak tarım politikası, Rekabet politikası, Bölgesel politika, Büyüme stratejileri, Ggenişleme süreci konuları dersin temel konularıdır.The history of the EU, the economy of the EU, institutions of the EU, European Central Bank, monetary union, common agricultural policy, competition policy, regional policy, growth strategies and enlargement process issues are the main topics of this course.
EKON511DÜNYA EKONOMİSİ
WORLD ECONOMY
S303.06.03Dersin içeriğini dünya ekonomisindeki önemli güncel gelişmelerin izlenmesi, sebepleri, gelişim ve sonuçlarının analizi ve çözüm önerileri tartışılması oluşturmaktadır.Important and current developments in world economy, their causes, development and consequences will be analyzed and solutions will be discussed.
EKON514KAMU EKONOMİSİ VE VERGİ POLİTİKALARI
PUBLIC ECONOMICS AND TAXATION POLICIES
S303.06.03Devletin ekonomideki yeri,kamu ekonomisi unsurları, kamu ekonomisi özel ekonomi ayrımı,piyasa başarısızlıkları,dışsallıklar, kamu hizmetleri,kamu harcamaları, vergi teorisi ve vergi çeşitleriThe place of the state in the economy, elements of public economy, distinction between public economy and private economy, market failures, externalities, public services, public expenditures, tax theory and tax types.
EKON516ULUSLARARASI İKTİSADİ ÖRGÜTLER VE REJİMLER
INTERNATIONAL ECONOMIC ORGANIZATIONS AND REGIMES
S303.06.031. Belli başlı uluslararası ekonomik örgütlerin tarihsel süreçteki rollerini incelenir 2. Bu örgütlerin işleyişi organları ve fonksiyonları incelenir 3. İktisadi rejimler incelenir. Bu rejimlerin birbirleriyle olan ilişkileri detaylı bir şekilde incelenir.1. The functioning of International Organizations 2. Important organizations 3. International system
ISL504ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT
S303.06.03Örgütsel Davranış ve Değişim Yönetimi dersi örgütsel davranışın temel kavramları, örgütsel davranışın gelişim süreci ve yönetim düşüncesi, örgütsel güç ve politika, karar verme, örgütsel bağlılık, örgütsel değişim ve örgüt kültürü konularını içermektedir.
ISL505YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI
MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES
S303.06.03İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesiTo know the practices and methods that emphasize the importance of business policies and strategic method
ISL513YÖNETİM EKONOMİSİ
MANAGERIAL ECONOMICS
S303.06.03Giriş Pazar Güçleri Esneklik Üretim Süreci Maliyet Analizi Proje Değerlendirme Kriterleri Amortisman İşletmelerde Karar alma Süreçleri-Faizler İşletmelerde Karar alma Süreçleri-Faktör Notasyonlarıthe priciples of economy, methodology and solution of economic problems and cost, pricing, profit and competition analyses
ISL514KRİZ YÖNETİMİ
CRISIS MANAGEMENT
S303.06.03Kriz tanımı ve önemi, kriz türleri, krizin oluşum süreci, kriz nedenleri ,krizi önceden algılama yöntemleri, kriz yönetimi...The course unit covers the definition of crisis and types of important crises, formation process of a crisis, causes of crises, methods to anticipate crises and crisis management.
ISL562PİYASA EKONOMİSİNDE PARA POLİTİKALARI
MONATARY POLICIES IN MARKET ECONOMIES
S303.06.03Dersin içeriği; Türkiye' de ve dünyada Merkez Bankalarının tarihsel gelişimi, Merkez Bankası'nın fonksiyonları, Banka'nın para arzını kontrol etmek için kullandığı araçlar; Açık Piyasa İşlemleri,Reeskont oranları,Zorunlu Karşılıklar ve Kredi Tavanları, son zamanlarda uygulanan TCMB politikalarının, özellikle "faiz koridoru"'nun likiditeyi ve genelde enflasyonu kontrolde başarısı konularını kapsarHistorical development of National Banks in Turkey and the world, functions of National Banks, means used by banks to control money supplies, functions of open market, rate of rediscount, required reserve ratio and loan ceiling, the success of TCMB policies, especially the success of interest rate corridor in controlling liquidity and inflation
ISLY504PARA POLİTİKALARI
MONATARY POLICIES
S303.06.03Standart Para Politikaları metinleri, merkez bankası, kurumsal ve kavramsal çerçeve.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.