|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ACCOUNTING AND AUDITING (DOC)(MASTER LEVEL)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ACCOUNTING AND AUDITING (DOC)(MASTER LEVEL) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ISL503 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders araştırma sürecinde yürütülmesi gereken faaliyetleri, araştırma modeli kurmayı, bilgi toplamayı, toplanan bilgileri analiz edip yorumlamayı ve araştırma raporunun biçimini kapsamaktadır. | This course covers topics answering such questions as how todesign research process, to construct research model , to do a literature review, to test hypotheses and to analyze the results | MFY507 | DENETİM TEORİSİ THEORY OF AUDTING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 1. Denetim Kavramı ve Türleri
2. Muhasebe - Denetim İlişkisi
3. Denetim Standartları
4. Denetim Süreci
5. Denetim Teknikleri
6. Denetim Çıktıları | This course is designed to provide an introduction to auditing. The objectives include principles and practices used by public accountants and internal auditors in examining financial statements and supporting data. Special emphasis is given to assets and liabilities. This course is a study of techniques available for gathering, summarizing, analyzing and interpreting the data presented in financial statements and procedures used in verifying the fairness of the information. Also emphasizes ethical and legal aspects and considerations. | SBE518 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Seminer uygulamaları, Makale Yazım Teknikleri, Tez Yazım Teknikleri, Tez Konusu Belirleme, Tez önerisi Yazma, Kaynak Araştırma | SEMINAR | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | MFY512 | DENETİM STANDARTLARI VE TÜRKİYE' DE DENETİM YAPISI AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Uluslararası denetim standartları | AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY | MFY514 | İÇ KONTROL SİSTEMİ VE DENETİMİ INTERNAL AUDITING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İç kontrol sisteminin yapısı ve fonksiyonları | STRUCTURE | SBE520 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | BİLİMSEL MAKALE HAZIRLAMA USUL VE ESASLARI | They will read new articles in accounting and auditing.and try to research your subjects in their field. | MFY516 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DENETİM TEKNİKLERİ COMPUTER AIDED AUDIT TOOLS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Denetim teknikleri ve bilgisayar uygulamaları | The problems arising from the incomplete use of professional ethical rules, the misuse of professional judgment and the self-regulation of the profession will also be addressed by making use of the cases experienced in the course. | MFY518 | İLERİ MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ ADVANCED COST AND MANAGEMENT ACCOUNTING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | TOPLAM MALİYET FONKSİYONU, ÜRETİM MALİYETİ, MALİYET SİSTEMLERİ, YÖNETİMİN MALİYET KARARLARI, MALİYET-HACİM-KAR ANALİZİ, BÜTÇELEME | TOTAL COST FUNCTION, PRODUCTION COST, COST SYSTEMS, COST DECISIONS OF MANAGEMENT, BREAK EVEN ANALYSIS, BUDGETING | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ISL610 | SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMA VE TASARIM YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS &DESING IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | Science and basic concepts (fact, knowledge, absolute, true, false, universal knowledge, etc.), basic information about the history of science, structure of scientific research, scientific methods and different views on these methods, problem, research model, universe and sample, data collection and data collection methods (quantitative and qualitative data collection techniques), data recording, analysis, interpretation and reporting. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | MFY654 | İLERİ MUHASEBE VE HUKUK İLİŞKİLERİ ADVANCED ACCOUNTING AND LAW | Z | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Hukukun gerektirdiği muhasebe kayıtlarının öğretilmesi | Accounting principals code of commerce accounting profession law deontology | SBE605 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 20.0 | 0 | Alanında kazandığı bildirileri yazıya dökme, bilimsel makale yazma çalışmaları yaptırır. | | MFY668 | HİLE DENETİMİ FRAUD AUDIT | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Eğitimin temel amacı hileler karşısında temelde farkındalık oluşturmak nihai olarak da hile denetimi nosyonu kazandırmaktır. | internal control evaluation
dedective controls
preventive controls
reporting | MFY672 | MUHASEBE TEORİSİ ACCOURTING THEORY | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Muhasebenin bilimsel niteliği, tarihsel gelişimi, teorileri, temel ilkeleri ve fonksiyonları, değerleme, kar ve raporlama kavramı ile ilgili standartlar Alman, Fransız, İtalyan, İngiliz –Amerikan Muhasebe okulları , yabancı makale sunumları ve tartışmalar, sunum ve değerlendirmeyi kapsamaktadır. | control function of accounting
recording function of accounting
reporting function of accounting
analysis function of accounting | MFY673 | FİNANSAL ANALİZ FINANCIAL ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | işletmelerde Finansal Yönetimin Tanımı ve Önemi. Finans Yöneticisinin Amaçları ve Görevleri. Finansal Yönetim Fonksiyonlarının Tanımı / Mali Tablo Çeşitleri – Bilanço ve Gelir Tablosu / Finansal Analizin Tanımı ve Önemi, Finansal Analiz Yöntemleri / Likidite Oranları / Mali yapı ( Kaldıraç ) Oranları / Faaliyet Oranları / Kârlılık Oranları / Dikey Yüzdeler ve Eğilim Yüzdeleri / Karşılaştırmalı Tablolar Yöntemi / Fon Kaynak ve Kullanım Tablosu | Definition and Importance of Financial Management in Business. Purposes and Duties of the Finance Manager. Definition of Financial Management Functions / Types of Financial Statements - Balance Sheet and Income Statement / Definition and Importance of Financial Analysis, Financial Analysis Methods / Liquidity Ratios / Financial Structure (Leverage) Ratios / Operating Ratios / Profitability Ratios / Vertical Percentages and Tendency Percentages / Comparative Tables Method / Fund Source and Usage Table | MFY674 | SERMAYE PİYASASI ANALİZLERİ CAPITAL MARKET ANALYSES | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Sermaye piyasaları, sermaye piyasalarının işleyişi ve etkileşimi, sermaye piyasası analiz yöntemleri | Capital markets, functioning and interaction of capital markets, capital market analysis methods | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTARAL QUALIFYING EXAM | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu amaçla yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır. | The unit consists of written and oral exams | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Contents of the Course Unit Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SINIF: 5 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-3 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SINIF: 5 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-4 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | |