English

12410 PRE-SCHOOL EDUCATION - Programmes With Thesis
LEVEL: Master's Degree, TYYÇ: Level 7, EQF-LLL: Level 7, QF-EHEA: Second Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
12345678910111213141516171819202122232425T%
1 RESEARCH METHODS AND TECHNIQUES IN EDUCATIONAL SCIENCES45443443504540000000000004939.20
2 STATISTICS IN EDUCATIONAL RESEARCH454545453045434334545444510080.00
3 INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE34451423404350000000000004233.60
4 MASTER'S THESIS - I45453545304540000000000005140.80
5 MASTER'S THESIS 234544432404530000000000004536.00
Related number of course units / 55555555550555111111111111--
Level of contribution1823212315221718190202320343345454445--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
12345678910111213141516171819202122232425T%
1 EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR234545454534555444545545510886.40
2 CONTEMPORARY DEVELOPMENT AND LEARNING THEORIES54455554505440000000000005544.00
3 CHILDREN'S READING HABITS AND CHILDREN'S LITERATURE54455554505440000000000005544.00
4 BIOPSYCHOLOGICAL FOUNDATIONS OF DEVELOPMENT23233424404340000000000003830.40
5 THEORIES AND MODELS OF LEARNING AND TEACHING IN EARLY CHILDHOOD43555345404540000000000005140.80
6 DESIGMENT OF SCIENCE ACTIVITIES TO DEVELOP CRITICAL THINKING IN EARLY CHILDHOOD34555445404040000000000004737.60
7 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ54332224304445434531433538366.40
8 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ24453555403344352324421148265.60
9 ARTISTIC CREATION IN CREATIVE THINKING35444545543440004554455549576.00
10 CURRENT STUDIES IN EARLY CHILDHOOD55433333303550000000000004536.00
11 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ55333324403443545355343449172.80
12 TEST AND SCALE DEVELOPMENT34544545404540450454544549576.00
Related number of course units / 121212121212121212122121112455566666666--
Level of contribution4448475046494453499454550172121192425222523202524--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.