İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-INTERNATIONAL RELATIONS AND INTELLIGENCE STUDIES (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE513 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Giriş
Temel Kavramlar
Literatür Taraması
Problemi ve Hipotezi Tanımlama
Veri Toplama Araçları
Nitel Araştırmalar
Nicel Araştırmalar
Verilerin Analizi
Kaynakça Hazırlama
Bilimsel Araştırma Etiği | This course includes starting the selection of the research topic, conducting the processes in the research processes and writing the research report. |
UTA507 | KÜRESEL TERÖRİZM VE DÜNYADA TERÖR ÖRGÜTLERİ GLOBAL TERRORISM AND TERRORIST ORGANIZATION IN THE WORLD | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders terörizmin ne olduğu, nasıl geliştiği, terörist organizasyonların motivasyonlarının neler olduğu ve devletlerin terörizmle nasıl etkili mücadele edebilecekleri gibi sorulara cevap aramaya çalışır. | Course contends definition of terrorism, motivations of terrorist organizations, structure-finance-organization of terrorist organizations and counter-terrorism methods. |
UTA515 | GÜVENLİK ÇALIŞMALARINA TEORİK YAKLAŞIMLAR THEORETICAL APPROACHES TO SECURITY STUDIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Farklı farklı güvenlik çalışması teorik yaklaşımlar, öğrenciye aktarılır. | Different theoretical approaches to different security studies are transferred to the student. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
UTA526 | ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE DİPLOMASİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE DİPLOMASİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi kavramlarının birleştiği noktada ne tür anlamların, kuramların ve uygulamaların ortaya
çıktığı tartışılacaktır.
Medyanın, iletişim kanallarının ve yeni iletişim teknolojilerinin Uluslararası İlişkiler ve Diplomasisine etkisini anlamak
Diplomasi alanındaki yeni araştırma konularını ve yeni akımları anlamak ve tartışmak | It will be discussed what kind of meanings, theories and practices emerge at the point where the concepts of International Relations and Diplomacy meet. Understanding the impact of media, communication channels and new communication technologies on International Relations and Diplomacy. Understanding and discussing new research topics and new trends in diplomacy. |
KHU504 | ULUSLARARASI HUKUKTA KUVVET KULLANMA VE MEŞRU MÜDAFAA ULUSLARARASI HUKUKTA KUVVET KULLANMA VE MEŞRU MÜDAFAA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
KHU507 | ULUSLARARASI BARIŞ VE GÜVENLİK HUKUKU ULUSLARARASI BARIŞ VE GÜVENLİK HUKUKU | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UII501 | POLİTİK PSİKOLOJİ POLITICAL PSYCHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UII503 | KARŞILAŞTIRMALI İSTİHBARAT ÖRGÜTLERİ VE TARİHİ-AMERİKAN-RUS VE İNGİLİZ İSTİHBARATI COMPARATIVE INTELLIGENCE ORGANIZATIONS AND HISTORY- AMERICAN-RUSSIAN AND ENGLISH INTELLIGENCE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UII507 | TÜRK İSTİHBARAT TARİHİ TURKISH INTELLIGENCE HISTORY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UII509 | SİYASAL SOSYOLOJİ POLITICAL SOCIOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UII511 | İSTİHBARAT ÖRGÜTLERİNİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ STRUCTURE AND OPERATION OF INTELLIGENCE ORGANIZATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İstihbarat yapıların faaliyet alanları, yetki ve sorumlulukları yasal çerçevede kalan örgütler ders kapsamında anlatılmaktadır. | The fields of activity of intelligence structures, organizations whose powers and responsibilities remain within the legal framework are explained within the scope of the course. |
UII513 | İSTİHBARAT VE GÜVENLİK İSTİHBARAT VE GÜVENLİK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İstihbarat unsurları, güvenliğe etkileri ve genel olarak analizleri ders içeriğindedir. | Intelligence elements, their effects on security and their analysis in general are included in the course content. |
UTA501 | ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜVENLİK YAKLAŞIMLARI INTERNATIONAL RELATIONS ON SECURITY APPROACHES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UTA502 | SİYASAL ŞİDDET VE TERÖRİZM POLITICAL VIOLENCE AND TERRORISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UTA504 | TÜRKİYE'DE İSTİHBARAT SİSTEMİ TÜRKİYE'DE INTELLIGENCE SYSTEMS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türkiye'nin iç ve dış istihbarat teşkilatlarını, yapılarını, işlevlerini ve faaliyetlerini detaylı bir şekilde inceleyerek, ülkenin güvenlik politikalarının oluşturulmasında ve uygulanmasında istihbaratın rolünü anlamalarını sağlar. Ders, Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) ve diğer güvenlik birimlerinin yetki, görev, sorumluluk ve koordinasyon mekanizmalarını ele alırken, istihbarat toplama tekniklerini, analiz süreçlerini, ulusal güvenlik tehditlerinin belirlenmesini ve terörle mücadele gibi konuları kapsar. | It examines Turkey's internal and external intelligence agencies, their structures, functions and activities in detail, enabling students to understand the role of intelligence in the formulation and implementation of the country's security policies. While the course covers the authority, duty, responsibility and coordination mechanisms of the National Intelligence Organization (MİT) and other security units, it covers intelligence collection techniques, analysis processes, identification of national security threats and the fight against terrorism. |
UTA506 | ULUSLARARASI POLİTİKA VE TERÖRİZM INTERNATIONAL POLITICS AND TERRORISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Uluslararası ilişkilerin merkezinde yer alan terörizmin kökenlerini, yapılarını, stratejilerini ve etkilerini inceler. Öğrencilere, terörizmin politik, sosyal, ekonomik ve ideolojik bağlamlarını anlama ve analiz etme becerisi kazandırır. | Examines the origins, structures, strategies and effects of terrorism, which is at the center of international relations. It provides students with the ability to understand and analyze the political, social, economic and ideological contexts of terrorism. |
UTA508 | TÜRKİYE'DE GÜVENLİK SİSTEMİ SECURITY SYSTEMS IN TURKEY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türkiye'de güvenliğe katkı veren kurumlar, işleyişleri ve faaliyetleri. | Institutions contributing to security in Turkey, their functioning and activities. |
UTA509 | TÜRK İSTİHBARAT TARİHİ VE KARŞILAŞTIRMALI İSTİHBARAT ÖRGÜTLERİ TURKISH INTELLIGENCE HISTORY AND COMPERATIVE INTELLIGANCE ORGANIZATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UTA511 | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM INTERNATIONAL SECURITY AND TERRORISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Uluslararası Güvenlik ve Terörizm literatüründeki kavramsal ve kuramsal tartışmalar. | Conceptual and theoretical discussions in the International Security and Terrorism literature. |
UTA512 | BİLGİ VE İLETİŞİM GÜVENLİĞİ DATA AND COMMUNICATION SECURITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders içeriğinde, bilgi ve iletişim güvenliği konusunda teorik ve pratik kazanımlar bulunmaktadır. | The course content includes theoretical and practical gains on information and communication security. |
UTA513 | GÖÇ VE NÜFUS HAREKETLERİNİN GÜVENLİĞE ETKİSİ THE EFFECT OF MIGRATION AND POPULATION MOVEMENTS ON SECURITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Göç ve nüfus hareketliliğinin, ulusal güvenlik bağlamında getirdiği etkiler | The effects of migration and population mobility in the context of national security will be examined. |
UTA514 | KAMU DÜZENİNİN YENİ BOYUTLARI VE TOPLUMSAL HAREKETLER NEW DIMENSIONS OF PUBLIC ORDER AND SOCIAL MOVEMENTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Toplumsal hareket tanımlaması, tarihten örnekler; işçi hareketleri, feminizm, iki savaş arası dönemde faşizm ve sömürge karşıtı hareketler, 1968 dönüşümü, yeni toplumsal hareketler ve yeni sorunların yorumlanması oluşturmaktadır. | Social movement definition, examples from history; labor movements, feminism, fascism and anti-colonial movements in the interwar period, the 1968 transformation, new social movements and the interpretation of new problems. |
UTA516 | SİYASAL ŞİDDET VE TERÖRİZM POLITICAL VIOLENCE AND TERRORISM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UTA518 | STRATEJİK İSTİHBARAT VE ULUSAL GÜVENLİK STRATEGIC INTELLIGENCE AND NATIONAL SECURITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ulusal güvenlikle ilgili karar alıcıların ihtiyaçlarının önceden görülmesi, ulusal güvenlik stratejileri, verinin/bilginin toplanması, profesyonelce işlenmesi ve karar vericilerin hizmetine sunulması, sonuçlarının izlenmesi. | Anticipating the needs of decision makers regarding national security, national security strategies, collecting data/information, processing them professionally and presenting them to decision makers, and monitoring the results. |
UTA521 | MODERN JEOPOLİTİK VE GÜVENLİK STRATEJİLERİ MODERN GEOPOLITICAL AND SECURITY STRATEGIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UTA522 | TÜRK SİYASİ HAYATI VE SİYASAL KURUMLAR TURKISH POLITICS AND POLITICAL INSTUTIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu derste Birinci Dünya Savaşı’ndan 2000’li yıllara kadar Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal, ekonomik, siyasi ve kültürel tarihi bir bütünsellik içerisinde ele alınır. | In this course, the social, economic, political and cultural history of the Republic of Turkey from the First World War to the 2000s is discussed in a holistic manner. |
UTA528 | ULUSLARARASI ÖRGÜTLERİN ANALİZİ ULUSLARARASI ÖRGÜTLERİN ANALİZİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Tarihteki örgütlenme girişimleri, 19. yüzyıldan günümüzde uluslararası örgütlerin yapısını ve işlevlerini öğrenmek. | To learn the organizational attempts in history, the structure and functions of international organizations from the 19th century to today. |
UTA532 | İSTİHBARAT ANALİZİ İSTİHBARAT ANALİZİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Stratejik istihbarat unsurları, dış politikada etkileri ve genel olarak analizleri ders içeriğindedir. | Elements of strategic intelligence, its effects on foreign policy and general analysis are included in the course content. |
UTA551 | KÜRESEL STRATEJİDE ENERJİ VE GÜVENLİĞİ ENERGY AND SECURTIY IN GLOBAL STRATEGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I MASTER'S THESIS - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |