İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TELEVISION AND FILM (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ILF501 | İLETİŞİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders kapsamında; sosyal bilimlerde bir araştırma tasarımı geliştirmek üzere araştırma soruları, yöntemler ve teorik çerçevelerin nasıl ilişkilendirileceği üzerinde durulmaktadır. Çeşitli metodolojik yaklaşımların dayandıkları epistemolojik temeller ve ampirik yöntemlerle ilgili tartışmalar dikkate alınmakta; özellikle iletişim araştırmalarında araştırmanın varsayımları, kapsamı, sınırlılıkları ve uygulanması üzerine tartışmalar yürütülmektedir. | |
TSI535 | SİNEMA ATÖLYESİ SİNEMA ATÖLYESİ | Z | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste güncel makale ve kitaplarla yapılacak anlatımlar yapılmakta, görsel işitsel materyaller kullanılmaktadır. Ayrıca öğrencilerden de sunumlar yapılması hedeflenmektedir. | In the course, lectures are made with current articles and books, and audio-visual materials are used. In addition, it is aimed to make presentations from students. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
TSI528 | TELEVİZYON ATÖLYESİ TELEVISION WORKSHOP | Z | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste geleneksel televizyonculuk ele alınacak ve daha sonra da yeni nesil televizyonculuk alanına yoğunlaşılacaktır. Güncel makale ve kitaplar ders bağlamında ele alınacak ve tartışma ortamında konular ele alınacaktır. Aynı zamanda sunumlarla dersin verimliliği artacaktır. | |
GZC511 | TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste temel habercilik kavramları ve bu kavramların bir kitle iletişim aracı olan televizyondaki değişimi işlenmektedir. | |
HLK522 | KENT KÜLTÜRÜ VE İLETİŞİM URBAN CULTURE AND COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
HLK535 | MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Medya ekonomisi Medya-Siyaset-Sermaye İlişkisi Medyanın Yayın Politikası ve Mesaj Üretim Süreçleri Medyanın İşlevleri Medya ve Kamuoyu Ekonomi Politik Kavramı ve Konusu Medya Ekonomi Politiği Amerika'da Ekonomi Politik Yaklaşımlar Avrupa'da EkonomiPolitik Yaklaşımlar Sunumlar | |
TSI503 | ATOLYE 1 WORKSHOP 1 | S | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | | |
TSI504 | SİNEMASAL ANLATI CINEMATIC NARRATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sinemadan seçilecek bir dizi örnek aracılığıyla türlerin farklılaşması ele alınırken aynı zamanda medya çalışmalarındaki diğer kuramsal yaklaşımlarla ilişkisinden de söz edilecek. | While discussing the differentiation of genres through a series of examples to be selected from the cinema, it will also be mentioned in relation to other theoretical approaches in media studies. |
TSI506 | SİNEMA TV'DE KADRAJ OLUŞTURMA CREATING FRAME WORK IN CINEMA TV | S | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Kompozisyonun görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır. Görsel sembolik anlatımın kompozisyonla olan ilişkisi üzerinde durulur. | The content of the Lesson Content Composition and its effects and methods on meaning making are discussed. The relationship between visual symbolic expression and composition is emphasized. |
TSI507 | TV HABERCİLİĞİNİN GELECEĞİ THE FUTURE OF TV NEWS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TSI508 | TV HABERCİLİĞİNİN GELECEĞİ THE FUTURE OF TV JOURNALISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Televizyon haberciliğinin geleceği dersinde en önemli bölüm iletişim teknolojilerinin geleceğine endeksli olarak öğrencilerin donanımlı olarak yetişmesini sağlamak. Yeni teknolojilere odaklanarak haber üretim süreçlerini kavramak ve iletişim çağının gereklerine uygun olarak üretimde bulunmak amacını taşımaktadır. Tv. | Course Content The most important part of the future course of television news reporting is to ensure that students are well-trained, indexed to the future of communication technologies. By concentrating on new technologies, it is aiming to understand the news production processes and to be in production in accordance with the requirements of communication age. TV. |
TSI509 | TV FORMAT PROGRAMCILIĞI TV FORMATS PROGRAMMING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Pek çok televizyon programı, uluslararası pazarda format olarak satılmakta, yapılan anlaşmalar çerçevesinde, satın alan ülkelerin toplumsal, kültürel yapılarına göre uyarlamalarına izin verilmektedir. | Many television programs are sold as formats on the international market, and within the framework of agreements made, the purchasing countries are allowed to adapt according to the social and cultural structures. |
TSI510 | TASARIM ATÖLYESİ DESIGN STUDIO | S | 1 | 2 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dönemde proje uygulama ve üretim aşamasında sinema ve televizyon formatına uygun çalışmalar sunulacaktır. | Course Content During this period, projects will be presented in accordance with the cinema and television format during the project implementation and production phase. |
TSI511 | SİNEMA ATÖLYESİ CINEMA WORKSHOP | S | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | | |
TSI515 | TV HABER PROGRAMCILIĞI NEWS PROGRAMMING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TSI517 | AVRUPA TV POLİTİKALARI EUROPEAN TV POLICIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Avrupa Birliği’ne ve birlik içerisinde gelişen medya yaklaşımlarına yönelik genel bir çerçeve çizilecektir. | A general framework for the emerging media approaches to the European Union and the union will be drawn. |
TSI518 | TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE BELGESEL UYGULAMALARI TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE BELGESEL UYGULAMALARI | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TSI522 | TÜRK SİNEMASINDA AUTEUR YÖNETMENLER AUTEUR DIRECTORS IN TURKISH CINEMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Auteur kuramının öğrenilmesi, yaratıcı yönetmenlerin auteur kuramı çerçevesinde filmlerinin analiz edilmesi. | Learning of Auteur theory, analysis of films of creative directors in the framework of auteur theory. |
TSI523 | TV HABER KAMERAMANLIĞI TV NEWS CAMERAMAN | S | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | | |
TSI524 | TV PROGRAM UYGULAMALARI TV PROGRAM PRACTICES | S | 1 | 2 | 3.0 | 6.0 | 3 | Televizyon programlarının incelenmesi, bu programların yapımı hakkında bilgi verilmesi. | Examination of television programs, giving information about the construction of these programs. |
TSI525 | İLERİ FOTOĞRAF TEKNİKLERİ ADVANCED PHOTOGRAPHY TECHNIQUES | S | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Fotoğrafın doğasına hâkim olan ontolojik kökenlerin dünü ve bugünü, farklı uygulamaları açıklanır. | The different applications of the ontological roots that dominate the nature of photography are explained. |
TSI526 | TASARIM ATÖLYESİ DESIGN STUDIO | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | TASARIM KURALALRININ TEMEL ÖZELLİKLERİNİNİ HAREKETLİ GÖRÜNTÜ YA DA DURAĞAN GÖRSEL OLUŞTURMADA ESTETİK KAYGILARIN TEKNİK İLE BİRLEŞİMİNDE BİR FİKRİN ÜÇ BOYUTLU HALE GETİRİLMESİ. | |
TSI527 | GÖRÜNTÜ TASARIMI ATÖLYESİ IMAGE DESIGN STUDIO | S | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Lisans eğitimi almış öğrencilerin edinmiş olduğu tecrübelerin Yüksek Lisans Programında genişletilerek bilimsel araştırma yöntemlerini kullanmayı öğretmek. | To teach the use of scientific research methods by expanding the experiences of the undergraduate students. |
TSI529 | MEDYA VE KİMLİK MEDIA AND IDENTITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Günümüzde sosyokültürel bağlam, popüler kültür, düşünce ve politika gibi çeşitli alanlarla olan ilgisini kuramsal ve uygulamalı toplum‐dilbilim çalışmaları etrafında şekillendiren kimlik politikaları, söylem, stereotip oluşumu, toplumsal cinsiyet, queer, bellek gibi kavramlar çerçevesinde medya temsilleri aracılığıyla sunulmaktadır. | Today, sociocultural context is presented through media representations within the framework of concepts such as identity politics, discourse, stereotype formation, gender, queer, and memory that shape its interest in various fields such as popular culture, thought and politics around theoretical and applied society linguistic studies. |
TSI531 | GÖRÜNTÜ TASARIM ATÖLYESİ VISUAL DESIGN WORKSHOP | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | İletişimin görüntüye dayalı kökeni nedeniyle Yüksek Lisans programı kapsamında farklı tasarım disiplinlerinin (grafik, mimari, resim, müzik vb) uygulaması sonucu orataya çıkan üç boyutlu tasarımların fotoğraf, video gibi görüntü kayır edici ekipmanların kullanımıyla pratik kazandırmakla birlikte öğrencilerin iltişim kuramları ile sanat arasında ilişki kurmasını sağlar. | |
TSI533 | POPÜLER KÜLTÜR VE SİNEMA POPULAR CULTURE AND CINEMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Popüler kültürün sinemaya olan etkileri dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Bunun 19. yüzyıl sonu 20. yüzyıl ve içinde bulunduğumuz 21. yüzyıl üzerinden değerlendirilmesi yapılmaktadır. | |
TSI537 | KÜLTÜR SANAT OKUMALARI KÜLTÜR SANAT OKUMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders süresince önemli metinler üzerinden çıkarımlar yapılarak kültür ve sanatın tarihsel süreci aktarılacaktır. Ders içerisinde başvurulan multi disipliner yöntem tez çalışmaları öncesi öğrencilere kültürel çalışmalar boyutunda fayda sağlayacaktır.
M.Ö. 330^larda Platon'un Devlet ve Thimaikos adlı eserleri, Aristoteles'in Retorikası üzerinden 13. yüzyıl Aqiuno'lu Thomas ve ardından İsşam dünyasından İbn-i Sina ve Endülüs düşüncesi ardından Ortaçağ Avrupası ve Umberto Eco'nun Ortaçağı düşlemek eseri 16. yüzyılda Thomas Moore Ütopya ve ardından Erasmus'un Deliliğe Övgü adlı eseri incelenecektir.18. yüzyıl ve Toplum Sözleşmesi ardından 19. yüzyıl sonu 20. yüzyıl başı ve Dünün Dünyası adlı yapıtla bitecektir. | |
YMI512 | YENİ MEDYADA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR CRITICAL APPROACHES IN THE NEW MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
YMI522 | YENİ MEDYA VE FİLM ÇALIŞMALARI YENİ MEDYA VE FİLM ÇALIŞMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
YMI529 | KÜRESELLEŞME VE DİJİTAL EMEK GLOBALIZATION AND DIGITAL LABOR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I MASTER'S THESIS - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |