|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HEALTH PHYSICS (WithThesis)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HEALTH PHYSICS (WithThesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG510 | SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders sağlık bilimlerinde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma sürecinin anlaşılması, literatür tarama ve okuma, araştırma sorusu belirleme, hipotez üretme ve geliştirme, nitel ve nicel araştırma tasarımı yapabilme, örneklem seçimi, veri toplama, veri toplama aracı geliştirme ve kullanabilme yeteneğinin kazandırılması, araştırma bulgularının raporlandırılması, araştırma ve yayın etiği, araştırma kritiği yapabilme, kanıta ortaya çıkartma ve mevcut kanıtları kullanabilme yetkinliği kazandırır. | This course covers the importance of scientific research in health sciences, understanding the research process, scanning and reading literature, determining research questions, generating and developing hypotheses, making qualitative and quantitative research designs, sample selection, data collection, gaining the ability to develop and use data collection tools, evaluating research findings. It provides the competence to report, research and publication ethics, to criticize research, to reveal evidence and to use existing evidence. | SFZ521 | RADYASYON FİZİĞİ RADIATION PHYSICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Temel Kavramlar, Atomun ve Çekirdeğin Yapısı, Radyoaktivite ve Radyoaktif Bozunum, Radyasyon Çeşitleri ve Özellikleri, Radyasyon Birimleri, Radyasyonun Madde ile Etkileşmesi, Radyasyon Transportu. | | SFZ523 | RADYASYON ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ RADIATION MEASUREMENTS METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Radyasyon Kaynakları;Radyasyon Etkileşmeleri : Ağır Yüklü Parçacıklar, Hızlı Elektronlar, X ve Gama Işınları ve Nötronlar ile Etkileşim;, Sayım İstatistiği ve Hata Hesabı: Radyasyonun Dedeksiyonu, Radyasyon Dedektörlerin Genel Özellikleri: Dedektör Çalışma Modları, Enerji Rezolüsyonu, Dedektör Verimi, Ölü Zaman; İyon Odaları, Orantılı Sayıcılar, Geiger Müller Dedektörleri, Sintilasyon Dedektörleri, Yarı İlletken Dedektörler, Nötron Dedeksiyonu ve Spektroskopi, Gama Spektroskopisi. | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG503 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | | | SFZ506 | RADYASYONDAN KORUNMA RADIATION PROTECTION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Radyasyon Doz Birimleri, Soğurulan Radyasyon Dozu, Radyasyon doz eşdeğeri, Işınlama Dozu, Radyasyon Dozu Hesabı, Dış doz Hesaplama, Beta Radyasyon Dozunun Hesaplanması, Gama Dozu, Işınlama, Kerma ve Soğurulan Doz Hesaplamaları; İç Radyasyon Dozu, Dokuda Soğurulan Doz, Biriken Doz, Tıpta kullanımı, Radyasyon Zırhlama Hesapları; Alfa Kaynaklarının Zırhlama, Beta Kaynaklarını Zırhlama, Foton Kaynaklarının Zırhlanması ve nötron kaynaklarının zırhlanması, Radyasyondan Korunmaya İlişkin Güvenlik standartları, Radyasyondan Korunma Mevzuatı, Radyasyon Görevlileri, Hastalar ve Toplum Üyelerine Yönelik Koruyucu Önlemler. | Theorical and practical informations of match-up with sectional imaging and topographic anatomic informations.
Pratictical applications about tumor - critical radiosensitive anatomic structures discrimination | SFZ528 | TIBBİ GÖRÜNTÜLEME FİZİĞİ MEDICAL IMAGING PHYSICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SFZ516 | RADYOTERAPİ FİZİĞİ RADIOTHERAPHY PHYSICS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SFZ530 | TANISAL RADYOLOJİ DIAGNOSTIC RADIOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SFZ532 | NÜKLEER TIP NUCLEAR MEDICINE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SFZ533 | SAĞLIK FİZİKÇİLERİ İÇİN RADYOLOJİK ANATOMİ SAĞLIK FİZİKÇİLERİ İÇİN RADYOLOJİK ANATOMİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SFZ535 | SAYISAL HESAPLAMA YÖNTEMLERİ VE SAĞLIK FİZİĞİ UYGULAMALARI SAYISAL HESAPLAMA YÖNTEMLERİ VE SAĞLIK FİZİĞİ UYGULAMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG500-3 | YÜKSEK LİSANS TEZİ I YÜKSEK LİSANS TEZİ I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG500-4 | YÜKSEK LİSANS TEZİ-II YÜKSEK LİSANS TEZİ-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | The thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the examination phase, which can be characterized as the definition of the subject and getting used to the subject, data collection and processing, and the justification of the thesis subject. This process includes the purpose, defining the limitations, the problem (s) to be solved, or the development (s) expected to be achieved. (2) the planning phase in which the student takes into account what the collected information shows and what is related to the general objectives of the thesis. This stage includes the presentation of the theoretical framework that is seen to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for collecting data and linking the theory with the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase where thesis development processes are taken into consideration by considering the planning and development processes, (4) the evaluation phase that includes thinking and inference, (5) the publication phase where the thesis is written, corrected, presented and defended. | |